Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lianne125 schreef:Ik woon ook in de kop van Noord Holland en betaal €725,- all inclusive. Ik heb nog niet vernomen dat het omhoog gaat. De faciliteiten en de service zijn naar de prijs en dus ook super voor elkaar.
Tatyana schreef:Ik sta in de randstad (kruising ZH/UT/NB) en betaal vanaf volgend jaar €440,- in het winterseizoen en €480 in het zomerseizoen. Hier zit ook een extra kaste bij á €5,- per maand. (per 1 januari gaat de stalprijs €10 omhoog en het buiten zetten in de zomer €5 omhoog).
Faciliteiten:
Stal 3x3,5 met binnenluik
Binnenbak 20x80 (2x 20x40 aan elkaar)
Buitenbak 25x70
Longeerbak (buiten, verlicht)
Uitmesten
Hooi/stro/brok wordt gevoerd
Zomer worden de paarden buiten en binnen gezet (geen dekenservice, wel springschoenen bij ijzers als dit nodig is)
Winter zelf op de paddock zetten
Medicatie geven ze ook als dit vanuit de DA is voorgeschreven.
Ik voer zelf nog een balancer en wat muesli bij, dat is op eigen kosten en voer ik zelf als ik op stal ben.
Solistar schreef:EngeltjeS schreef:Ik begrijp de verhogingen wel, maar soms denk ik... mijn loon gaat niet mee omhoog. Ergens is er een grens.
Echt niet? In onze CAO worden constant inflatie correcties doorgevoerd, daar komt elk jaar wel een paar % bij en bij mijn man net zo.

oji schreef:lianne125 schreef:Ik woon ook in de kop van Noord Holland en betaal €725,- all inclusive. Ik heb nog niet vernomen dat het omhoog gaat. De faciliteiten en de service zijn naar de prijs en dus ook super voor elkaar.
Ik betaal hetzelfde, regio midden van het land. Super faciliteiten voor paard en mens, super service, goed voer met reguliere ruwvoer diagnose en goed gediplomeerd personeel, niet alleen de instructie maar ook gewoon op stal. En eerlijk gezegd, zelfs daarvan vraag ik mij soms af hoe het uit kan. Als ik zie hoeveel werk het kost, hoeveel onderhoud er gepleegd wordt om al die faciliteiten in top conditie te houden. Maar dat is volgens mij het hele probleem in de paardenwereld, dat men ervan uitgaat dat de arbeid die erin gaat zit maar liefde werk oud papier moet zijn en dat pension klanten alleen kijken naar de netto kosten van voer en strooisel. Ook in de paardenwereld mag arbeid mijn inziens gewoon goed lonen.
(niks op tegen hoor, als jullie en jullie paard maar gelukkig zijn, maar ik verschiet hier wel enorm van)

Nahja voor mij niet tenminste haha. En ik vind eigenlijk de verzorging leuker dan rijden de laatste jaren. Daarom fok ik er mee, dan ‘hoef’ ik ook niet te rijden.
Ben dan stiekem wel nieuwsgierig wat voor baan mensen er naast doen en houden die wel iets over voor eigen leuke dingen? Of is het paard dat ‘leuke ding’ haha.
Dus dat komt nog bovenop de randstad tarieven eigenlijk.

DuoPenotti schreef:En dat voor een uurtje werk per dag, of vaak niet eens