wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:01

Sjuimpje schreef:
Nope,
die van mij zijn er gewoon warm onder, niet overdreven en ook niet klam.
Zoals het er nu uitziet doe ik ze morgenochtend weer af en krijgen ze weer de dunnere op.
Morgen wordt het wel weer zo'n 18 graden, dat is het op dit moment echter niet

En wat doe jij als het gaat vriezen? Jouw paard krijgt geen kans om een wintervacht aan te maken. Doe je dan 6 dekens om??? pff..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:14

Tulandro"]
En wat doe jij als het gaat vriezen? Jouw paard krijgt geen kans om een wintervacht aan te maken.
[/quote]

Raraaaa,
waarom zou ik anders een deken op doen?

[quote="Tulandro schreef:
Doe je dan 6 dekens om??? pff..

2 heel dikke en met vorst een halsstuk.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:42

mijne heeft sinds vandaag de zomerdeken erop. niet alleen voor het winterhaar (wat nu al begint te groeien!!!!) maar vooral omdat ze zich helemaal suf schuurt, en met deken op doet ze het al een stuk minder. tjah, weer een ander idee met dekens omdoen Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:48

Ik ben Maandag weg gegaan met school en kwam dus vandaag weer thuis.
En ik had er een beetje opgelet hoe die vachten waren.
Maar die van mij heeft gewoon al dikke donsharen Haha!
Het word van de week mooi weer, dus dan doe ik denk ik geen deken op , alleen in de nacht.
En als het weer zulk barr weer word, doe ik een 150 grams dek op zoals het nu eruit ziet, is het warm mijn paard stond net n.l een beetje klam te zijn van het zweet onder een ongevoerde regendeken Scheve mond

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:37

mijn Ultra ukkie staat vanaf gister weer zonder dek! Haha!

Veel te warm nu, maar o wee als het weer kouder wordt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:57

Jaike schreef:
mijn Ultra ukkie staat vanaf gister weer zonder dek! Haha!

Veel te warm nu, maar o wee als het weer kouder wordt

bij ons ook weer met de blote bips, behalve het oudje die mag de jas aanhouden Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:00

Ze staan nu 's nachts in stal en overdag op het land zonder deken. Nog een weekje en dan gaat overdag de deken op en 's nachts in de stal!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:55

die van mij is nu naar de binnen stallen verhuisd, en staat daar momenteel zonder dek, maar vanaf na het weekend ga ik haar met een zomerdeken zetten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:43

Die van mij wel een deken op. Met het slechte weer stond hij op stal. De overgang naar de nachten buiten is even teveel. Hij had het namelijk koud. Voor mij nu dus een reden met een deken te zetten de nachten.
Voor de wintervacht doe ik geen deken op. Mocht hij helemaal opknappen van zijn kreupelheid, dan scheer ik hem wel zodra we weer fanatiek gaan rijden. De wintervacht kan ik bij mijn pony toch niet tegenhouden.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:19

...pfff, ik vind het dit jaar echt heel moeilijk!...dan regent het bakken uit de hemel..en nu is het weer heerlijk weer...paarden staan bij ons nog op de wei en eerlijk gezegd wil ik ze zo lang mogelijk laten staan..maar vorige week met dat natte koude weer, had Dimitri een regendeken en een dunne regendeken op en nu staat ie helemaal bloot en in de avond gaat er een zomerdekentje op, die er smorgens weer af gaat..en dat vind ie helemaal geweldig!..(nu staat ie volgens mij nog liever te zweten = echt een kou-kleumpje)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:20

...oeps foutje Verward ...een regendeken en een zomerdeken

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:42

Odess staat 's nachts binnen (omgeven door stro = warm) en overdag staat ze gewoon zonder deken buiten. Heb heel trots al constateren dat ze al wintervacht aanmaakt Haha! Ze staat nogal hoog in het bloed dus ik wil heel graag dat ze eerst zelf vacht aanmaakt. Ze wordt deze winter toch niet voor de sport gebruikt, maar verwacht een veulen in april. Anders staat ze van het winter, met dikke winterdeken op, nog te kou kleumen!

