Röntgenologisch keuren, wie betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:43

Okkie1 schreef:
Er zijn ook goede en correcte handelaren die in een lagere prijsklasse handelen

Ja en die keuren ook!

holly

Pipo ik raak er verward van.
Bedoel je nou te zeggen dat ik een keuring niet nodig vind en dus daarom niet wil betalen?
Want dat werkt zo niet.
Ik verkoop een paard waarover ik eerlijk ben.
Men mag keuren hoor, waarom niet, maar moet ik altijd maar weer opdraaien bij kosten van afkeur?
Ik bedoel hoeveel dingen sta je toe en hoeveel niet.

Ik ben van mening dat bij afkeur het paard niet verkocht hoeft te worden.
Als men wil keuren en hij blijkt afgekeurd ga ik beslissen of ik hem houd, of misschien een passend huis zoek met een dan weer passend prijsje.
Dan kan je me voor gek verklaren, maar zo werkt het met iedereen (of je moet er idd net een oplichter tussen treffen)

Schoentje

runningkawa schreef:
ja, want die kun je volgens de wet bijna niet aanpakken, een handelaar nog een jaar, dus pas maar op als je toch handelaar bent Lachen

Ja en daarom word er in de handel dus wel gekeurd.
om te bewijzen dat je paard gezond is bij verkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:44

holly schreef:
Bedoel je nou te zeggen dat ik een keuring niet nodig vind en dus daarom niet wil betalen?
Want dat werkt zo niet.
Men mag keuren hoor, waarom niet, maar moet ik altijd maar weer opdraaien bij kosten van afkeur?

Als men wil keuren en hij blijkt afgekeurd ga ik beslissen of ik hem houd, of misschien een passend huis zoek met een dan weer passend prijsje.
Dan kan je me voor gek verklaren, maar zo werkt het met iedereen (of je moet er idd net een oplichter tussen treffen)

Zo werkt het bijna bij niemand!

Ik zeg: Als jij overtuigt bent dat je paard gezond is, dan vind je het geen probleem dat het paard volledig gekeurd word!

Verder ga ik met SChoentje mee.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:47

holly schreef:
Want dat werkt zo niet.

En als jij hem bij jou koop had laten keuren, dan had je niet voor die beslissing hoeven staan, en geen verlies hoeven nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:49

Pipo schreef:
Zo werkt het bijna bij niemand!

Ik zeg: Als jij overtuigt bent dat je paard gezond is, dan vind je het geen probleem dat het paard volledig gekeurd word!

Verder ga ik met SChoentje mee.

Juist, want dan durf je het risico van Rkeuren aan
ik als koper moet maar geloven dat jij een eerlijk paard verkoopt, doe je er foto's bij weet ik dat tenminste ook.

Plus ik heb niks om over terug te vallen als ik hem de eerste week al in de hindernis laat vallen en bij jou terug kom zeuren dat het paard niet goed was.

Ook voor de oneerlijke koper, zou ik als verkoper sterk willen staan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:50

Pipo schreef:
Dan sta je dus niet garant voor iets goeds wat je verkoopt. Als jij weet dat je gezonde paarden verkoopt, dan heb je niets te verbergen!

Pipo,pipo ik kom je zo nog eens aan de haren trekken haha Tong uitsteken
Je vergelijkt het een beetje anders allemaal.
Jij spreekt over handelaren die duur verkopen. Die geven idd garantie.
Zou jij dat niet doen.
Ik vraag me wel af of jij dat voldoende zou vinden, of keur je nog een keer allebei?(jaja we komen wel op vragen)

Okkie handelt op de gewone manier,
Natasha blijft daar nog onder.
Ieder dus zijn eigen paarden in de verkoop.
Deze mensen weten echt wel wat ze doen, want je bent binnen no time de banketstaaf als je het boeltje besodemieterd.

