wie verkoopt zijn paard nooit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:04

Hoi,

Ik zei dat ook altijd ik verkoop mijn paard nooit.. Maar het is het niet waard om zonder plezier naar je paard te blijven gaan. Dus heb ik haar verkocht.. Ze staat nu bij een vriendin van me en heeft het daar supergoed...

Niek zou ik niet zo snel verkopen.. Tis een paard waar ik nog een eind mee kan komen. Maar goed als er genoeg geboden wordt gaat ie weg.. HOe jammer ik het ook zou vinden...

Groetjes joyce

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:54

Ik moest vorige zomer mijn pony noodgedwongen verkopen, de wei waar ze in stond werd namelijk ook verkocht en helaas was die niet van ons. Ik heb haar verkocht aan super lieve mensen, want dat was voor mij het belangrijkst. Wat een drama toen ze met de trailer kwamen Verdrietig
Ze schreeuwde alles bij elkaar en beukte de trailer zowat aan diggelen Tong uitsteken
Ik heb me echt nog nooit zo poedersuiker gevoeld als toen en heb tegen mijn pa gezegd dat als het zo zou zijn dat ze terug zou worden gebracht, ik haar dan ook niet meet weg zou doen.
% dagen later belde de nieuwe eigenaar op: Ze wilde haar terug brengen want ze at en dronk niet en was bovendien gemeen tijdens het rijden. Naar hun 4 andere paarden was ze wel vriendelijk. Dus 2 dagen later kwam ze terug, ik had toen niet lang meer tot de uiteindelijke datum dat ik uit de wei weg moest Huilen

Toen kreeg ik een andere wei die ik kon huren en daar sta ik nu nog steeds! Dus zoals ik gezegd had: ik doe haar dus nooit meer weg, ze mag bij mij oud worden Haha!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:39

ik heb geen eigen paarden
maar ik hoop dat jamaica en thorin (mn verzorgpaardjes) nooooiiitt verkocht worden Bloos

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:41

Goh, ik heb 3 pony's gehad en verkocht (zie profiel), als kind groei je nu eenmaal en kun je boven je dier uitgroeien. Mijn 1e paard heb ik 5 jaar gehad en toen verkocht. Roxanne, een half jaar gehad, verkocht wegens OCD. Sarabande, niet mijn paard, klikte helaas niet dus na een jaartje is zij naar een andere ruiter gegaan. Nu heb ik Sjors en Velvet en ik hoop dat ze beide nog lang kunnen blijven, maar dat weet je nooit.

Dus ik kan wel zeggen dat ik er al best veel heb gehad Haha!.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:45

ik heb lotte nu al een jaar en zij gaat echt nooit weg.
ik heb echt een band met haar kan alles met haar doen en was de 1e die op haar zat.
nu staat ze even een jaartje in de opfok en als ze 3,5 is komt ze weer terug Haha!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:54

Ik zou na 9 jaar mijn verzorgpaardje kopen, ik kon namelijk niet zonder haar. Dit was ook de afspraak bij die mensen. Ik reed namelijk al 13 jaar voor hun dus hoefde ook niet de volle pond te betalen. Alleen ik voelde mij een beetje bedonderd toen ze best wel een hoog bedrag vroegen. Let op, ik betaalde alles, enting hoefsmid brok + de wedstrijden! Ze liep ook nog eens vaak onregelmatig!Heb toen afscheid genomen van Emely, zij hebben haar daarna direct verkocht, dit wouden ze volgens mij ook. Dus nu zoek ik haar, maar ik kan nog geen berichtje plaatsen omdat ik nog niet zo lang op deze site kom.

Inmiddels heb ik wel een nieuw paard, ook heel lief en goed! Deze gaat nooit weg! Ik ga haar eerst lekker rijden en daarna ermee fokken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:39

Ik heb geen paard, maar als ik heb paard had zou ik 'm niet snel verkopen, maar nooit vind ik wel een erg groot woord.

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:21

ik ik ik ik!! jammer dattie te klein is.. Tong uitsteken als je je paard of pony verkoopt om wat voor reden dan ook denk altijd: het is het beste voor hem.. dan voel je je beter..en ga niet aan de mooje momenten denke die je met hem had ofzow.maar denk altijd: het is zo het beste voor hem.. dan moet je weer huilen enz. Verdrietig Verdrietig

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:35

mijn paardje wordt NOOOOOOOOIT verkocht, zelfs niet als we geen geld meer hebben want dan breng ik hem naar familie die wel geld heeft om voor hem te zorgen..!! daar komt hij tenslotte ook vandaan..!!
Maar als zelfs dat niet mee rzou gaan zou ik hem echt met ontzettend veel pijn weg moeten doen maar dan wle zo dichtmogelijk in de buurt en iemand die ikken .. en als dat niet kan dan mag hij weg naar eeen HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed tehuis waar goed voor hem gezorgd word en waar hij gelukkig is maar daar wil ik wel af en toe op bezoke om te chekken of dat ze nog steeds ontzettend lief voor hem zijn en hem goe donderohuden..!!
Wie mijn paardje iets aan doet, die doe ik iets aan..!!!
jklinkt raar.. maa rik ben met hem opgegroeid en we hebben alles al meegemaakt samen en als je zo'n hechte band hebt is het moeuilijk om dat los te laten..!! ik wil dus eigenlik wel dat ik hem kan blijven zien als het nie tmeer gaat..!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:37

