Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, want begraven mag niet volgens mij? ik dacht dat je mocht kiezen tussen cremeren en naar de slacht (dan had ik voor cremeren gekozen). het iedee dat iemand mijn pony eet neej dankje.Ylana schreef:Waarom besluit iemand om zijn of haar paard naar de slacht te brengen?
Dat vraag ik me eigenlijk al af sinds het begin van dit topic.
Is het omdat ze dan nog geld op brengen (toch?) of omdat ze aan hun dood nog wat hebben, of wat???
Ik zelf begrijp dat niet echt.
Misschien kunnen jullie het me uitleggen!
Citaat:Dan maar 1 schot en klaar.
) Dusty inslapen, en zonodig vraag ik om een overdosis 'sufmaakmiddel'
hoe heet dat :D voordat ze het gif binnenkrijgt. Dan kan ze ook niet tegenspartelen, en gaat ze rustig dood.
Marloez"]
[quote="MarijeR schreef:Dan maar 1 schot en klaar.Citaat:
En wat als het schot misgaat..?
Dat gebeurd ook vaak. Je paard hoeft maar net even z'n hoofd weg te draaien.. En dan is gelijk je paard in paniek!
Nee, zoals je al merkt, ik ben [b]
tegen[\b] de slacht.
Ik laat (als het nodig zou zijn, ik hoop t natuurlijk niet) Dusty inslapen, en zonodig vraag ik om een overdosis 'sufmaakmiddel'
hoe heet dat :D voordat ze het gif binnenkrijgt. Dan kan ze ook niet tegenspartelen, en gaat ze rustig dood.
Het liefst in de wei natuurlijk
En ik laat haar dan gewoon ophalen door rentac.
Of ik haar apart op laat halen weet ik niet...
snoocky schreef:nou bij inslapen heb ik gezien dat het zo gaat!
het paard woord onder narcoze gebracht en dan krijg die een prik in zn hart dat ze hart stopt,, en dan is die ingeslapen (dood)
dat is vind ik vriendelijker,het paard merkt er niks van hijs onder narcoze HIJ SLAAPT als die een prik krijg in z'n hart.
dat vind ik vriendelijker dan dat die een soort helm op krijgt en dan een pen in zn hersens steken want dat is wat er gebeur als die woord afgeslacht!! of ze krijgen een kogel door hun hersens en dat gaat heel vaak fout en idd dan is je paard helemaal in paniek!!
IK BEN APSOLUUT TEGEN DE SLACHT !!!!!!!!!!!!!!
INSLAPEN VIND IK VEEL VRIENDELIJKER!
snoocky schreef:en dat hoefd niet persee je kan ook vragen of ze eerst je paard onder narcoze kunnen brengen en dan willen laten inslapen. en dan merkt het paard er niks van. en dat zou ik dan doen (als het nodig is) dat vind ik eerlijker en vriendelijker voor het paard

Ylana schreef:Waarom besluit iemand om zijn of haar paard naar de slacht te brengen?
Dat vraag ik me eigenlijk al af sinds het begin van dit topic.
Is het omdat ze dan nog geld op brengen (toch?) of omdat ze aan hun dood nog wat hebben, of wat???
Ik zelf begrijp dat niet echt.
Misschien kunnen jullie het me uitleggen!

oortjes nar voren en een beetje duf voor zich uit kijken ja, dat was het enigste wat ze toen deed
Marloez schreef:Je moet eerst je paarden laten exporteren naar Engeland.
Daar kun je het vrij goedkoop laten doen, alleen het erheen vervoeren... tja, als je dat er allemaal voor over hebt..
Ik denk niet dat ik dat zou doen
Channie23 schreef:ik weet zeker dat er hier in Nederland ook één is. En ookal kost het wat, dat heb ik er wel voor over. Mijn paard werkt ook altijd hard voor mij.

Ik denk dat ze daar meer aan heeft, dan dat als ze dood is helemaal ergens naar toe word gestiuurd om gecremeert te worden. Bovendien kan ik een verwaarloost pard een beter leven geven, en nieuw leven geven voor het geld dat ik betalen zou aan de export enzv. 
Channie23 schreef:ik weet zeker dat er hier in Nederland ook één is. En ookal kost het wat, dat heb ik er wel voor over. Mijn paard werkt ook altijd hard voor mij.