in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:48

Die paarden zijn toch al wel dood. Das heel rot natuurlijk, maar anders eten andere de frikadellen wel.
Alhoewel ik lust ze niet. Yuk!

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:04

Joew,frikkandellen >;)
Eet dat al een heeeeele tijd niet.
Al dat frituur-eten trouwens niet !
Ik wil helemaal niet weten wat er allemaal inzit !

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:05

Zo zo... Even door het topic heen geworstelt... Paardenvlees eten is zielig he...

Hoe denken jullie dan over vissen? Schijnheilig

Ondertussen zijn alle dieren al aan bod gekomen, maar deze nog niet... Is het niet zielig, al die kleine onschuldige visjes die gevangen worden in een net, en dan uitdrogen op het schip... Vervolgens worden ze ontdaan van ogen en botten, en belanden ze bij jou op je bord... Gutte gut, geloof dat ik maar geen vis meer eet, die arme beesten... Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:06

Saltow, ik geef je gelijk want op BNN heb ik eens gezien (al wat jaartjes geleden) Bart deed kantinevoeronderzoek, vindt ie een muis in kroket, jakkie!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:08

xtwisterx schreef:
Zo zo... Even door het topic heen geworstelt... Paardenvlees eten is zielig he...

Ondertussen zijn alle dieren al aan bod gekomen, maar deze nog niet... Is het niet zielig, al die kleine onschuldige visjes die gevangen worden in een net, en dan uitdrogen op het schip... Vervolgens worden ze ontdaan van ogen en botten, en belanden ze bij jou op je bord... Gutte gut, geloof dat ik maar geen vis meer eet, die arme beesten... Clown

Ik lust ze niet Haha! Als ik ze wel lustte had ik ze wel gegeten hoor.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:13

Persoonlijk eet ik geen paardenvlees (voor zover ik weet) Net zoals ik geen honden of kattenvlees eet. Eeen paard is voor mij meer een soort troeteldier, die eet ik niet. Ik ben geen vegetarier, daar vind ik vlees veel te lekker voor, maar ik kies ervoor om geen troetel/ huisdieren te verorberen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:17

Ik eet wel frikandellen.. met of zonder paardenvlees...

Maar je ziet me geen paardenworst, paardenbiefstuk en dat soor dingen eten.. maar dat is niet omdat ik het niet lust maar meer uit princiepe.. Weet ook wel dat het nergens op slaat.. maar ja, dat zit meer tussen mijn oren.
Verder vind ik het eten van paardenvlees niet eens zo echt erg.. De meeste dieren hebben een mooi leven gehad, en ze worden verder niet net als kistkalveren en varkens ervoor opgefokt..

Veulen_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:31

igorlover schreef:
eet het niet zow vaak maar nu ik weet dat er paardenvlees in zit ga ik ze maar niej meer eten!

Dat vind ik onzin, ik hou ook van paarden en eet gewoon Paardenbiefstuk en frikandellen als ik dat wil.
Zou je rundvlees eten als je van koeien zou houden of varkensvlees als je van varkens zou houden.
Kun je beter vegetarier worden als je het zo gaat bekijken.
Dat is mijn mening.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:33

Ik eet al jaren geen frikandellen meer, sinds ik hoorde dat er paardenvlees inzat.
Noem me een paardenmeisje, maar ik eet ze echt niet meer.
Gevoelsmatig wil ik het niet, en bij de gedachte alleen al ga ik over mijn nek. Het idee dat ik mischien een paard opeet dat ik kende vind ik vreselijk.

Ik vond frikandellen heerlijk, maar zal ze nu niet meer naar binnen kunnen krijgen

Dan maar mega penny Haha!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:39

*Is blij dat ze vergetarier is...*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:00

Ik eet alleen biologisch vlees. Ik heb daar nog nooit paardenvlees bij zien liggen Haha!.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:13

promptertje schreef:
Ik eet alleen biologisch vlees. Ik heb daar nog nooit paardenvlees bij zien liggen Haha!.

komt omdat paarden niet gefokt worden om op te eten (in NL tenminste) dus weten ze niet of ze biologisch gehouden zijn...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:24

Ik had er ook een Haha! achter gezet Rommie Lachen. Ik hou het wel bij varken, kip en koe zonder antibiotica e.d.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:27

in sommige wel.. in andere niet.. moet je maar op de verpakking kijken voor je ze eet...

Mij maakt t niet uit.. ik ga nou niet speciaal paardenvlees halen maar als t op mn bord ligt... laat k t niet koud worden Bloos! Al heb k voor zover k weet nog geen paardenvlees op..