Onze fjord heeft nog nooit gehoord van de term deken, en staat alleen binnen bij -10. Timon wordt niet echt een beertje, maar krijgt veel en ruw vacht, en staat veeeeel liever buiten Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:49

Mijn arabiertje krijgt ook al een wat dikkere vacht. Zij staat wel dag en nacht buiten zonder deken. Zodra ik merk dat ze het koud gaat krijgen gaat er een deken op... maar laat haar liever ook zelf eerst een wintervacht aanmaken, en het liefste gooi ik er geen deken op... Wordt ze hard van Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:59

Ik heb alleen'een dekentje op als ik de volgende dag wedstrijd heb, anders maakt ie er zo'n zooitje van. Dekens zijn volgens mij nu echt nog niet nodig hoor.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:45

Hé Odess, wat leuk dat Odessa een veulen krijgt. Tis misschien erg off topic en meer iets voor de kraamstal, maar ben toch ff benieuwd door wie je haar hebt laten dekken?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:21

Rosanna schreef:
Hé Odess, wat leuk dat Odessa een veulen krijgt. Tis misschien erg off topic en meer iets voor de kraamstal, maar ben toch ff benieuwd door wie je haar hebt laten dekken?

Voor dit soort reacties heb je een PB functie hoor... Schijnheilig

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:44

Sjuimpje schreef:
2 heel dikke en met vorst een halsstuk.

En, wat hebben die van jou nu op?? Met dit rare weer ben ik even de kluts kwijt. Die van mij staat s'avonds met een zomer deken, maar twijfel nog sterk om niet al een dunnen tussendeken van 100 gr op te doen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:06

mijn pony staat nog lekker zonder deken, veel te warm Lachen
ik hou haar nu lekker kort door te borstelen en te wassen. pas als het weer echt kouder wordt (half oktober/ november) en gaat er in waarscheinlijk februari of maart weer vanaf.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:09

Eleonoor schreef:
En, wat hebben die van jou nu op?? Met dit rare weer ben ik even de kluts kwijt. Die van mij staat s'avonds met een zomer deken, maar twijfel nog sterk om niet al een dunnen tussendeken van 100 gr op te doen.

Om 19 uur doe ik de dekentjes weer op, om 10 uur gaan ze er weer af. Ik heb van die waterdichte ongevoerde, die hebben een hogere isolatiewaarde dan katoenen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:11

Sjuimpje schreef:
Om 19 uur doe ik de dekentjes weer op, om 10 uur gaan ze er weer af. Ik heb van die waterdichte ongevoerde, die hebben een hogere isolatiewaarde dan katoenen.

Klopt, ik weet het. Maar heb net zo'n deken besteld in Ierland en is dus nog niet binnen. Hoop dat hij snel komt, zeker nodig nu het meer gaat waaien. Plus dat hij nu als een gek aan het ruien is.

Thnx OK dan!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:16

Omar staat nog zonder deken. Ik vind het nog veel te mooi weer om een deken om te doen. Zodra het deze week wat slechter weer wordt dan zal ik hem wel 's nachts onder een zomerdeken zetten en dan ga ik langzaam over op een 150 grams maar nu vind ik het daar nog te warm voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:53

Ik heb er nu 's nachts een zomerdekentje op en overdags staat ze 'naakt', ook buiten.

Als het volgende week regenachtig wordt krijgt ze dag en nacht een ongevoerde regendeken op.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:55

Cow_horse schreef:
mijn pony staat nog lekker zonder deken, veel te warm Lachen
ik hou haar nu lekker kort door te borstelen en te wassen. pas als het weer echt kouder wordt (half oktober/ november) en gaat er in waarscheinlijk februari of maart weer vanaf.

princess oook! Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:22

Ik heb Pride trouwens vandaag voor het eerst zijn deken op gedaan...
om te voorkomen dat ie morgen onder de stront zit voor mijn wedstrijd Haha!
Ditis gewoon eenmalig, ik wacht er nog even met dekens.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:00

Ik ga vandaag scheren, ik word gek van die haren, overal haar en zweet.. bahh dus kortom: ook een deken uit de kast getrokken!! Lachen