Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:22

ja ik zou er op stappen wat voor paard dan ook. Ben absoluut niet bang en dan zijnze maar dwars of ondeugend een goeie ruiter moet ieder paard kunne rijden dusss

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:46

Ik stap eigenlijk overal wel op.
Hoe ver ik er dan aan ga rijden is de vraag. Zeker eerst even kijken hoe het dier is. Dan zien we wel verder.

Maar ik stap wel overal op.
Maakt me niet zo veel uit.

floek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:49

Bij paarden die ik ik ken van bij ons op stal doe ik dat zonder problemen , andere paarden moet ik toch zeker ook 1 keer zien lope hebben voor ik er opga .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:29

Sjuimpje schreef:
Dat weet ik wel zeker Haha!
Vroegah op de manege was ik ook de persoon die alles wel even zou rijden en ik reed daar ook de moeilijkste en vervelendste paarden.
Ik voelde mij de beste en kreeg de stinkmodderrigste bok weer fijn, alleen had ik toen wel een heel andere referentiekader. Daar wringt de schoen *LOL*

idd Haha!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:52

Ik zou het denk ik wel doen Lachen,
licht er ook wel aan in welke omgeveing Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:32

Ik stap alleen op de hele brave gevallen. Bokkende, steigerende en schrikkerige (al kan Amethyst er ook wat van, dat laatste dan, maar omdat ik haar goed ken is dat anders Haha! ) gevallen laat ik lekker staan .

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:58

Ineke2 schreef:
Ik stap niet op vreemde paarden en pony's
Alleen als ik weet dat ze héél braaf zijn (en dan nog met redelijk wat angst) of anders moet iemand anders ze vast blijven houden Schijnheilig

Maar je stapte toch wel op Jordy Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:19

vorig jaar om deze tijd was ik nog op zoek naar een nieuw paardje, en dat heeft een behoorlijke poos geduurd. ik heb toen heel wat vreemde paarden gereden, hoe moet je ook anders aan de weet komen of het wat wordt? maar naarmate ik er meer onder m'n kont had gehad, kreeg ik er minder zin in om er zomaar op te stappen - niet normaal wat mensen soms als leuke, 200% betrouwbare paardjes aanbieden Bloos! !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:23

Supertje schreef:
Maar je stapte toch wel op Jordy Haha!

Dat zeg ik, als je hem maar wel vasthoud en dat deed jij Haha! Knipoog Tong uitsteken

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:29

ik zou er eigenlijk ook wel opstappen... ik ben niet zo snel bang eigenlijk.. ja alle paarden kunnen gek doen ach ja als ik val lig ik er af...!!!!hahhaha
dat kan ook bij me eigen paard gebeuren.....

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:37

Nope, ik stap niet overal op, ook "vroeger" niet , en zeker op een vreemd paard altijd met cap. Dan nog heb ik het liefst dat ik het paard met iemand anders erop heb zien lopen.en dat men mij verzekerd hefet dat ie gene pas verkeerd zet Haha!. Ik ben niet zo'n held. Kieper er ook niet meteen af als hij wel wat raar doet, maar heb het liever niet.
Moet wel bekennen dat ik wel meteen ( met cap, maar zonder de paarden te kennen ) op een grote C pony en paar weken later op een hele grote fries ( denk toch wel 1.70 ? ) geklommen zonder dat ik ze kende ( dat was bij die fries nog aardig moeiljk, hoog man Knipoog )
Maar ik stap alleen maar op het moment en dan gebeurt er vaak niet zo veel spectaculairs en er liep nog iemand naast ook - geweldig ! Klein formaat maakt me wel wat moediger maar ik hou helemaal niet van gemene bokkers ( klein vrolijk bokje kan ik nog wel uitzitten maar bij zo'n hoge is de lol er snel af ) of steigeraars (nooit gehad gelukkig, maar lijkt me niets ) of van die monsters die het op een lopen zetten en dat jij dan niets meer in te brengen hebt..
Mijn vroegere verzordgpony had het niet zo op trekkers. Steigerde of bokte nooit maar wou wel zo snel mogelijk bij het enge vandaag. Snorkend met grote neusgaten.. en ik netjes afgestapt ernaast, ging veel beter wat dribbelend er langs, dan met mij erop 50 meter verder in een sloot.
Het hoeft niet zo gevaarlijk als het aan mij ligt ( springen heb ik daarentegen wel atijd geweldig gevonden, en dan liever iets hoger dan iets lager Knipoog raar he ! ).