Ik ben geen bedrijf en het is dus hobby. Wil niet zeggen dat het particulier anders gaat.
Ik zadel een koper nergens mee op, als men niet wil keuren is dat toch ook hun keus. Ik vind het zelfs raar dat ze dat niet nodig vinden.
Wil niet zeggen dat ik zelf ertegen ben, juist helemaal niet, wil je keuren, prima ga je gaan, want ik wil namelijk ook graag dat een koper tevreden is.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:50

Maar wat nou als je hem alleen klinisch laat keuren en niet rontgenologsich en het blijkt toch dat er iets niet goed is en je moet allemaal dure kosten betalen omdat je paard eraan geholpen moet worden. En de ex/eigenaar zegt dat hij helemaal goed is en klinisch goed is dus en hij blijkt je dus echt heel banketstaaf opgelicht te hebben.. Kan je hem dan aanklagen of red je dat niet ( win je dat) Dat is nou mijn vraag...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:51

Pipo, of je leest niet goed of je denkt oppervlakkig.

Nógmaals, het paard is imo goed als het klinisch goedgekeurd is door een vakkundig dierenarts met de nodige ervaring die niet bij koeien blijft.
Je kunt ook correct en goed zijn zonder foto's te betalen. Op het moment dat je eerlijk bent over het paard, niks verborgen houdt, de koper de kans geeft voor een röntgelogische keuring wil dat al zeggen dat je niks te verbergen hebt. Als je wat te verbergen hebt zou je dat namelijk niet toestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

holly schreef:
Pipo,pipo ik kom je zo nog eens aan de haren trekken haha Tong uitsteken
Je vergelijkt het een beetje anders allemaal.
Jij spreekt over handelaren die duur verkopen. Die geven idd garantie.
Zou jij dat niet doen.
Ik vraag me wel af of jij dat voldoende zou vinden, of keur je nog een keer allebei?(jaja we komen wel op vragen)

Okkie handelt op de gewone manier,
Natasha blijft daar nog onder.
Ieder dus zijn eigen paarden in de verkoop.
Deze mensen weten echt wel wat ze doen, want je bent binnen no time de banketstaaf als je het boeltje besodemieterd.

Ik ben geen bedrijf en het is dus hobby. Wil niet zeggen dat het particulier anders gaat.
Ik zadel een koper nergens mee op, als men niet wil keuren is dat toch ook hun keus. Ik vind het zelfs raar dat ze dat niet nodig vinden.
Wil niet zeggen dat ik zelf ertegen ben, juist helemaal niet, wil je keuren, prima ga je gaan, want ik wil namelijk ook graag dat een koper tevreden is.

Runningkawa en Schoentje hebben het al een paar keer hierboven duidelijk gezegd.

Voor mij is het puur hobby en voor vele fokkers ook. Maar ik wil gewoon een gezond paard verkopen, wat voor prijsklasse deze ook in zit.

Of een paard nou 1000 euro of 10.000 euro kost.........gezond moet hij zijn, en als je als verkoper daar garant voor staat, dan moet je dat paard gewoon helemaal laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

Maar iedereen weet dat een paard wat een week op stal heeft gestaan met flink wat brok in zijn lijf, door elke buigproef heen fluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:54

Okkie1 schreef:
Pipo, of je leest niet goed of je denkt oppervlakkig.

Nógmaals, het paard is imo goed als het klinisch goedgekeurd is door een vakkundig dierenarts met de nodige ervaring die niet bij koeien blijft.
Je kunt ook correct en goed zijn zonder foto's te betalen. Op het moment dat je eerlijk bent over het paard, niks verborgen houdt, de koper de kans geeft voor een röntgelogische keuring wil dat al zeggen dat je niks te verbergen hebt. Als je wat te verbergen hebt zou je dat namelijk niet toestaan.

Als je eerlijk bent, dan betaal je de kosten gewoon bij afkeuring! Want als je dat niet doet, dan ben je dus niet eerlijk geweest en heb je dus geen gezond paard verkocht.

