Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:04

Ik heb gestemd op direct stoppen. Je paard is voor jou ook een hobby, als je op deze manier alleen maar problemen hebt, dan moet je ermee stoppen. Er zijn vast wel meer geinteresseerden waar je wel van op aan kunt. Op die leeftijd had ik al zes jaar paarden van anderen verzorgen achter de rug en ik was daar akelig serieus mee en kwam alle afspraken keurig na en had alles voor de dieren over (en ik kon niet op die paarden rijden, want het waren jonge harddravers en hun moeders, die niet beleerd waren voor onder het zadel). Een andere mentaliteit kan je met dieren ook niet hebben, daarvoor moet je verantwoordelijkheids- gevoel kennen en serieus zijn! Ik zou op zo'n manier geen paard (meer) willen houden, je krijgt veel te veel ergenis en kopzorgen. Kan je nog beter zelf bijrijder worden van iemand anders zijn/haar paard!

Wat een leuke mini pony's hebben jullie (ik zag het in je profiel)!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:29

Dank je, onze ponietjes ziijn idd erg leuk!

Misschien moet ik blij zijn dat ik ervanaf ben, maar ik had het gewoon liever netjes afgehandeld!
Nu voel ik me weer rot dat het zo heeft moeten eindigen!

(heb trouwens nog steeds niets van d'r gehoord)

heb de lesgeefster gesmst dat de les dus niet doorgaat, dat ze niet meer komt. Anders stond die er vanavond ook voor nop!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:31

Ik denk dat het een hele opluchting voor je zal zijn, ook al voelt dat nu misschien nog niet zo.

Kan me ook goed voorstellen dat jij het rot vindt dat het nu zo gelopen is, maar daar kun jij niks aan doen. Is ze toch helemaal zelf schuld.

Heb je verder nog geen reacties op je advertentie gekregen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:43

Kan ze dit niet meelezen op bokt?
of zit ze niet op bokt?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:04

Verstandig dat dit gestopt is.. dit is 3 x niks Verdrietig

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:04

Jolliegirl schreef:
Kan ze dit niet meelezen op bokt?
of zit ze niet op bokt?

Volgens mij wel een bokker

Jemine wat heb jij het nog lang met der volgehouden zeg

Ik ben zelf ook een bijrijder noujah bijrijder ben de enige die der rijd

Maar bij ons zijn gewoon de regels:

- Je schrijft op bordt waarneer je komt met onegveer een tijd
- Kom je niet even bellen
- Alles opruimen
- Je iegen tuig schoonmaken

Meer niet eigelijk maar vaak doe ik nog wel meer dingen op stal mede omdat ik er ook stage loop
Maar heb wel veel vrijheid mede door dat

Maar Anke geef niet op hoor er zijn echt wel meiden die wel willen

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:36

Anke
ik moet toch nog even wat kwijt.
Je zegt dat je het liever netjes had af willen afhandelen (waar ik het 100% mee eens ben) maar je hebt alles op alles gezet om het netjes te doen.
Het lijkt zo net alsof je je schuldig voelt... niet doen hoor

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:54

Jij moet je niet schuldig voelen,dat zou ZIJ moeten doen! Boos!
Jij hebt heel hard je best gedaan om het goed te laten verlopen,maar dat moet wel van 2 kanten komen hoor!Zij Laat helemaal niks van zich horen,dan is het maar de schuld van 1 iemand en dat ben jij zeker niet!!!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:59

Jij hebt haar toch echt kansen genoeg gegeven.
Dat ze 16 is doet er niet toe, er zijn zat kinderen van 13/14 jaar die ook een verzorgpony hebben en die zich wel aan de afspraken houden, dus de leeftijd moet er niet toe doen.
Als zij zich niet aan de afspraken kan houden, heeft ze pech, dan kan je maar beter iemand zoeken die dat wel doet.
Goede keuze dus

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:07

Ik denk dat je het beste eerst met haar kunt praten en als dat niet helpt ermee kappen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:14

Wow.. ik ontdek dit topic net pas.. Hoe heb je dr nog zo lang de tijd gegeven zeg.. En dat te laat komen, dat is gewoon ronduit asociaal, dat kun je niet maken als je heel lang van te voren weet dat je les hebt.. En dan zó erg te laat komen.. 5 minuten omdat het echt niet anders kan.. Naja kan vergeten worden.. maar 3 kwartier Gaaaap

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:41

Niet te geloven krijg ik nu een PBtje en dit staat erin:

ik zal dr wel bellen en dan breng ik dr 12,50 wel moet je mij 50 euro terug stortte op mijn rekening..
ik had je gister terug gebeld maar je nam niet op..
dusja..
toen ik je berichtje kreeeg zat ik in bios..

Dit houd je toch niet voor mogelijk, ze heeft haar kans gehad, vandaag misschien spijt en verzint ze zoiets om alsnog die 50,- terug te krijgen!!!???

Op ons thuisnummer en mijn 06 zit nummermelder en bij beiden kan ik de gemiste oproepen zien en ze heeft niet eens gebeld. Ze liegt daar dus gewoon over!
Dat houd je toch niet voor mogelijk.
Mijn vriend vindt dit dus niet kunnen en zegt afspraak is afspraak. Als ze die 50,- retour had gewild had ze tot gisteravond 24.00 uur de tijd, dit wist ze immers.

