jong paard, de wissels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:31

even iet heeel anders,
gedurende het lezen van je topic werd ik helemaal gek van die rij smileys in je onderschrift Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:33

rockey"]
[quote="Lieke schreef:
7 dagen per week in de bak oefenen een uur lang met een 4jarig paard lijkt me niet echt goed, maar aangezien je hebt proberen het hem te zeggen kun je er verder weinig aan doen.
Vergelijking: als jij 1 been van je paard afhakt en een ander hakt 4 benen van zn paard, maakt dat jou daad nog niet beter.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

ow dat snap ik heus wel hoor, maar ik probeer mijn daad ook niet beter te maken, want ik zelf vind het niet zwaar genoeg, maar ik wil alleen maar een ander voorbeeld noemen!
[/quote]

Huh, niet zwaar genoeg?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 22:34

Lydiia"]
[quote="rockey"][quote="Lieke schreef:
7 dagen per week in de bak oefenen een uur lang met een 4jarig paard lijkt me niet echt goed, maar aangezien je hebt proberen het hem te zeggen kun je er verder weinig aan doen.
Vergelijking: als jij 1 been van je paard afhakt en een ander hakt 4 benen van zn paard, maakt dat jou daad nog niet beter.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

ow dat snap ik heus wel hoor, maar ik probeer mijn daad ook niet beter te maken, want ik zelf vind het niet zwaar genoeg, maar ik wil alleen maar een ander voorbeeld noemen!
[/quote]

Huh, niet zwaar genoeg?
[/quote]

hahahahaha sorry ik bedoel dat ik het niet té zwaar vind haahhahaa

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:50

rockey"]
[quote="griebels schreef:
De basis is niet zo'n ramp, het zware schema wat jij hebt wel... Daar zit het verschil, je kunt geen appels met peren vergelijken

naar mijn mening is dat schema van hem dan zwaarder hoor....
[/quote]

Dat wil niet zeggen dat jouw schema niet te zwaar is... Het gaat hier over jouw schema, niet dat van die ander.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 07:23

griebels"]
[quote="rockey"][quote="griebels schreef:
De basis is niet zo'n ramp, het zware schema wat jij hebt wel... Daar zit het verschil, je kunt geen appels met peren vergelijken

naar mijn mening is dat schema van hem dan zwaarder hoor....
[/quote]

Dat wil niet zeggen dat jouw schema niet te zwaar is... Het gaat hier over jouw schema, niet dat van die ander.
[/quote]

nee het gaat hier over de wissels, of dat kan bij een jong paard 1 keer in de zoveel tijd

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:35

rockey schreef:

nee het gaat hier over de wissels, of dat kan bij een jong paard 1 keer in de zoveel tijd

Zoals ik al een keer eerder hebt gevraagd, hoevaak is 1 keer in de zoveel tijd?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:09

rockey"]
[quote="identitytje schreef:
mijn oordeel staat nog niet vast hoor. dit is pas de 1ste topic die ik van je lees.. maar waarom al zo vroeg je paard contra galop laten lopen. en waarom zo'n druk programma. mijn voorbeeld is wel overdreven rustig aan maar dat had ik al uitgelegd in een andere reactie.
maar heb nog steeds geen reactie op me vraag waarom staat zo'n jong paard alleen op een wei?

Ik heb mijn paard alleen in de wei staan omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets gebeurd, en dan heb ik het over getrapt worden ofzo
[/quote]

risico op blessure's is vele malen groter als je zo blijft rijden, dan dat ie een blessure overhoudt een een trap in de wei

ik heb bij een professionele stal gereden, en bij een andere stal de jonge paarden gereden, en heb zelf 2 paarden waarvan 1tje veel te jong veel te veel heeft moeten doen(niet bij mij, voor ik haar kocht) en die is nu 14 en staat ruim 2,5 jaar in de wie nix te doen, spat&hko, rijp voor de slacht, is nu grasmaaier ipv sportpaard.

ik kocht haar als 7 jarige toen ze M sprong en een veulentje had gehad, tsja ze wilde zelf heel graag voor je werken, ze werkt zich letterlijk dood voor je Scheve mond
heb het idee dat jouw paardje ook heel graag wil werken, maar je paard is nu ruim een halfjaar onder t zadel, en hij kent zo ongeveer alles al, iig zoals jij het verteld, sorry maar dat is gewoon niet gezond

je instructrice zal vast en zeker goed kunnen rijden en veel van jonge paarden weten, maar niet ieder jong paard is lichamelijk sterk genoeg om zo jong al zoveel te doen, ze is nog geen 4, oogt nog echt als een babypaardje, doe er voorzichtig mee

heb je dat geduld niet, verkoop haar dan en koop zelf een volwassen paard, eentje op minimaal Z2 niveau, daar kan je erg veel van leren en rij je voor je het weet in de hoogste klasse mee, zonder dat het paard er onder lijdt.

ik snap dat je blij bent met je paard en supertrots bent dat je zo'n goed paard hebt, en dat je graag snel in een hogere klasse wil rijden, maar koop dan een volwassen paard en ga geen bijna 4 jarige kapotrijden

echt eeuwig zonde.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:24

Ik denk dat alles wel gezegd is in dit topic en het blijft een beetje om hetzelfde draaien zonder dat we verder komen.
Vandaar een slotje.