Trouwens.........alleen Pipo:? Runningkawa en Schoentje hebben volgens mij dezelfde gedachte!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:54

_Romana_ schreef:
Maar wat nou als je hem alleen klinisch laat keuren en niet rontgenologsich en het blijkt toch dat er iets niet goed is en je moet allemaal dure kosten betalen omdat je paard eraan geholpen moet worden. En de ex/eigenaar zegt dat hij helemaal goed is en klinisch goed is dus en hij blijkt je dus echt heel banketstaaflig opgelicht te hebben.. Kan je hem dan aanklagen of red je dat niet ( win je dat) Dat is nou mijn vraag...

Dan ben je niet opgelicht want hij heeft niet beweerd dat hij röntgelogisch goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:55

runningkawa schreef:
Maar iedereen weet dat een paard wat een week op stal heeft gestaan met flink wat brok in zijn lijf, door elke buigproef heen fluit.

OK dan! OK dan! OK dan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:56

Citaat:
En als jij hem bij jou koop had laten keuren, dan had je niet voor die beslissing hoeven staan, en geen verlies hoeven nemen...

Dan had ik in moeten kopen voor een hoger bedrag joh want voor dit bedrag laat ik niet keuren.
Het gaat in mijn geval om pony's die ik ergens van daan geplukt heb, opgeknapt en perongeluk beter uit de verf gekomen als mijn gedachtens toen ik kocht, dus ja de prijs bij verkoop ligt dan stukken hoger.

Citaat:

Je leest niet goed Tong uitsteken
Ik heb ook geen problemen met het keuren.
Dit topic ging over het wel of niet betalen bij afkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:56

maar wel beweert een gezond paard verkocht te hebben

ik denk dat je toch raar op zou staan te kijken als iemand die bij jou een pard k. gekocht heeft, na 3 weken terug komt met de mededeling dat jou paard kreupel loopt en op de foto's is te zien dat het voor verkoop al aanwezig moest zijn.
En ik kan je zeggen, zoiets word gedaan, ben je er als bedrijf mooi klaar mee.

dat risico zou ik alleen al niet willen lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:57

runningkawa schreef:
Juist, want dan durf je het risico van Rkeuren aan
ik als koper moet maar geloven dat jij een eerlijk paard verkoopt, doe je er foto's bij weet ik dat tenminste ook.

Plus ik heb niks om over terug te vallen als ik hem de eerste week al in de hindernis laat vallen en bij jou terug kom zeuren dat het paard niet goed was.

Ook voor de oneerlijke koper, zou ik als verkoper sterk willen staan.

Juist, ik geloof in mijn paard en weet dat hij gezond is. Maar iemand die hem koopt wil daar graag een zekere mate van bewijs voor zien. Daar is de R-keuring nu zo handig voor. Mocht tijdens de keuring blijken dat er wel iets aan hem mankeert, dan kan je hem goedkoper weg doen of zelf houden. Maar je bent wel zeker dat je als verkoper iets goeds hebt verkocht en de koper weet ook dat hij iets goeds heeft.

Mensen die weigeren een paard R-gekeurd af te leveren, daar doe ik geen zaken mee.
R-keuren in de lagere prijsklasse vind ik een ander verhaal, maar een goed sportpaard moet imo altijd op de foto!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:58

Pipo schreef:
Als je eerlijk bent, dan betaal je de kosten gewoon bij afkeuring! Want als je dat niet doet, dan ben je dus niet eerlijk geweest en heb je dus geen gezond paard verkocht.

Trouwens.........alleen Pipo:? Runningkawa en Schoentje hebben volgens mij dezelfde gedachte!

