Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 09:55

Leone schreef:
eleonoor schreef "Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken"

daar ben ik er een van;
Volgens hun waren zijn voorbenen echt in orde.... + de bovenstaande diagnose, ook was hij zijn identiteit kwijt.....
De pony had uit eindelijk zeer ernstige hoefkatrolontsteking aan beide voorbenen....

Ik snap dat niet helemaal...... Ik hoor dat soort verhalen ook van mijn buurvrouw. Die geeft haar paard ook ingestaalt (of is het nou met een d..... ik leer het ook nooit) water Verward En toch zweert zij bij Eric. Misschien ben ik daar te nuchter voor.....

Zoals ik al in 1 van mijn eerste berichtjes zei stuit het mij ook tegen de borst dat ze met een waslijst van kwalen komen die niet te contoleren zijn..... Hoe kan je nou contoleren of een paard hoofdpijn heeft of zijn indentiteit kwijt is Verward Wordt een paard dan niet te veel vermensenlijkt....

Maar misschien zitten wij (de gene die sceptisch zijn) er wel helemaal naast en moeten wij ons er meer open voor stellen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:42

die zweverige dingen als hoofdpijn door een trauma uit het verleden en identiteit kwijtzijn etc heb ik van steffi dus niet gehoord(gelukkig want daar hou ik dus ook niet van) maar er zijn weer anderen die juist wel erg zweverige dingen van steffi hebben gehoord, dus ja ik weet natuurlijk niet of ze wel/niet zweverig doet als ze bij jouw paard komt

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:53

Gamier, misschien zijn wij daar toch te nuchter voor ik denk alleen dat "reguliere" methodes in ieder geval voor mij duidelijker zijn om te begrijpen, Misschien heeft mijn pony wel pijn in zijn hoofd om dat hij die hoofkatrolontstekking in zijn benen heeft geen idee.....
Ik kan er in ieder geval niets mee, dus voor mij geen oplossing
Ondanks nare ervaring met rodinde, zou ik als ik voor de werkwijze zou kiezen voor Rodinde gaan of een andere fysiotherapeut is toch meer op wetenschap gebaseerd

Ik wens je vrijdag veel succes, krijg je vrijdag ook meteen de uitslag van de foto's te horen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:04

Gamier schreef:
Ik ga je toch 1 vraagje stellen en vat hem please niet verkeerd op (want zo bedoel ik het echt niet) Stel dat er op de foto daadwerkelijk een oude breuk te zien is kan Eric dan ook nog helpen denk je???

Simpel antwoord: Nee.

Bij Eric ben ik een paar keer met een paard geweest waarvan hij zei dat ie een oude breuk had in het lendenwervel-gebied. Op het moment dat we daar kwamen liep het paard niet onverdienstelijk in de sport, dat kon volgens Eric niet meer en het paard kreeg druppels zodat ie van zichzelf ging accepteren dat ie geen sportpaard was maar een recreatiepaard. Het paard heeft inderdaad nooit meer in de sport gelopen.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:05

Eleonoor schreef:
Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken?

Jaja, hier ook die ervaring!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:08

Aimee schreef:
Simpel antwoord: Nee.

Bij Eric ben ik een paar keer met een paard geweest waarvan hij zei dat ie een oude breuk had in het lendenwervel-gebied. Op het moment dat we daar kwamen liep het paard niet onverdienstelijk in de sport, dat kon volgens Eric niet meer en het paard kreeg druppels zodat ie van zichzelf ging accepteren dat ie geen sportpaard was maar een recreatiepaard. Het paard heeft inderdaad nooit meer in de sport gelopen.....

Klinkt misschien stom en blond van mijn kant
Maar wat een raar verhaal ook weer, met wat voor een klachten zijn jullie met dit paard naar Eric gegaan? Oude breuk, datwas bij jullie bekent dat hij die had? en nu door die druppels kan hij geen sport meer lopen.....?? Verward

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:14

Eleonoor schreef:

Wiggelroede of lechner antenne zet ik in dezelfde hoek neer. Ik geloof er niet in, dus dan is het voor mij ook moeilijk achter een diagnose te staan die hiermee is verricht. Misschien moet ik me er eens meer in verdiepen en inderdaad Steffi zien werken als ze bij mij op stal komt. Maar gelukkig verkeer in nu in de positie niet die alternatieve route te hoeven verkennen. Helaas is dat nooit zeker in de paardenwereld, dus hou die deur nog wel voorzichtig op een kiertje.