Mijn merrie gaat nooit weg, het is een schat van een paard maar met apart karakter en sukkelt nog aleens met haar gezondheid. Als ik haar zou verkopen, zou ze nooit goed terecht komen vrees ik. Maar ik zie haar graag en hier is ze gelukkig dus die gaat nooit weg. Lovers
Onze forester was oorspronkelijk gekocht met het idee hem op te leren en verder te verkopen. Zodat ons meisje gezelschap had. Maar zoals iedereen die mij kende reeds voorspelde, is dat plan van de baan: ik hou van hem Lovers Moest er ooit een beter thuis voor hem komen, zou ik het overwegen...voor hem, maar ik zou het vreselijk vinden...
Bij geldproblemen hebben wij gelukkig familie die zou bijspringen, daar heb ik geluk mee *huggles familie* Lovers

HaffieStef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:43

Ik zal mijn Haffie ook niet snel verkopen! Het is soms een boef maar er moet wel een beetje pit inzitten. Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurd maar zolang ik het kan betalen, zal hij altijd van mij blijven.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:02

zeg nooit nooit. liever verkoopt niemand zijn vriend ooit, maar er kunnen dingen gebeuren waardoor je wel moet. Scheve mond

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:28

Ik ben een oude muts van 31 jaar, met voldoende levenservaring *LOL*
En mijn paardje gaat NOOIT weg.....
Ik verkeer in de egoistische mening dat ik heb beste voor hem kan zorgen. Voor de rest ben ik super verliefd op hem, (al sinds ik hem leerde kennen op zijn derde)
En inderdaad ga ik nog liever droog brood eten, een baan erbij nemen e.d. mocht er iets misgaan.
Als mensen ervoor kiezen om hun paarden te verkopen e.d. moeten ze dat zelf weten. Mijn zegen hebben ze. Soms vind ik het wel eens moeilijk te begrijpen moet ik zeggen. Als er mensen zijn die zeggen ik ben helemaal weg van mijn paard, maar een maand later is hij dan verkocht. Verder vind ik persoonlijk ook wel eens dat er veel mensen zijn die zeggen dat het paard niet genoeg talent heeft. (de volgden paarden hebben dat dan ook niet, maar volgens mij heeft de ruiter dan te weinig talent hahaha)
Als mensen zeggen, het klikt niet en ik zoek een goed tehuis voor mijn paardje, is dat volgens mij prima, en getuigt het ook wel van moed

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:34

ik verkoop mijne ook nooit.
voor mij heeft ze het echt niet goed gehad,bij mij zit ze weer lekker in haar vel en gaat alles goed,zou niet meer zonder kunnen!
wij gaan dus samen oud worden Haha!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:24

shana schreef:

ik heb nog nooit een paard verkocht omdat ik het gewoonweg niet over mijn hart krijg ! ik weet ook wel dat er nog mensen zijn die goed voor hun paarden zorgen maar eens ze verkocht zijn heb je er niets meer over te zeggen en het gebeurt meer dan 1 keer dat een paard verkocht wordt aan iemand die er goed voor ging zorgen en door bv een scheiding moet dan uiteindelijk toch het paard verkocht worden en je weet niet meer wat er met je paard gebeurt ! als ik ooit een paard zou moeten verkopen zou ik het paard verkopen met een contract , dat er goed voor gezorgd moet worden en als het paard verkocht wordt ik het terug koop !

Blij dat er nog meer van die malloten rondlopen zoals ik! Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:30

Ik verkoop mijn paard nooit. Zeg nooit nooit, je weet natuurlijk niet wat er allemaal kan gebeuren. Maar mijn paard is 19 jaren jong en heeft een medisch probleempje. Voor mij maakt dat niet uit, ik weet er genoeg van, kan ermee omgaan, weet hoe en wat en wanneer er iets is. Hij blijft bij mij en mijn dochter, tot hij niet meer kan of wil.

BeamerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:23

Ik hoor hier sommige zeggen als het niet klikt met het paard doe ik het weg? Waarom heb je het dan gekocht is mijn vraag?
Sascha, mijn paardje van 9 jaar kocht ik toen ze 8 mdn oud was. Ze was een prachtig veulen. En toen ze 3 werd was het zover, voor de eerste keer het zadel op haar. Ik heb gevloekt en bovendien ben ik veel gevallen. Toen ze 3,5 was heeft iemand haar 3 maanden gereden, maar na 3 maanden moest hij stoppen van zijn vriendin, het was een levensgevaarlijk paard. Hij vertelde me dan ook dat ik haar moest verkopen, dat ik er nooit plezier van zou hebben. Maar ik was koppig en hield haar. Ik had echt schrik op haar en reed liever op mijn ander paardje. Maar uiteindelijk werd mijn ander paardje verkocht en moest ik verder met haar. Alle moest is een groot woord maar ik had er voor gekozen. Dus heb ik jaren hard gewerkt met vele valpartijen, angstaanvallen enz... Maar nu is ze 9 jaar, soms is ze nog moeilijk te rijden maar ik heb er nu alle plezier van, ik heb haar vertrouwen gewonnen. Zelfs mijn vriend laat ze nu toe op haar rug. Ik rij nu met haar langs een drukke baan terwijl er een ambulance, vrachtwagen enz...voorbij zoeft en ze kijkt nog eens niet op.
Sommige mensen geven de moed veel te snel op, iedereen die Sascha (flippo) kent van vroeger en haar nu terugziet, staat stomverbaasd te kijken.

Geef de moed zo snel niet op.

grtz

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:36

ik vind nooit alleen wel een heeeeel groot woord

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:48

IUk verkoop ze nooit

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:49

ik raak hem waarschijnlijk toch nooit kwijt, niet iedereen is moeders mooiste Lovers

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:17

Zeg nooit nooit.....

Ik heb op het moment geen eigen paard, maar heb er wel eentje gehad. Ja GEHAD, die is dus verkocht....
Als het aan mij had gelegen was hij al eerder verkocht, maar m'n zusje wilde hem aanhouden. Het klikte niet tussen hem en mij, na zo'n 1,5 jaar begon dat steeds duidelijker te worden en ben ik er na een tijdje ook mee gestopt.
Mijn zusje ging studeren en toen is hij ook echt verkocht.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:18

Er zal heel veel moeten gebeuren wil ik Solide weg doen, ik zou haar weg doen als het beter is voor haar. En inderdaad zeg nooit nooit.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:19

Sjuimpje schreef:
Dit soort topics zijn er vaker geweest en daarin heb ik wel mensen zien reageren met een grote mond, welke een jaar later toch genoodzaakt waren om een ander thuis voor hun beesten te vinden.

Ik heb geen moeite met verkopen,
ik ben niet de enige die goed voor zijn paardenbeesten kan zorgen.

Hier ben ik het helemaal mee eens !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:55

ik verkoop gammon nooit, dat in tenminste mijn intentie. ik heb voor hem gekozen om hem en niet om een doel met hem te bereiken zoals menig ander paardeneigenaar, want dat kun je met meerdere paarden.

ik heb gam nu bijna 2.5 jaar, hij is mijn eerste paard en is een bewuste keuze geweest. ik ben 33 jaar dus dan hoef je ook niet meer zo nodig. vroeger wilde ik ook een paard maar dan ook om er iets 'nuttigs' mee te bereiken, wedstrijden rijden bijvoorbeeld.

ik heb gam, hou van hem, en we zijn bezig om een huisje te kopen met weide zodat ik hem eindelijk thuis, lekker dichtbij me heb. jee, en dat allemaal voor een dier, geweldig toch?

en dat na het eerste jaar van strubbelingen, waarin me vaker dan 1x is gevraagd of ik hem nu dan ook ging verkopen want zo ging het toch niet? al die keren dat ik van frustratie stond te huilen op stal, omdat ik zo'n verdriet had. waarom ging het niet terwijl ik zoveel van hem hield? een flinke longontsteking er nog overheen, het aanmodderen met rijden... ha! zat mensen die hun paardje al lang verkocht zouden hebben in dit eerste jaar!!
voor mij grote kolder. ik had toch voor Gammon gekozen? al zou hij een weidepaardje worden, dan moest dat maar, maar weggaan...?? nooit!!

ik denk dat voor velen de scheidslijn ligt in het doel van je paard. liefdevol huisdier of gebruiksdier voor het hogere doel?

BeamerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 07:32

Sjuimpje schreef:
Dit soort topics zijn er vaker geweest en daarin heb ik wel mensen zien reageren met een grote mond, welke een jaar later toch genoodzaakt waren om een ander thuis voor hun beesten te vinden.

Ik heb geen moeite met verkopen,
ik ben niet de enige die goed voor zijn paardenbeesten kan zorgen.

Er zijn idd mensen die ook goed voor hun paardjes zorgen, maar meer dan 2 jaar geleden is mijn ruin, Romeo, verkocht zonder mijn toestemming! Ik had een band met dat paard wat niet snel iedereen heeft met zijn paard (door omstandigheden). Na meer dan 2 jaar ben ik nog steeds op zoek naar hem en t doet heel hard pijn om hem te missen!!! Elke dag staar ik naar zijn foto's en soms vloeien er zelfs tranen. En geen enkel ander dier neemt zijn plaats in dus ik zou er dan ook alles aan doen om mijn paardjes te kunnen behouden!