Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MissSisa schreef:Ze kan zich niet rustig houden EN OPEENS kan ze het wel..... als ik alles ook zo snel kon *zucht*
Yuri schreef:ik ga hiermee een hoop ruzie krijgen denk ik, maar ik wil even mijn mening hier kwijt. Ik lees hier veel berichten over dat slaan fout is. Nou dan kan ik op het moment eecht een dierenmishandeling aan me kont krijgen, want mijn paard krijgt op het moment zeer regelmatig een paar flinke meppen.
Maar ik ben het wel met je eens. Af en toe kunnen zij zelf ook in van die buien zijn.. Dan moeten ze gewoon even een klap krijgen (niet zo hard dat je zweep door midden breekt, maar ook weer niet een tikje)..
)
dus of ie het begrijpt lijkt me wel duidelijk.
Het is ongelooflijk hoeveel mensen het geoorloofd vinden om een paard te slaan
Wat is dit voor onzin?????
.
.
.
!

joycje schreef:Ik had een lesklant die dit ook had.. Wat ik met haar heb gedaan is het volgende.... Op het moment dat jij boos wordt of neiging hebt haar een klap te geven of onredelijk wordt. Dan stap je af zadel je 'm af en zet hem in de d'r stal....
Je gaat zelf ff vegen. Een rondje lopen of roken of weet ik veel... En gaat daarna weer de stal in om hem even te poetsen. of nog een rondje aan de hand te lopen...
Als je dit heel consequent doet krijg je er vanzelf genoeg van om steeds weer af te stappen.
!
...
.... 
lotteke schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier niet mee eens ben...slaan werkt idd niet maar als jouw paard zn kont omkeerd kun je moeilijk afstappen en m op stal zetten...als ze dat eenmaal doorhebben ben je ver van huis!!
Maareh....het frapantste vind ik nog steeds dat ze schrijft dat ze zonder hoofdstel en zadel rijd....en dan vind ze het gek dat een jong paard vervelend doet..of stil gaat staan als ie iets eng vind! Paarden kijken nou eenmaal anders dan mensen...!!![]()
Sorry, maar idd.....zoek iemand anders of koop een boksbal hang die bij de stal op en ga daar een uur tegen slaan voor dat je gaat rijden. Of zoek een therapeut zodat je je geduld kan bewaren...
josien schreef:Slaan is een teken van het niet aan kunnen van de situatie. Je voelt je machteloos en onzeker en probeert het daarom onbewust met geweld. wat zonder begeleiding hier in, een cirkel word waar je niet uit komt.