Jammer dat je zo slecht leest wat ik je ter info over de
lecherantenne
heb uit zitten leggen.
Als je daarin nog niet geloofd, hoe verklaar jij radio en tv en enz ?
Al die frequenties die er overal zijn maar niet te 'vangen' zijn??
Wil je je er nu in verdiepen of blijf je maar aan de zijlijn staan met al je vooroordelen?!

Citaat:
Zo zijn er weer andere in de alternatieve hoek waarbij alle paarden knie en nier problemen hebben (zonder erbij uit te leggen dat in de chineese geneeskunde dit aan elkaar gerelateerd zijn en dat nieren vaak de oorzaak zijn van diverse problemen, maar alleen de nieren worden genoemd en niet de rest.....). Punt is dat ik het moeilijk vind te geloven bij sommige dat al vele paarden met dezelfde diagnose naar huis gaan of de diagnose wel goed zijn.
Maar ja, dat zijn zo mijn bevinden van de zijkant, ik heb nog nooit Eric aan het werk gezien persoonlijk.

Als je buiten de reguliere DA te maken krijgt met DA/ behandelaars op energetisch niveau heb je als eigenaar van je paard wel degelijk de mogelijkheid om je er in te verdiepen of ter plekke om tekst en uitleg te vragen!

Ter info: als de nieren uit balans zijn gaat het over de energie van het orgaan, en niet het orgaan zoals wij die kennen.
Verder staat de nierenergie voor het reguleren van water, het dier is gevoelig voor kou (Pablo ?) en droogte en komt angstig over en heeft een gebrek aan wilskracht en emotie.

Zoals Mariette al opmerkte in haar lezing is ze blij met de achtergrond van haar opleiding als regulier DA en 10 jaar praktijk .
Maar nu ze op deze manier aanvullend kan behandelen is voor haar de cirkel rond!

Het is jammer dat de conservatieve houding van Utrecht ten aanzien van deze DA nog zo sterk is.
Juist deze mensen weten wat het betekend om een en ander samen te voegen.
Vooralsnog gaat het mondjesmaat met klinieken waar meerdere diciplines samenwerken cq dat er uberhaupt doorverwezen wordt...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:14

Ik ben reeds met 3 paarden naar Eric geweest en mijn paarden hebben geen hoofdpijn en geen identiteitscrisis zoals eerder beschreven in reacties. Afgezien van 1 zijn er twee weer helemaal tiptop in orde. Met die ene ben ik ook diverse reguliere dierenartsen afgegaan voordat ik naar Eric ben gegaan. Dus ik wist al van te voren dat het een probleemgeval was. Kort samengevat ben ik tevreden over Eric.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:29

Leone schreef:
Ik wens je vrijdag veel succes, krijg je vrijdag ook meteen de uitslag van de foto's te horen

Thanks. Als het goed is krijg ik direct de uitslag want op mijn vraag "wat is de prognose" kreeg ik als antwoord "vrijdag hebben we alle informatie en mensen bij elkaar vandaar uit gaan we verder kijken" Dus ik neem aan dat ik vrijdag meer zekerheid krijg/heb (zo niet..... dan word ik Ziek)

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:31

"Zoals Mariette al opmerkte in haar lezing is ze blij met de achtergrond van haar opleiding als regulier DA en 10 jaar praktijk .
Maar nu ze op deze manier aanvullend kan behandelen is voor haar de cirkel rond!"

Dit lijkt me dus wel perfect iemand die eerst als regulier arst naar je paard kijkt en vervolgens nog meer middelen achter de hand heeft...
Maar al te vaak komt het ook voor dat je moet gaan uit leggen wat de veearts geconstateerd heeft.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:32

en daarom ga ik dus naar Rodinde *LOL*

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:32

Gerrie schreef:
Het is jammer dat de conservatieve houding van Utrecht ten aanzien van deze DA nog zo sterk is.
Juist deze mensen weten wat het betekend om een en ander samen te voegen.
Vooralsnog gaat het mondjesmaat met klinieken waar meerdere diciplines samenwerken cq dat er uberhaupt doorverwezen wordt...

