paspoort-chippen-hoe legaal zijn de bokkers ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ik heb al wel/geen chip/paspoort

mijn paard/pony heeft (nog) geen van beide
41 (15%)
mijn paard/pony heeft alleen een paspoort
19 (7%)
mijn paard/pony heeft alleen een chip
15 (5%)
ik ben helemaal braaf: paspoort + chip
185 (71%)

Totaal aantal stemmen: 260

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:00

fabienne schreef:
Trouwens, ik weet niet waar jij je paard laat chippen, maar bij de KNHS kost dat maar 28 euro per paard hoor! Dus toch nog steeds goedkoper dan DNA-onderzoek!!

Ja, dat is volgens mij alleen de registratie van de chip, het inbrengen van de chip komt er dus nog bij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:00

Ik heb beide, ergens in de lente gedaan toen al dat gezeik begon...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:54

smurf schreef:
beetje jammer dat het land dat voor de meeste Salami-paarden zorgt niet meedoet met het chippen........(oostenrijk)

Waar baseer je dit op? Op de Haflingerveulenveiling komend weekend, volgens mij het grootste jaarlijkse paardenevenement daar, zijn alle veulens gechipt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:55

Dennis is meteen gechipt toen ik hem kocht(bijna 3 jaar geleden). Een paspoort had hij toen al.
Ukkie heb ik gechipt gekregen, het paspoort komt er aan, maar het stamboek schiet niet echt op. Haar papier heb ik al wel.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:15

stybren is gechipt sinds gisteren en ik had al een paspoort van hem

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:27

paspoort kan toch alleen als hij of zij in het stamboek staat?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:56

Miran schreef:
Waar baseer je dit op? Op de Haflingerveulenveiling komend weekend, volgens mij het grootste jaarlijkse paardenevenement daar, zijn alle veulens gechipt.

Volgens mij snap je het niet. Ze heeft het over slachtpaarden die naar Italie worden vervoerd, niet over stamboek-Haflingers.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:35

Die Haf van mij is al meer dan anderhalf jaar gechipt, en heeft ook een paspoort. Ik ben dus volledig 100% legaal en braaf Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:35

Andrew is een paar jaar geleden als gechipped en heb er toen een paspoort bij gekregen. Ik ben in mei aangehouden door de AID toen ik met moenira en trailero p weg was naar een wedstrijd. Alles was in orde, maar ben vergeten te vragen wat het me gekost zou hebben als het niet zo was Schijnheilig Sindsdien heb ik het paspoort van het betreffende dier altijd bij me als ik met de trailer op stap ga (wedstrijd is logisch, maar ook les, dierenarts,op weg naar buitenrit, boktmeeting Knipoog ... Toch wel een prettiger gevoel! Als ik gewoon wandel of rijd buiten, dan heb ik hem niet bij me. Zouden ze het boekje wat kleiner maken of digitaal op een kaartje, dan zou ik hem rustig meenemen. nu is dat niet zo praltisch en ook voor zover ik de regels gelezen en begrepen heb niet nodig...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:23

Kennis was onderweg met paard/pony in trailer zonder paspoort grote controle... boete: 120 euro.
NWPCS: 35 euro chip onbrengen, registratie, paspoort en papier (als welsh hebt)
WPCV: 8 euro voor alleen een chip voor niet leden (komt alleen de voorrijkosten nog bij)
vorig jaar heb ik 2 pony's laten chippen, alleen chip in brengen aan huis en registreren van die chip (pony's hadden al een papspoort) 35 euro per pony (hoefde er de deur niet vooruit Haha! ) incl. voorrijkosten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:24

Ranouk heeft enkel een perfect ingevuld paspoort, gaat het in België ook verplicht worden om je paard te laten chippen?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:39

beide van mij hebben alles. Haha! de een zelf gedaan en ander had het al. heb het ook voor de wedstrijden nodig. en hier in de buurt controleren ze nog regelmatig of het klopt als je op pad bent.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:43

Onze 2 rijpony's zijn wel gechipt + paspoort en we waren van plan om de 2 shetten ook maar netjes te laten chippen. Het is 1x per jaar bij onze vereniging chipdag en dan ben je een stuk goedkoper uit, dus wij hadden ze daar voor opgegeven alleen waren er maar 3 aanmeldingen, dus dat gaat niet door en nu wachten we er nog maar even mee.