Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xtwisterx schreef:Zo zo... Even door het topic heen geworstelt... Paardenvlees eten is zielig he...
Hoe denken jullie dan over vissen?
Ondertussen zijn alle dieren al aan bod gekomen, maar deze nog niet... Is het niet zielig, al die kleine onschuldige visjes die gevangen worden in een net, en dan uitdrogen op het schip... Vervolgens worden ze ontdaan van ogen en botten, en belanden ze bij jou op je bord... Gutte gut, geloof dat ik maar geen vis meer eet, die arme beesten...
Als ik ze wel lustte had ik ze wel gegeten hoor. igorlover schreef:eet het niet zow vaak maar nu ik weet dat er paardenvlees in zit ga ik ze maar niej meer eten!

Moreno schreef:Bij ons op school had een meisje uit me klas een x broodje kroket gekocht...zat er een rattenstaart in![]()
![]()
RanouK schreef:Ik vind die opmerkingen van penny heel dom in dit topic!
Ik snap niet hoe jij je lievelings dier dood kan zien liggen helemaal in stukjes gehakt en dan nog smakelijk vinden ?
Wat als je er achterkomt dat in mc donalds hond in de burger zit, ga jij dit dan blijven eten ?
Ach mensen word wakker en blijf niet alles met penny vergelijken omdat je gewoon zelf niet penny wilt zijn!
xtwisterx schreef:Zo zo... Even door het topic heen geworstelt... Paardenvlees eten is zielig he...
Hoe denken jullie dan over vissen?
Ondertussen zijn alle dieren al aan bod gekomen, maar deze nog niet... Is het niet zielig, al die kleine onschuldige visjes die gevangen worden in een net, en dan uitdrogen op het schip... Vervolgens worden ze ontdaan van ogen en botten, en belanden ze bij jou op je bord... Gutte gut, geloof dat ik maar geen vis meer eet, die arme beesten...
) www.vissenbescherming.nl schreef:Ernstige dierenmishandeling
De gangbare dodingsmethoden van paling zijn ware martelingen voor de dieren. Voor het roken wordt de paling op zout gelegd en moet zich daarin letterlijk doodkruipen. Het effect van het zout op de gevoelige vissenhuid is vergelijkbaar met een brandwond bij de mens. Wetenschappers van de Universiteit van Utrecht hebben reeds jaren geleden aangetoond dat op deze manier de dood slechts langzaam of soms helemaal niet intreedt. Dieren die na de zoutbehandeling werden teruggeplaatst in het water, vertoonden namelijk weer actief gedrag, maar bleken wel zwaar beschadigd en in een toestand van terminale stress te verkeren. Binnen 12 tot 18 uur stierf de paling alsnog. Er is dus een reële kans dat de te consumeren paling levend is gevild!
Paling die verkocht wordt op bijvoorbeeld de markt om te worden gestoofd of gebakken ligt voor het oog van het publiek in bakken met zaagsel te kreperen. De levende palingen liggen in het zaagsel om beter te kunnen worden vastgepakt door de visboer. Op het droge ademt de paling echter door zijn huid. Maar dan moet de omgeving wel vochting zijn, zoals bijvoorbeeld een nat weiland waar hij doorheen kruipt. De bakken op de markt zijn kurkdroog. Daardoor kan de uitdrogende huid niet meer ademen en stikt de paling langzaam. Maar voor het zover is scheidt de visboer de kop van het lichaam en gooit deze in de afvalbak. Ook hier hebben wetenschappers aangetoond dat de kop blijft ademen en de hersenen intact blijven. De kop in de afvalbak is dus bij bewustzijn. Het is wetenschappelijk aangetoond dat, indien van een paling het ruggenmerg wordt doorgesneden en de zenuwen later worden aaneengehecht, de paling weer gecoördineerd gedrag gaat vertonen. Hieruit blijkt dat het alleen maar afsnijden van de kop de paling niet onmiddellijk doodt en dus ethisch niet acceptabel is.
stef schreef:duncan, hoe denk je dat ze aan kaviaar komen? Met neme een boot, men vangt een steur, snijdt de buik open en haal de kuit eruit.
Vervolgens gooien wij de steur terug in het water