Ik ben nu echt niet van plan om het geld nog terug te geven....., ze heeft haar kans gehad, of niet dan?
Ik heb haar dinsdagavond dit gemeld, PB, voicemail ingesproken, nog een PB en uiteindelijk nog eens een sms.....totaal geen reactie en krijg ik nu eind van de middag, vandaag dit PBtje...slaat toch nergens op?!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:56

Ze heeft meer dan een kans gehad.

Vindt het wel een lef hebben Boos!

Als ik jou was kon ze fluiten naar haar geld hoor. Is ze nu wel een beetje laat mee.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:01

Goed dat je er eindelijk mee gestopt bent! Je zegt dat je het liever netjes had willen afhandelen, maar wie z'n schuld is het dat het niet gebeurd is?!

Geen geld teruggeven hoor! Je hebt haar zo ongeveer gestalkt Knipoog dus ze heeft mogelijkheden genoeg gehad om te reageren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:01

Ik heb haar ook gezegd, dat mijn bereidwilligheid afgelopen is, dat ik het echt helemaal gehad heb en dan ook nog liegen om alsnog gebruik te kunnen maken van een optie die gisteravond afgelopen was!!!
Ik heb er zo ontzettend genoeg van, ze liep over me heen en probeert het nu nog steeds...ik heb haar duidelijk laten weten, dat ik sinds gisteravond 24.00 geen bijrijdster meer heb!
Maar ik heb er nu dan ook ECHT mijn neus van vol...vooral naar dit PBtje....laat helemaal niets horen en dan nu zo'n PBtje.....ze kan me de pot op!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:02

Anke schreef:
ze kan me de pot op!

OK dan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:08

Ja, ik heb er nu echt genoeg van...ik heb echt badkuipen vol geduld en mijn geduld raakt zelden op, maar nu op dit moment heb ik het helemaal gehad!
Ze wist dinsdagavond al dat ze 2 opties had en dat ik dit zo snel mogelijk wilde weten en uiterlijk woensdagavond en dan komt ze nu aanzetten met een smoesje?! ECHT NIET!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:17

wat een gedoe, jeminee.
kappen ermee was is goede keus!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:18

Hihi Haha! en dan in deze tijd van de nummermelders aankomen met de smoes dat je niet op nam Haha!
Hmm, zit net nog een mogelijkheid te bedenken maar die pb ik je wel, mocht haar eens een nieuwe smoes bezorgen door dat hier te zetten

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:23

sas00 schreef:
Anke
ik moet toch nog even wat kwijt.
Je zegt dat je het liever netjes had af willen afhandelen (waar ik het 100% mee eens ben) maar je hebt alles op alles gezet om het netjes te doen.
Het lijkt zo net alsof je je schuldig voelt... niet doen hoor

Idd...
Je moet je door haar echt niet schuldig gaan voelen hoor!
dan heb je er helemaal geen plezier meer in in het houden van pony's
Scheve mond
Gewoon haar bellen en als ze er niet is aan haar ouders vragen of ze terugbeld voor een bepaalde tijd.
Doet ze dat niet, moet je gewoon een nieuwe berijdster zoeken.
Klinkt heel hard ( dat vind ik zelf ook Bloos! ) Maar als je haar al heel
vaak hebt geprobeerd te berijken moet ze het zelf maar uitzoeken! Scheve mond
Ik vind het echt heel sneu voor je Ach gut
Maar misschien vind je wel iemand die veel aardiger is enzo, en die zich wel aan de afspraken houd Slim
Veel succes!

Ik had het laatste berichtje van je nog niet gelezen Bloos!
En ik vind het echt goed van je dat je dat hebt gezegd OK dan!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:31

Jeetje wat vervelend.... en wat heeft die meid een lef zeg (negatief bedoelt, hoe asociaal Scheve mond)

Ik denk dat je goed gehandeld heb, en ook vooral die 50 eur oniet terug storten hoor, ze kan je niks maken Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:39

goed gedaan, vooral geld niet terug storten, kom nou.. echt goede beslissing geweest, nu ben je tenminste van al dat gedoe af en kun je weer gewoon lekker van je paardje gaan genieten zonder al dat gezeur iedere keer Lachen

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:52

Wat een bullshit zeg van haar!Niet intrapppen Ank!Ze is je weer aan het uittesten!Sluit het gewoon af voor jezelf,en negeer die hele hap!Zoek een nieuwe bijrijder waar het hopelijk heel wat beter mee gaat!Ze heeft tal van kansen gehad en die heeft ze niet beetgepakt.Te laat dus!Die beterschap zal van zeer korte duur zijn,en dan begint de ergenis weer van voor af aan.Beurt voorbij dus!!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 10:20

Ik dacht ook dat ze me niks kan maken, maar kijk waar ze nu mee dreigt:

me moeder zegt als je dat geld niet terug geeft mag ze haar 200 euro terug over boeken op haar rekening dat kan ze
en heeft ze recht bij de rabobank..

Als ze dus die 50,- niet alsnog terug krijgt, laat haar moeder de 200,- bijdrage van 2 maanden terugstorten... Bloos!
Dit kan toch niet of wel?! Boos!

Er lijkt zo geen eind aan te komen....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:22

Nee, voor zo ver ik weet is dat niet mogelijk. Zou ook te gek voor woorden zijn als dat zou kunnen.

Maar ik sta er wel versteld van: wat een brutaliteit zeg Boos!