Ik vraag met toch af of dat een deken ervoor zorgt dat je paard geen wintervacht krijgt. Die van mij is vorige jaar september geschoren. Tot voor Koninginnedag had hij een gladde vacht. Omdat het met Koninginnedag en de dag erop zo warm was is mijn paardje zonder deken het land ingegaan. Zodra hij 's avonds weer binnenkomt krijgt hij zijn deken op. Sinds vandaag is hij weer een wintervacht aan het kweken. Enige idee wat ik hier dan aan kan doen? Direct scheren zodat het niet tijdens de warme maanden een teddybeer is?
Nee hoor mijn paardje staat niet meer met deken en als ze op het land loopt ook niet vind ik echt niet nodig het is helemaal niet zo koud en ze staat lekker in een binnenmanege.
en nu al helemaal niet meer of zijn er nu nog mensen die wel dekens erop hebben liggen (en dan niet de mensen met paarden die exceem etc hebben want dan is het logisch)
Nee. Van een deken kunnen ze het juist koud krijgen. En ik vind het nergens voor nodig. Hij staat overdag buiten, maar s'nachts staat hij in een binnenstal. En hij krijgt niet zo'n dikke wintervacht. Het lijkt me ook fijner voor hem, dan zweet hij maar iets meer, ik heb het er wel voorover om 10 min. langer te stappen
Deze winter had mijn paard wel een winter deken op en hij had ook een beetje wintervacht. Nu nog steeds een beetje maar hij staat nu zonder deken.
Volgende jaar krijgt hij al heel vroeg een deken op s'avonds omdat hij het snel koud heeft en ik wil wedstrijden gaan rijden dus wintervacht is niet handig
Ik had de mijne zonder deken staan, maar sinds gister heb ik de dunste regendeken erop gedaan, niet vanwege de kou want dat heeft ze niet, maar ze heeft d'r halve staart eraf geschuurd :'( ik kon er gister de plukken gewoon vanaf halen, echt lelijk. Ik ga dus even uitzoeken waarom ze zo erg d'r staart schuurt en er wat aan doen en hopen dat het deken er heel snel weer af kan want ik vind het eigenlijk best sneu met dit weer.
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
pony --> zonder, want wordt niet intensief mee gereden paard --> met, want daar rij ik wel intensief mee en dan is een korte vacht handig. Overdag ongevoerde waterdichte deken, snachts als het koud is gevoerde waterdichte deken en anders dezelfde deken als overdag. Waarom nu nog met deken? lees de berichten hierboven maar, als je nu de deken er af haalt wordt de vacht weer langer! Laatst toen het boven de 20 graden was overdag (twas zelfs 30 hier), stond hij wel zonder.
beiden staan trouwens op dit moment 24/7 op de wei (vanaf maandag staat m'n paard weer op stal)
Mijn vzpony staat zonder, echte winterharde pony. Ze wordt wel voor de kar gereden, maar dan met dek de wei op tot ze droog is. De pony bij haar wordt wel gereden maar niet superintensief, en we stappen dik een kwartier in en daarna met dek de wei op tot ze droog is, net als Patty.
Ik heb mijn paard al 3 weken geen deken meer op, hij staat nu dag en nacht op het land en is al redelijk uit zijn wintervacht. Als hij die nodig had gehad was hij z'n wintervacht ook niet kwijtgeraakt.
Alle paarden staan bij ons zonder deken, zowel de paarden die dag en nacht op het land staan als de paarden die alleen overdag op het land staan...