NAV "schone brok"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:41

Djilan schreef:
Ik vind zelf Subli geen fijne brok. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Dat geld ook voor Masters van vCooten. Daar doet mijn paard het gewoon niet goed op

Maar bij mij op stal doet Ilonka van Annalynn doet het prima op Masters en de 2 Merensen prima op Subli....
De rest voert allemaal Pavo.

Daarom is het ook zo belangrijk om goed te kijken wat het voer met je dier doet.

Elk dier is uniek en daarbij past geen standaard

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:58

Precies!
En grappige is dat mijn paard zelf aangeeft wanneer hij aan iets anders toe is....
Dan stopt hij gewoon met het eten van een bepaald voer en ga ik op zoek naar iets anders. Zo heb ik de afgelopen 10,5 jaar volgende merken al gevoerd (niet in chronologische volgorde of tegelijk hoor Knipoog):
Havens: Draversbrok, muesli zonder haver, 5 granenmix
Pavo: 2, stibro, stimix, herbasan, melange en slobber
vCooten: seniorenmuesli (kreeg hij in de dierenkliniek waar hij 4 weken heeft gestaan en ik heb het nog een tijdje doorgevoerd) en onderhoudsbrok (werd gevoerd op vorige stal, maar daar deed hij het dus niet op)
fyto horsecare: gold
D'Hoogh: biomuesli
Equi sanum: arab
Marstall: type O'Concours
Equiral: stud
Subli: onderhoudsbrok

Dat was het geloof ik wel....
Hij staat momenteel dus op Equiral stud, Havens muesli zonder haver en wat gerst.
Nu ben ik dus geïnteresseerd in D&H en St Hippolyt Bloos

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:13

Ik heb me opgegeven voor binnenkijken bij Treurniet, heeft iemand anders dat ook al gedaan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:28

Ik wil ook. Maar ik heb me nog niet opgegeven. We zouden toch een lijstje maken? Ik denk dat er wel meer willen.....
Dan kunnen we samen gaan. Lijkt me wel zo gezellig Knipoog

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:09

Ik stap vanaf dit weekend geheel over op D&H voer. Ik heb de Fiberblend en ik ga de Stay power Cubes voeren. Op de Fiberblend zie ik geen E-nummers of iets in die richting staan op de zakken. Ik zat er al een tijd over te denken om over te stappen op een andere brok, maar twijfelde tussen D&H en Hartog! Omdat onze voerboer makkelijker aan D&H kan komen dan als Hartog ben ik over op D&H. Ik ga de Fiberblend en de Stay power Cubes voeren. Als ik de zakken binnen heb ga ik kijken of ik de samenstelling kan scannen en hier neerzetten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:46

Ik heb nu van alle fabrikanten bericht gehad, behalve van vCooten. Ik zal als ik verhuisd ben (aankomend weekend) het overzicht plaatsen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:52

heel mooi.. ben echt benieuwd.. succes met je verhuizing trouwens

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:22

Dank je Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:57

Voor advies met betrekking tot Marstall kun je eventueel ook terecht bij www.pardoes-aurora.nl

Ik woon op Goeree-Overflakkee en haal m'n zakken bij De Baronie in Breda (afslag Prinsenbeek/Breda-Noord, gauw remmen, anders rij je er voorbij Haha! ).

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:24

Jee ik lees nu pas mee in dit topic. Had wel al het e.e.a gehooord. Ik wacht in spanning af voor de uitlagen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:40

Hoe zat het nu met Equirall? Is dat een schoon voer of is het nu ingeschaalt onder pavo?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:39

Ik heb mijn pc thuis nog niet aan (telefoonaansluiting deed het niet Boos!), maar zodra ik thuis weer online ben zet ik alles in een topic! Sorry dat het zo lang duurt..........

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:53

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor gekkie Knipoog . Dacht alleen dat je die misschien al wist omdat je hierboven postte dat je alleen v v Cooten nog geen bericht had dus vandaar. Nogmaals toppie dat je dit allemaal uitzoekt OK dan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:24

Ik heb inderdaad al van iedereen bericht behalve van vCooten...
Ook in Equiral zit BHT. Ze geven er een hele beargumentatie bij. Nu weet ik nog niet of ik al die reacties volledig mag/kan plaatsen of alleen of en wat er wel of niet inzit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:27

Als van Cooten niet reageert, zal er wel wat inzitten Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:29

Ik ga ze gewoon nog eens benaderen. Misschien is er iets fout gegaan. Teurlings heb ik trouwens ook nog niet gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:30

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:31

Ik zie dit topic ook pas voor het eerst.
was toevallig vanochtend aan het vergelijken.
Ik voer op dit moment van havens de basis sportbrok, maar ik kwam hier in een ruitersportzaak en hij zei dat in dat voer o.a. de resten van kippenveren inzit?!
En dat op 'goed' voer een BM keurmerk zit?
Ik heb echt geen idee?
Hij is dealer van het Equi voer het even het een en ander vergeleken, maar weet nog niet wat ik ga doen.
Ik moet er 5 verschillende paarden van voeren.
2 haffies
1 kwpn e pony
1 kruising dpony
en een lusitano.
De pony`s hebben niet zo`n zware arbeid maar 1 is er zeker drachtig ( dec 04 uitgerekend) en 2 misschien ( mei 05) en de kwpner is gevoelig voor te veel eiwit. Mijn lusi staat wel wat zwaarder in het werk.
Naast biks krijgen ze ook nog bietenpulp en brood en natuurlijk voldoende hooi.
Welke soort brok zouden jullie adviseren?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:41

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:42

Klopt, maar je moet ook weer niet overdrijven. In mensenvoer zitten ook BHA en BHT, die krijg ik dus ook binnen. Tot nu toe ben ik er 36 mee geworden in goede gezondheid Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:42

Ik geloof dat we al eerder hadden aangegeven hier dat we het in het juiste perspectief moeten bekijken.
We moeten de lijst die ik straks plaats dan misschien in een ander daglicht zien, het blijft fijn om te weten welke merken wat in hun voer doen. En Ethoxiquine is niet toegestaan voor humane producten, dus dat zou ik mijn paard ook niet willen voeren

Daarnaast heb je dan de keus om zelf te kiezen voor voer zonder deze additieven of met....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:53

Super interessant onderwerp, volg het op de voet.

Vit. E is een anti-oxydant heb ik begrepen. Als brok een hoge hoeveelheid vit E bevat, heeft het nog toevoegingen nodig?

Laatst Pavo 1 gehaald en kreeg een verkeerde zak mee, pavo Ecxplosive. Was dus nogal uit de buurt en had geen zin terug te gaan. De goede man was ervan overtuigd dat het Pavo 1 was, omdat de zakken waren veranderd.

Hier kan ik maar heel weinig van voeren, wel zit er 500 mg vit E in en dat vond ik wel fijn, voerde nl altijd vit. E bij. De zak is al 3 maanden overtijd qua houdbaarheid, maar ziet en ruikt nog goed, dus zal wel meevallen.

Zal dan echt in alle Pavo voeders die rommel zitten.

Staat de overheid wel stil bij het feit dat paarden nog veel worden gegeten, dus automatisch toch ook Ethoxiquine in het mensenlijf komt?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:42

Eng idee inderdaad als je paardenvlees eet dat je het misschien ook binnen krijgt.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:00

Ben toch benieuwd naar t eindresultaat van de lijst...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:59

Snap ik. Ik hoop het eind deze week te kunnen plaatsen