Ben het wat dat betreft helemaal met je eens. Meer weten meer dan 1. Maar je moet niet vergeten dat DA's/VA's ook mensen zijn en tja de ene zal opstaan voor dit soort dingen en de andere niet......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:37

Leone schreef:
Klinkt misschien stom en blond van mijn kant
Maar wat een raar verhaal ook weer, met wat voor een klachten zijn jullie met dit paard naar Eric gegaan? Oude breuk, datwas bij jullie bekent dat hij die had? en nu door die druppels kan hij geen sport meer lopen.....?? Verward

Haha! Dit is nog maar één raar verhaal. Details ga ik hier niet neerzetten, daar het a) niet om mijn paarden gaat en b) ik Eric en Steffi goede mensen vind die soms helemaal geen verkeerd werk doen.

Op zich ben ik helemaal niet zo tegen alternatieve geneeswijzen, zolang het maar op enige logica berust. Ontbreekt de logica, wordt het mij te zweverig.

Logisch vind ik bijvoorbeeld dat er verbanden zijn tussen verschillende lichaamsdelen en organen. Iedere regulier opgeleide dierenarts weet bijv. ook dat er zenuwen vanuit de ruggegraat naar de verschillende organen lopen. Bovendien weten zij dat die zenuwen in min of meerdere mate beknelt kunnen raken als de wervels verschuiven. Dan is het voor mij een logische redenering dat een scheve wervel, en daarmee een beknelde zenuw, effect heeft op het functioneren van het daarmee in verband staande orgaan.
Over het algemeen wordt door reguliere dierenartsen niet naar deze en gelijksoortige verbanden gekeken, daarvoor is een alternatieve arts als Eric of Steffi een goede aanvulling. Maar soms trekken ze hun ideeën iets té ver door......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:39

Leone schreef:
Dit lijkt me dus wel perfect iemand die eerst als regulier arst naar je paard kijkt en vervolgens nog meer middelen achter de hand heeft...
Maar al te vaak komt het ook voor dat je moet gaan uit leggen wat de veearts geconstateerd heeft.....

Zowel Steffi als Eric hebben een reguliere diergeneeskunde-opleiding genoten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:47

Gamier schreef:
Ben het wat dat betreft helemaal met je eens. Meer weten meer dan 1. Maar je moet niet vergeten dat DA's/VA's ook mensen zijn en tja de ene zal opstaan voor dit soort dingen en de andere niet......

Ik ben me zeer bewust dat -de ego's van- sommige DA (oa Utrecht) de belemmering is om voor het welzijn van het dier open te staan voor andere stromingen...

Het is al een klein beetje aan het veranderen gelukkig!

Maar vooralsnog komt het initiatief van de eigenaar van een dier zoals Renske van Quentin !

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:49

Aimee schreef:

Niet negatief bedoelt maar er zijn ook genoeg DA's/VA's die een reguliere opleiding hebben genoten die er een potje van maken (elke beroepsgroep heeft zo zijn witte en zwarte schapen). Ik zeg nu niet dat zij er een potje van maken absoluut niet! Wat ik er mee wil zeggen is dat alleen het bezit van het papiertje natuurlijk ook niet alles zegt.

Ik zou zelf wel een fijner gevoel hebben bij een altanatieve methode die ondersteunt wordt door een reguliere achtergrond.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:51

Aimee schreef:

Van Eric wist ik dat ja, maar van Steffi niet
Ik ben naar eric zijn clinic geweest.... en daar heeft iemand anders mij geholpen.... ik kan mij niet voorstellen dat dat meisje diergeneeskunde als voor opleiding had maar ik kan me vergissen

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:55

Leone schreef:
Van Eric wist ik dat ja, maar van Steffi niet
Ik ben naar eric zijn clinic geweest.... en daar heeft iemand anders mij geholpen.... ik kan mij niet voorstellen dat dat meisje diergeneeskunde als voor opleiding had maar ik kan me vergissen