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:20

Niets is lekkerder dan een paardenbiefstuk. En een stukje worst, bitterbal en zelfs een frikandel laat ik ook niet staan. Alleen en hier ga ik met Cassidy mee, als het zover komt, gaan de mijnen naar een mij goed bekende slager en niet naar de tussenhandel en dus op transport. Ik heb ook altijd "bekend" bewijsmatriaal terug gekregen, zodat ik zeker weet, dat ze dood zijn en niet ergens in het circuit weer opduiken of op transport gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:43

Moreno schreef:
Bij ons op school had een meisje uit me klas een x broodje kroket gekocht...zat er een rattenstaart in Misselijk Misselijk Misselijk

Was dit niet een broodje aap? Zoals smurf zegt.

En tja, betreft principes, iedereen mag van mij principes hebben, en veel principes zijn niet logisch. Zo vind ik dat dus ook met uit principe een bepaald dier niet eten.
Het is IMO voor elk dier net zo "zielig"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:14

RanouK schreef:
Ik vind die opmerkingen van penny heel dom in dit topic!
Ik snap niet hoe jij je lievelings dier dood kan zien liggen helemaal in stukjes gehakt en dan nog smakelijk vinden ?
Wat als je er achterkomt dat in mc donalds hond in de burger zit, ga jij dit dan blijven eten ?
Ach mensen word wakker en blijf niet alles met penny vergelijken omdat je gewoon zelf niet penny wilt zijn!

als er in hamburger van de mac hond zit dan lust ik hond Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:23

Alacairion schreef:
als er in hamburger van de mac hond zit dan lust ik hond Haha!

Zo denk ik ook erover Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:27

Ooit jaren terug hebben ze eens geschreven dat die van wormen gemaakt werd.
Ik had toen nog mijn hamburger e.a. fastdood dieet om niet extra veel af te vallen Haha!
En toen die geruchten gingen heb ik niet 1 hamburger minder gegeten Lachen

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:02

xtwisterx schreef:

vissen hebben het nog erger, palingen hun kop word afgehakt, maar dan leeft de kop nog een half uur door in de prullebak..... zie ook: www.vissenbescherming.nl (jaja, die heb j ook Tong uitsteken)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:03

Trouwens Ranouk, wat jij zegt over je lievelingsdier in stukjes op je bord te zien liggen... Een koeien, paarden, herten, whatever biefstuk ziet er voor mij allemaal hetzelfde uit hoor. Ik herken er geen paard in iig

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:04

www.vissenbescherming.nl schreef:
Ernstige dierenmishandeling
De gangbare dodingsmethoden van paling zijn ware martelingen voor de dieren. Voor het roken wordt de paling op zout gelegd en moet zich daarin letterlijk doodkruipen. Het effect van het zout op de gevoelige vissenhuid is vergelijkbaar met een brandwond bij de mens. Wetenschappers van de Universiteit van Utrecht hebben reeds jaren geleden aangetoond dat op deze manier de dood slechts langzaam of soms helemaal niet intreedt. Dieren die na de zoutbehandeling werden teruggeplaatst in het water, vertoonden namelijk weer actief gedrag, maar bleken wel zwaar beschadigd en in een toestand van terminale stress te verkeren. Binnen 12 tot 18 uur stierf de paling alsnog. Er is dus een reële kans dat de te consumeren paling levend is gevild!
Paling die verkocht wordt op bijvoorbeeld de markt om te worden gestoofd of gebakken ligt voor het oog van het publiek in bakken met zaagsel te kreperen. De levende palingen liggen in het zaagsel om beter te kunnen worden vastgepakt door de visboer. Op het droge ademt de paling echter door zijn huid. Maar dan moet de omgeving wel vochting zijn, zoals bijvoorbeeld een nat weiland waar hij doorheen kruipt. De bakken op de markt zijn kurkdroog. Daardoor kan de uitdrogende huid niet meer ademen en stikt de paling langzaam. Maar voor het zover is scheidt de visboer de kop van het lichaam en gooit deze in de afvalbak. Ook hier hebben wetenschappers aangetoond dat de kop blijft ademen en de hersenen intact blijven. De kop in de afvalbak is dus bij bewustzijn. Het is wetenschappelijk aangetoond dat, indien van een paling het ruggenmerg wordt doorgesneden en de zenuwen later worden aaneengehecht, de paling weer gecoördineerd gedrag gaat vertonen. Hieruit blijkt dat het alleen maar afsnijden van de kop de paling niet onmiddellijk doodt en dus ethisch niet acceptabel is.

tadam!!!!!! van de vissenbescherming

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:09

duncan, hoe denk je dat ze aan kaviaar komen? Met neme een boot, men vangt een steur, snijdt de buik open en haal de kuit eruit.
Vervolgens gooien wij de steur terug in het water Frusty

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:12

of haaievinnen..... kan nog wel een stukej met dodingsmethopden plaatsen Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:27

stef schreef:
duncan, hoe denk je dat ze aan kaviaar komen? Met neme een boot, men vangt een steur, snijdt de buik open en haal de kuit eruit.
Vervolgens gooien wij de steur terug in het water Frusty

Maar ik heb gezien dat er ontwikkeling is, ze halen de eitjes eruit en steur voelt er bijna niks van en heeft geen wonden enzo.