Waarom ben je dan niet eerlijk geweest je hebt niet erbij vermeld dat hij röntgelogisch goed is daarom krijgt de koper ook die mogelijkheid om foto's te laten maken. Of de koper het paard koopt is eigen keus dus er hoeft niet eens sprake te zijn over verkoop wanneer hij afgekeurd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:58

Maar wat is lagere prijsklasse?
tot 2000/2500? tot 4000?
want ik reken nog altijd braaf om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:59

Citaat:
Of de koper het paard koopt is eigen keus dus er hoeft niet eens sprake te zijn over verkoop wanneer hij afgekeurd is

leuk als je er als koper zo 3 treft

ben je 1500 euro kwijt.
dat kan toch niet?

edit:
en misschien zijn jullie wel eerlijk, maar dat zijn ze echt niet allemaal.
paard R-gekeurd, oliebol niet zo, hup prijs omlaag en alleen maar K-keuring
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-04 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:59

holly schreef:
Je leest niet goed Tong uitsteken
Ik heb ook geen problemen met het keuren.
Dit topic ging over het wel of niet betalen bij afkeur.

Ik lees prima..........

Jij verkoopt iets waar je achter staat, dus als dat dier medisch niet in orde is dan moet je ook voor de kosten opdraven.

Anders moet je geen paarden verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:01

KarinvdM schreef:
Juist, ik geloof in mijn paard en weet dat hij gezond is. Maar iemand die hem koopt wil daar graag een zekere mate van bewijs voor zien. Daar is de R-keuring nu zo handig voor. Mocht tijdens de keuring blijken dat er wel iets aan hem mankeert, dan kan je hem goedkoper weg doen of zelf houden. Maar je bent wel zeker dat je als verkoper iets goeds hebt verkocht en de koper weet ook dat hij iets goeds heeft.

Mensen die weigeren een paard R-gekeurd af te leveren, daar doe ik geen zaken mee.
R-keuren in de lagere prijsklasse vind ik een ander verhaal, maar een goed sportpaard moet imo altijd op de foto!

Juist in de lagere prijsklasse ook! Want er zijn zoveel paarden die eerst voor duur verkocht worden, en dan niet goed op de fotos blijken, en dan worden die in de lagere prijsklasse aangeboden. Dit gebeurd zo verschrikkelijk veel!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:02

ja maar als jij dat nou niet weet...dat hij niet in orde is, dat weet je ook niet van te voren voordat je een keuring hebt gedaan, maar dat is ook een reden om te keuren. Maar dan is het wel weer moeilijk om te zeggen je verkoopt slechte paarden en als je ervan overtuigd bent dat hij klinisch in orde is, je hebt hem laten keuren en hij heeft nooit wat gehad en de nieuwe eigenaar gelooft je, ziet de papieren van de keuring dan kan je toch niet zeggen dat je slechte paarden verkoopt als dit pas later blijkt toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:03

Juist Pipo,, dat bedoel ik
Maar ik zie wel, veel die daar dus intrappen en later tranen met tuiten en een flink lachende verkoper met een schijheilig smoelwerk Schijnheilig

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:04

Ik beweer niet een gezond paard te verkopen (weet niet hoe andere dat doen, maar ik iig niet)
Ik vertel over het paardje, men kijkt zelf mee.
Welke zot gaat nu toch melden dat het paard super goed is als je dat niet vast hebt liggen.
Ik niet hoor.
Men komt kijken en ik vertel er netjes bij dat het paard voor mijn oog goed lijkt te zijn, maar dat ik de binnenkant niet kan beoordelen.
Waarom zou ik gaan zeggen, mevrouw het is een geweldig paard, ik ben er 100% zeker van dat het helemaal goed is, want dat kan ik aan de buitenkant namelijk net zo min beoordelen als de kijker.
Dan ben ik toch eerlijk geweest over hoe ik over het paardje denk en hoe ik het heb ervaren. Ik zeg daarmee niet dat ik keuren onzin vind, want ik geef een koper namelijk groot gelijk om te willen keuren, het is toch een hoop geld. Word het een afkeur dan is dat jammer voor mij en moet ik op zoek naar een nieuwe oplossing. Dat is dan toch niet de kijker zijn probleem?

Gribaldifan zit ook in het schuitje. Wil jij zeggen dat zij de schuldige is? Ik niet, want ook zij kon alleen de buitenkant beoordelen.