Daar heb je een punt Leone..... Hebben alle medewerkers van Eric een reguliere opleiding? Ik heb ook van diverse mensen gehoord dat ze er zijn geweest en dat ze heel Eric niet gezien hebben..... wel werden de "normale" tarieven berekend......Zou wel een beetje vreemd zijn als je door iemand geholpen wordt met minder (medische) achtergrond en de volle mep moet betalen.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:05

Gamier"]
Niet negatief bedoelt maar er zijn ook genoeg DA's/VA's die een reguliere opleiding hebben genoten die er een potje van maken (elke beroepsgroep heeft zo zijn witte en zwarte schapen). Ik zeg nu niet dat zij er een potje van maken absoluut niet! Wat ik er mee wil zeggen is dat alleen het bezit van het papiertje natuurlijk ook niet alles zegt.

Ik zou zelf wel een fijner gevoel hebben bij een altanatieve methode die ondersteunt wordt door een reguliere achtergrond.
[/quote]

Absoluut, ondertussen zijn er inderdaad enkele reguliere dierenartsen die ik bij voorbaat al vermijd. Meestal inderdaad om deze reden:

[quote="Gerrie schreef:
Ik ben me zeer bewust dat -de ego's van- sommige DA (oa Utrecht) de belemmering is om voor het welzijn van het dier open te staan voor andere stromingen...

Toch geeft zo'n papiertje wel aan waar zo'n persoon op z'n minst enig verstand van heeft. Personen die niet zo'n papiertje hebben en zich alleen hebben verdiept in alternatieve geneeswijzen.... daar zou ik toch niet snel heen gaan.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:06

Laat me ens raden ..
was dat Eva?

DA die ik ken en regulier opgeleid zijn met uitbreiding ..
Mw Kral, mw de Jong,mw Kelfkens,mw Hoogenraad.
Erik is de enige man in dit gezelschap:D

@ Aimee : het gaat er in deze discussie om om meer samenwerking te verkrijgen..
Dat zou te prijzen zijn dat een instituut als Utrecht eens wat muurtjes zou willen afbreken..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:13

Gerrie schreef:
@ Aimee : het gaat er in deze discussie om om meer samenwerking te verkrijgen..
Dat zou te prijzen zijn dat een instituut als Utrecht eens wat muurtjes zou willen afbreken..

Daar moeten ze wel goede eisen aan vast stellen, ik bedoel; samenwerking vind ik prachtig, maar dan niet met iedere goeroe van om de hoek.
Bovendien moeten ze dan een soort van congres ofzo organiseren waarbij ze alle reguliere dierenartsen verplichten om te komen, zodat een aantal van die stugge arrogante piefpaffen ook op hun vingers worden gewezen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:41

Aimee schreef:
Daar moeten ze wel goede eisen aan vast stellen, ik bedoel; samenwerking vind ik prachtig, maar dan niet met iedere goeroe van om de hoek.
Bovendien moeten ze dan een soort van congres ofzo organiseren waarbij ze alle reguliere dierenartsen verplichten om te komen, zodat een aantal van die stugge arrogante piefpaffen ook op hun vingers worden gewezen.

Haha! keep on dreaming ..

Hoe denk jij een verplichting op te leggen aan zelfstandige ondernemers?

Het lijkt mij beter om een en ander in de studie te introduceren!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:41

Aimee schreef:

Ik denk dat we nu in uitersten gaan..... Aan de ene kant het "goeroe" type en aan de andere kant de *** DA/VA... Als ik het allemaal een beetje goed begrepen heb is steffie iemand die er tussen in probeerd te blijven zitten..... Misschien moeten er meer van dat soort types komen. Die gene die wel het evenwicht tussen regulier/altanatief kunnen bewaren

Dan zijn we allemaal gelukkig toch?

PS even off topiq.... sneeuwt het bij jullie ook al zo hard?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:43

nee zeg, doe niet zo eng!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:50

Nee, hier schijnt de zon?

Ik hoop dat de sneeuw iig hier niet meer komt!