wie gaat er mee naar Frankrijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Collinnnnn

Re: wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:53

Hou mij ook maar op de hoogte!
Super idee!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:52

Mei vakantie is ook prima!
in Maart ergens wil ik voor t eerst endurance starten, daar zijn wij nu druk voor aan t trainen en de conditie van Flower wordt steeds beter!
Laatst een rondje van 12 km, maar omdat we met zn tweeen met 1 paard waren ging degene met het paard elke keer heen en weer rijden (ik draf of galop), dus het paard heeft duidelijk wel meer dan 12 km afgelegt, en toen we terug kwamen, was Flower niet eens bezweet!
We nemen nu ook allerlei natuurlijke hindernissen, alleen water vindt ze nog eng, daar gaat ze absoluut niet in, dus daar moeten we nog even op oefenen...

Strand of Veluwe maakt mij eigenlijk weinig uit, ik vindt het alletwee prachtig!
Maar in de Veluwe is het denk ik makkelijk qua overnachtingen, of is dat juist niet?

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:55

Ik heb het onderschrift ‘wie wil er mee op een trektocht naar Frankrijk in 2007’ wel regelmatig voorbij zien komen, maar verder nooit serieus verder geïnformeerd. Toen deze topic gestart werd, had ik namelijk nog geen paard. Inmiddels heb ik een 3,5 jarige ruin die nu enkele maanden onder het zadel is.

Nu zie ik deze topic weer voorbij komen… Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van wat nu precies jullie plan is? Mag ook via de pb.

Het maken van een trektocht in / naar Frankrijk staat al geruime tijd heel hoog op mijn verlanglijstje! In mijn omgeving zie ik weinig mensen die ik hiervoor warm zou kunnen krijgen… dus is mijn vraag: kan ik mij nog aansluiten bij jullie initiatief?

In 2007 is mijn paard 5, dus waarschijnlijk tegen die tijd wel tot zo’n inspanning in staat. Ik ben zelf een enthousiast buitenrijder en maak graag lange tochten. Mijn paard is nu al een stoere bink buiten die al verkeersmak is en overal lekker nuchter tegenaan kijkt; dus zeer geschikt voor zo’n avontuur! Verder praat ik vloeiend Frans: on ne sait jamais dans quelle situation ça pourrait être utile! Ok wellicht moet ik het niet van mijn grammatica hebben, maar als Nederlandse Française red ik het prima in mijn moederland

Ik las wat over een proeftocht in Nederland? Ik wil best eens op 'proef' mee.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:55

Jammer dat mijn paardje dan nog te jong is, misschien kom ik wel gewoon het eerste nachtje dan bij jullie eten en pitten.
Heb ik toch de sfeer mee kunnen proeven

annek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:10

Ja leuk, ik heb er al helemaal zin in.. K ben nu hard aan het trainen met mn fjordje we doen allebei aan conditietraining(ja ik ook, ik vind dat ik zelf ook een goed conditie moet hebben) Over 6 weken ga ik weer voor 2 maanden naar Canada(en daarna is het over hoor) maar dan ben ik dus in februari weer terug en genoeg tijd om hem dan nog voor te bereiden op de proeftrektocht. Lijkt me echt super..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:19

Javayo schreef:
Ik heb het onderschrift ‘wie wil er mee op een trektocht naar Frankrijk in 2007’ wel regelmatig voorbij zien komen, maar verder nooit serieus verder geïnformeerd. Toen deze topic gestart werd, had ik namelijk nog geen paard. Inmiddels heb ik een 3,5 jarige ruin die nu enkele maanden onder het zadel is.

Nu zie ik deze topic weer voorbij komen… Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van wat nu precies jullie plan is? Mag ook via de pb.

Het maken van een trektocht in / naar Frankrijk staat al geruime tijd heel hoog op mijn verlanglijstje! In mijn omgeving zie ik weinig mensen die ik hiervoor warm zou kunnen krijgen… dus is mijn vraag: kan ik mij nog aansluiten bij jullie initiatief?

In 2007 is mijn paard 5, dus waarschijnlijk tegen die tijd wel tot zo’n inspanning in staat. Ik ben zelf een enthousiast buitenrijder en maak graag lange tochten. Mijn paard is nu al een stoere bink buiten die al verkeersmak is en overal lekker nuchter tegenaan kijkt; dus zeer geschikt voor zo’n avontuur! Verder praat ik vloeiend Frans: on ne sait jamais dans quelle situation ça pourrait être utile! Ok wellicht moet ik het niet van mijn grammatica hebben, maar als Nederlandse Française red ik het prima in mijn moederland

Ik las wat over een proeftocht in Nederland? Ik wil best eens op 'proef' mee.

Wieh gezellig!!!

Ik zal je ff per pb op de hoogte brengen!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:53

die van mij is ook nog te jong in mei helaas... misschien kan ik daar een paardje huren voor de proeftocht

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 01:10

mm wat is de gemiddelde leeftijd van jullie trouwens?
nadat ik dit jaar in frankrijk op een paardrijvakantie ben geweest lijkt mij zoiets erg leuk om op mijn eigen paard een trektocht te maken. helaas weet ik nu uit ervaring dat 40 kilometer per dag er flink inhakt bij mijn spieren, dus oefenen is wel handig
wie gaan er nu precies mee of hebben er plannen voor? ( beetje concreet)

navaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:14

Het origineel komt van mij af,maar aangezien mijn paard nu pas 2.5 is gaat het volgend jaar nog zeker niet lukken. Ik wil het over een jaar of drie/4 doen.
Zelf ben ik dan 25. Op dat moment ben ik fysiotherapeut dus een massage zou dan lekker bij de hand zijn.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:21

Blossomm schreef:
Het origineel komt van mij af,maar aangezien mijn paard nu pas 2.5 is gaat het volgend jaar nog zeker niet lukken. Ik wil het over een jaar of drie/4 doen.
Zelf ben ik dan 25. Op dat moment ben ik fysiotherapeut dus een massage zou dan lekker bij de hand zijn.

Ik liep ook al heel lang met het idee, en toen ik dus las dat zij dit werkelijk wou doen ben ik mijn plannen gaan uitwerken, maar ik wil het doen in 2007 (over 2 jaar dus)
Mijn merrie is nu 3,5 (in feb 4) en ik 19. Dus in de zomer vak van 2007 is mn merrie bijna 5,5 en ik 21.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:50

Ik wil over een paar jaar ook een trektocht gaan maken. ben ik er alleen nog niet over uit of ik dit 'naar' Frankrijk of gewoon IN Frankrijk wil doen. Daar heb je zulke mooie en grote gebieden, dat ik het ergens wat zonde vind om eerst nederland en belgië door te rijden.

Mijn paard is nu 3,5; dus het kan op z'n vroegst pas als hij 5 of 6 is... dus 2007/2008, dan ben ik inmiddels 25 / 26...

annek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:13

Ik zat er ook al heel de tijd over te denken om zo'n lange trektocht te gaan maken, totdat ik dit topic voorbij zag komen. Mn fjord is nu 5 en half en pas laat ingereden ben nu bezig met zn conditi dus 2007 zou hij er wel klaar voor zijn denk ik. zelf ben ik 24.. Dus als jullie echt een trektocht gaan maken in 2007, wil ik graag van de partij zijn.
Zeg Toydoll wat zijn jou plannen precies eigenlijk? misschien heb je het al wel gezegd maar heb ik niet goed opgelet.