Eleonoor schreef:
Wiggelroede of lechner antenne zet ik in dezelfde hoek neer. Ik geloof er niet in, dus dan is het voor mij ook moeilijk achter een diagnose te staan die hiermee is verricht. Misschien moet ik me er eens meer in verdiepen en inderdaad Steffi zien werken als ze bij mij op stal komt. Maar gelukkig verkeer in nu in de positie niet die alternatieve route te hoeven verkennen. Helaas is dat nooit zeker in de paardenwereld, dus hou die deur nog wel voorzichtig op een kiertje.
Jammer dat je zo slecht leest wat ik je ter info over de
lecherantenne heb uit zitten leggen.
Als je daarin nog niet geloofd, hoe verklaar jij radio en tv en enz ?
Al die frequenties die er overal zijn maar niet te 'vangen' zijn??
Wil je je er nu in verdiepen of blijf je maar aan de zijlijn staan met al je vooroordelen?!
Citaat:
Zo zijn er weer andere in de alternatieve hoek waarbij alle paarden knie en nier problemen hebben (zonder erbij uit te leggen dat in de chineese geneeskunde dit aan elkaar gerelateerd zijn en dat nieren vaak de oorzaak zijn van diverse problemen, maar alleen de nieren worden genoemd en niet de rest.....). Punt is dat ik het moeilijk vind te geloven bij sommige dat al vele paarden met dezelfde diagnose naar huis gaan of de diagnose wel goed zijn.
Maar ja, dat zijn zo mijn bevinden van de zijkant, ik heb nog nooit Eric aan het werk gezien persoonlijk.
Als je buiten de reguliere DA te maken krijgt met DA/ behandelaars op energetisch niveau heb je als eigenaar van je paard wel degelijk de mogelijkheid om je er in te verdiepen of ter plekke om tekst en uitleg te vragen!
Ter info: als de nieren uit balans zijn gaat het over de energie van het orgaan, en niet het orgaan zoals wij die kennen.
Verder staat de nierenergie voor het reguleren van water, het dier is gevoelig voor kou (Pablo ?) en droogte en komt angstig over en heeft een gebrek aan wilskracht en emotie.
Zoals Mariette al opmerkte in haar lezing is ze blij met de achtergrond van haar opleiding als regulier DA en 10 jaar praktijk .
Maar nu ze op deze manier aanvullend kan behandelen is voor haar de cirkel rond!
Het is jammer dat de conservatieve houding van Utrecht ten aanzien van deze DA nog zo sterk is.
Juist deze mensen weten wat het betekend om een en ander samen te voegen.
Vooralsnog gaat het mondjesmaat met klinieken waar meerdere diciplines samenwerken cq dat er uberhaupt doorverwezen wordt...