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:59

Ik stap op elke pony, zolang ik een cap in de buurt heb, én mijn lesgever in de buurt die me als het nodig is kan helpen met aanwijzingen longeerzweep enz. Dat laatste is alleen als ze héél erg leip zouden zijn en ik ze niet zou kennen.
Ik stap wel niet op alle paarden, als je mij aanbiedt om op een onbekende reus van 1.80m te rijden die enorm gemeen bokt en in elke hoek van de bak ervandoor sjeest, dan zal ik nog eens diep moeten nadenken Knipoog.Bij een pony of klein paard doe ik dit dus wel.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:41

Ik zou nooit zomaar op een paard stappen dat ik zelf niet vertrouw...
Als ik het paard vertrouw stap ik er op...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:51

Ik heb er de laatste tijd niet meer zoveel moeite mee om op een vreemd paard te stappen. Aangezien het paarden en ponybestand bij mij op stal behoorlijk wisselt.
Voordat ik klanten op een nieuw paard laat rijden probeer ik ze eerst zelf uit, zodat ik weet wat ik op stal heb. Wel zorg ik dan dat er altijd iemand in de buurt is die me naar de EHBO kan brengen als dat nodig is Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:09

Ik stap niet overal op. Ben best wel een angsthaas. Als ik op het paard van een ander ga vraag ik eerst wel 100x of 'ie echt niet gemeen of raar is.

Wat wel erg stom is, is dat mijn eigen paard soms erg rare fratsen uithaalt en dan wordt ik er niet bang van, maar als ik op een vreemd paard zit dat een beetje gaat lopen spartelen sta ik er zo weer naast.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:17

Ik stap overal wel op Lachen Wel altijd een cap op bij paarden die ik niet ken! Maar het ligt ook aan de reputatie, als het al bekend staat als gemene rotbok die steigerd, zal ik er minder snel opstappen dat eentje die lief bekend staat.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:28

Ik stap heel snel op andere paarden. Laatst stond er een meisje op onze stal, en haar paard wou volgens haar gaan stijgeren, en bokken. En ik had het eventjes aangekeken, en een vriendin van haar bemoeide zich er ook mee. En dat meisje begon allemaal te huilen uit paniek en alles. Dus ik erop, beugelriem om zn hals, en een cap op. En als ie iets probeerd, overrompel je hem met een flinke spoor. Al zeg ik het zelf, ik ben niet echt bang om op paarden te stappen die vervelend zijn.
Ik vind het vaak zelfs leuk om paarden aan te pakken die vervelend zijn Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:34

Het hangt maar net van mijn bui af Haha! Mits in een goede bui, stap ik overal op Lachen Maar ik ken mezelf vrij goed inschatten en soms bedank ik dus zelfs voor de meest brave knollen...

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:57

ingeo schreef:
vorig jaar om deze tijd was ik nog op zoek naar een nieuw paardje, en dat heeft een behoorlijke poos geduurd. ik heb toen heel wat vreemde paarden gereden, hoe moet je ook anders aan de weet komen of het wat wordt? maar naarmate ik er meer onder m'n kont had gehad, kreeg ik er minder zin in om er zomaar op te stappen - niet normaal wat mensen soms als leuke, 200% betrouwbare paardjes aanbieden Bloos! !

Ik was 1,5 jaar geleden ook op zoek naar een pony, de eerste pony was volgens de eigenaar verschrikkelijk lief en zou nooit wat doen blablabla... dus ik erop en ik legde gewoon m'n benen aan (niet eens echt drijven ofzo omdat ik hem niet kende) van he we gaan stappen beest vloog er zo vandoor en ik lag er dus ook gelijk af en dat beestje was supernerveus. jaja supermak Scheve mond ...

Sindsdien stap ik dus ook nooit meer zomaar als eerste op een vreemd paard.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:05

Ik stap echt niet op ieder paard.
Ik heb geen zin in ongelukken, dus stap ik alleen op een paard als ik weet dat het verantwoord is.
Ik heb geen zin om op een paard van een ander te gaan en mezelf de kreukels in te helpen en dan vervolgens mijn eigen paard niet meer kunnen rijden.
Heb ook niet zo de behoefte om even te laten zien hoe iets wel of niet zou moeten.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:09

ik stap er wel op hoor
ik zie dan wel of ik eraf val Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:10

Ik stap wel erg makkelijk op andere paarden, ik vind dat spannend. (En nu niet gaan zeggen dat ik rij om de kick)
Maar bijna altijd heb ik de paard zien lopen. Ik kan me eigenlijk geen paard herinneren waar ik niet ben op gestapt bij een aanbod.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:16

precies tzelfde als MoonChloe

yessy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:27

Ik stap ook overal op, hoe gekker hoe beter. Alleen altijd me cap op.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:33

Supertje schreef:
Echte rotbokken mogen ze van mij laten staan, en een paard wat graag op zijn achterste beentjes staan ook....
Verder stap ik er wel redelijk snel op, heb wel liever eerst iemand anders zien rijden.
Ik moet ook het idee hebben dat ik even leuk kan rijden, een paard wat me echt niks doet stap ik niet zomaar op.
'Vroegah' stapte ik wel overal op, ik ben niet zozeer banger geworden, wel voorzichtiger.

Ik ook..! Tong uitsteken Toen ik met Jordy begon, was ik nog zo dat ik echt overal opstapte.. Nu denk ik eerst even na voor ik iets stoms doe.. Knipoog