Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:52

Nou ik ga altijd met de auto naar stal, dus rijbewijs heb ik wel bij me. Mocht ik buiten rijden heb ik mijn ruiterbewijs mee, tenzij het bloedheet is ofzo. Maar mocht er dan wat gebeuren dan heb ik pech of ze moeten zo vriendelijk zijn om even mee naar stal te rijden.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:21

Jurga schreef:
Ik vind het om eerlijk te zijn grote onzin, die identificatieplicht! Ik heb alleen mijn ID bij me als ik mijn tas bij me heb (incl. portemonnee). Of als ik naar dorp ga en portemonnee nodig heb. Ik ga echt die ID niet steeds uit mijn portemonnee halen, dan raak ik hem steeds kwijt.

juist.. mee eens.. Gaat nergens over.. Tong uitsteken Nou even en iedereen moet gechipt worden Scheve mond

Ik zelf vind het super onhandig, 's winters heb ik nog wel jaszakken ofzo maar zomers, waar moet ik dat ding dan laten? Ga dus geen rugzak om doen of jas aan omdat ik zonodig me id mee moet nemen...

hoewel boetes je ook niet opvrolijken Boos! Scheve mond

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:32

Nee, ik stop die kaart gewoon in mijn portemonnee. Je kan die kaart toch niet overal mee naartoe nemen.. Waar moet je dat ding laten Verward

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:33

eefjuh112 schreef:
Nee, ik stop die kaart gewoon in mijn portemonnee. Je kan die kaart toch niet overal mee naartoe nemen.. Waar moet je dat ding laten Verward

Helemaal mee eens, vind het echt te gek! als ze er zon problemen mee hebben rijden ze maar mee naar de stal of naar huis! Ik ga echt niet iedere keer da ding meeslepen, en bovendien ken ik mezelf: ik ben dat ding binnen 2 dage kwijt... Ik heb wel een kopie van mijn rijbewijs en id in de auto gegooid, heb ik in elk geval iets bij als ik me portomonee vergeet... (al is het dan niet geldig)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:37

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat je om je ID wordt gevraagd?

Ik rijd zeer weinig buiten dus als ik zou gaan rijden zou het gaan om de 2km die ik erheen moet fietsen! En om dan telkens m'n ID vanuit de ene jas in de andere te stoppen, en dan later weer niet te weten waar ik hem ook al weer heb gelaten, nee dank je

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:30

Mijn rijbewijs zit in mijn portemonnee en die heb ik vrijwel altijd bij me. Altijd al zo geweest, dus ik vind het geen ramp dat het nu verplicht is.

En tja... je kan toch met buitenrit 's zomers een bloesje of shirtje aan waar een zakje in/aan zit? Kan je mooi je pasje in stoppen Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:00

Ach ja........snap ook niet helemaal waar iedereen zich toch zo druk om maakt .

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:06

ik moet eerlijk bekenen dat ik hem nog niet eens bij me heb als ik de deur uit ga of naar de paarden

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:37

Ik neem um niet eens mee naar stal ik ben ook zo'n sloddervos. En ze mogen alleen naar je ID vragen als er iets bijzonders gebeurt bijvoorbeeld je word in mekaar geslagen in een kroeg ofzo. Als je dus gewoon buitenrijd en je aan de regels houd is er niks aan de hand. Als ze dan wel zomaar naar de ID vragen dan mag je hun aanklagen wegens onodig lastigvallen.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:50

Daar had ik idd ook nog niet aan gedacht...

Ik vind het verdomde lastig... Ik heb heel vaak helemaal geen portemonnee bij me (daar zit mijn rijbewijs in). Paspoort ga ik al helemaal niet mee lopen, veel te groot, past nergens in. Hoe doen jullie dat dan met uitgaan??? Alle vrouwen met een paspoort in hun bh? Ik zie het al voor me *LOL* Meestal heb ik al sik uit ga een sleutel en wat los geld in mijn zak en meer niet...

En het klopt dat ze je alleen mogen aanhouden met een reden. Maar als jij ergens staat en de politie vraagt zich af waarom, dan is dat blijkbaar al reden genoeg... Als ze het willen zien, dan mogen ze dat...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:39

haha paspport in je bh stoppen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:28

Kusia schreef:
Omdat je sinds 1 januari 2005 verplicht bent om je te identificeren, ben ik benieuwd of jullie nu ook je ID mee op het paard nemen tijdens een buitenrit.

Als ze hem willen zien moeten ze maar ff achter me aanrijden naar stal, dat soort dingen neem ik dus echt niet mee, alleen mn mobiel voor noodgevallen gaat mee, verders niks.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:01

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met ID te rijden, voor mij niet, voor de paarden niet Boos! Ik woon nog net in Belgie, maar als ik in het bos ga rijden ben ik de ene 5minuten in Ned., de andere in Belgie, dan zou ik MIJN ID + die van de paarden steeds mee moeten nemen, echt niet !!.

Dat zie ik wel bij grenscontroles hier, alleen op de hoofdwegen, pff....ken 100den manieren om hier de grens over te gaan Verward Ze moeten me maar op m'n woord geloven dat ik geen Taliban-aanhanger ben Haha!
Laatst bijgewerkt door Mist op 11-01-05 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:03

Het is hier altijd al verplicht geweest. Ik vind het wel handig. Stel je valt en wordt bewusteloos gevonden? Dan weten ze in elk geval wie je bent. Ik heb ook altijd een briefje bij me waar op staat waar ik allergisch voor ben en welke medicijnen ik neem....

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:13

Paardennamen schreef:
Mijn rijbewijs zit in mijn portemonnee en die heb ik vrijwel altijd bij me. Altijd al zo geweest, dus ik vind het geen ramp dat het nu verplicht is.

En tja... je kan toch met buitenrit 's zomers een bloesje of shirtje aan waar een zakje in/aan zit? Kan je mooi je pasje in stoppen Knipoog

en dan valt die eruit, maar ik heb in mijn tshirts geen zakken, en in mijn rijbroek, kan het ook niet

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:14

Mist schreef:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met ID te rijden, voor mij niet, voor de paarden niet Boos! Ik woon nog net in Belgie, maar als ik in het bos ga rijden ben ik de ene 5minuten in Ned., de andere in Belgie, dan zou ik MIJN ID + die van de paarden steeds mee moeten nemen, echt niet !!.

Dat zie ik wel bij grenscontroles hier, alleen op de hoofdwegen, pff....ken 100den manieren om hier de grens over te gaan Verward Ze moeten me maar op m'n woord geloven dat ik geen Taliban-aanhanger ben Haha!

in belgie en duitsland hoefd een paard niet eens gechipt teworden toch?

en moet je id mee altyd in belgie? Verward

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:25

Ja

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:21

ook al, balen dus aan een kant.

Djimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:05

Nopes dan raak ik um alleen maar kwijt denk ik Bloos! En het lijkt me sterk al sje op je paard zit en dat ze dan om je id gaan vragen Verward Vragen bij mij ook nooit om een ruiterbewijs....

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:08

Ja Lachen
Dacht trouwens dat dat (in België) altijd al verplicht was vanaf 16 jaar

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:33

Vanaf twaalf jaar zelfs Knipoog