Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:45

DoretteK schreef:
Even een andere vraag. Waar worden paspoorten doorgaans bewaard bij een pensionstal? Want als je met je paard weg gaat (wedstrijd/les etc). Dan moet je hem toch weer meenemen? Ik ga zelf gemiddeld vier keer in de week het erf af met mijn paard. Ben benieuwd hoe dat bij andere gaat?

In een kluisje in de zadelkamer, iedereen kan bij zijn/haar paspoort als het nodig is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:49

Polar schreef:
Maar dan zou je dat wel van tevoren moeten overleggen met de eigenaar van de pony, vind ik.

Zeker.
Maar communicatie is een woord dat of niet word gedaan of niet word verstaan bij deze stal.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:58

Vlinder84 schreef:
Misschien goed bedoeld dat hij haar los laat lopen, maar er ligt overal hondenpoep etc.
Ik vind dat geen fijn idee nu ze drachtig is.

Maar hondenpoep is toch geen rommel? Daar kan ze zich niet aan beschadigen. Dacht dat het over gevaarlijk materiaal zou gaan waar ze in of aan kan blijven hangen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:00

Lithya schreef:
Vlinder84 schreef:
Misschien goed bedoeld dat hij haar los laat lopen, maar er ligt overal hondenpoep etc.
Ik vind dat geen fijn idee nu ze drachtig is.

Maar hondenpoep is toch geen rommel? Daar kan ze zich niet aan beschadigen. Dacht dat het over gevaarlijk materiaal zou gaan waar ze in of aan kan blijven hangen.

hondenpoep kan bij koeien zorgen voor miskraam, maar ik weet niet of het voor paarden ook zo is.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:04

Het doet er niet toe of het gaat om gevaarlijk materiaal, hondenpoep, of wat dan ook. Als TS niet wil dat haar pony losgelaten wordt op het erf, zou de pensionhouder dat moeten respecteren. TS geeft aan dat ze pensioneigenaar gezegd heeft dat ze dit liever niet heeft; ze heeft het recht om dit op een nette manier aan te geven.
Moest mijn pony loslopen op het erf, ik aangegeven heb dat ik dat niet wil en ik zou merken dat pony toch nog losloopt op het erf, dan zou ik ook not amused zijn.

Maar goed, de beste raad die gegeven kan worden in deze situatie is al meermaals gegeven: pony en spullen pakken en wegweezen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:14

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:18

Cinnepin schreef:
Moderatoropmerking:

pony's? Je bedoelt haar pony('s)? Of bedoel je dat zij anderen hun pony los liet?

En tja, mensen kunnen van gedacht veranderen hé. Als zij nu niet wil dat haar drachtige merrie los op het erf loopt, dan mag ze dat vragen aan de pensionhouder, ongeacht of ze dat vroeger wel of niet oké vond...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:19

Moderatoropmerking:

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:21

Moderatoropmerking:

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:23

Cinnepin schreef:
Moderatoropmerking:

ik vel geen oordeel over het al dan niet onschuldig zijn van TS...
Maar ja, ik persoonlijk vind wel dat de TS - net als iedereen -recht heeft om van de stalhouder te vragen dat deze haar pony niet los laat lopen op het erf , ongeacht wat ze vroeger en op vorige stallen wél oké vond. Zolang ze dat netjes aangeeft bij de pensionhouder, zie ik echt niet in waarom TS dat niet mag vragen en niet mag verwachten dat de pensionhouder dat respecteert.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:26

Moderatoropmerking:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:27

Uit de antwoorden van TS, en de houding die ze aanneemt is het duidelijk dat ook een deel van het probleem bij TS zelf ligt.

Als TS deze houding en vijandelijkheid ook op stal tegenover de stalhouder aanneemt dan begrijp ik wel dat er nu problemen ontstaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:29

pateeke schreef:
Moderatoropmerking:

ik vel geen oordeel over het al dan niet onschuldig zijn van TS...
Maar ja, ik persoonlijk vind wel dat de TS - net als iedereen -recht heeft om van de stalhouder te vragen dat deze haar pony niet los laat lopen op het erf , ongeacht wat ze vroeger en op vorige stallen wél oké vond. Zolang ze dat netjes aangeeft bij de pensionhouder, zie ik echt niet in waarom TS dat niet mag vragen en niet mag verwachten dat de pensionhouder dat respecteert.[/quote]

Ik denk dat het probleem erin zit dat netjes en duidelijk communiceren niet tot de competenties behoort van zowel TS als de staleigenaar.

Als ze zo communiceert als ze hier schrijft, zie je gelijk waar het probleem zit

Popstra

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:45

Stal houder zal niks voor niks zo ver gegaan zijn. Dan moet je het zelf wel heel bond gemaakt hebben!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:46

Verootjoo, tenzij je de stalhouder kent, vind ik niet dat je over zijn manier van communiceren kunt oordelen.

Ik ken beiden niet, maar ik heb inmiddels wel een beeld van ts. En ergens heb ik het idee dat ze iemand zodanig over de rel kan jagen dat die voor zichzelf moet kiezen en de boel daarom af moet kappen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:50

Moderatoropmerking:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:55

Rocamor schreef:
Verootjoo, tenzij je de stalhouder kent, vind ik niet dat je over zijn manier van communiceren kunt oordelen.

Ik ken beiden niet, maar ik heb inmiddels wel een beeld van ts. En ergens heb ik het idee dat ze iemand zodanig over de rel kan jagen dat die voor zichzelf moet kiezen en de boel daarom af moet kappen.

Nee klopt, van de staleigenaar kan ik idd niks zeggen.

Duidelijk is wel dat er niet echt gecommuniceerd wordt of kan worden tussen de twee.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:57

Daar ben ik het mee eens. Heb eerder het idee dat het communiceren onmogelijk wordt gemaakt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 22:47

Moderatoropmerking:
Wij hebben veel berichten moeten verwijderen. Het topic gaat weer open met de mededeling dat het niet de bedoeling is om er allerlei randzaken bij te halen. Graag alleen reageren als je advies hebt voor de topicstarter

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 23:00

Vervelende situatie. Een stal vinden waar alles 100% naar je zin is, dat zal misschien lastig zijn.. maar het moet toch wel grotendeels prettig zijn daar. Je paspoort daar is inderdaad normaal. Ik had het ook en kreeg het altijd zonder problemen en op tijd mee als ik een dagje weg ging met mijn paard.

Wellicht speelt hier meer? en gebrek een goede communicatie? Misschien beter om dan toch maar gewoon een andere stal te zoeken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 23:25

Ik zou je pony ophalen en wegwezen. Desnoods maar n dagje in de achtertuin met hooi oid voor nood.
En direct je zoektocht op spoed zetten.
Ik zou het niet vertrouwen dat hij de pony niks aandoet. Als hij jou al bedreigt met de dood....

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 23:29

Daar ben ik dus ook bang voor. Dat hij haar trapt of iets dergelijks.
En dat dat schadelijk is voor de dracht.

Omdat hij het er eigenlijk ook niet mee eens was dat ik haar liet dekken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 23:30

Nou, als jij je zo'n zorgen maakt, neem ik aan dat je morgen een andere stal hebt voor haar.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 23:33

Vlinder84 schreef:
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat hij haar trapt of iets dergelijks.
En dat dat schadelijk is voor de dracht.

Omdat hij het er eigenlijk ook niet mee eens was dat ik haar liet dekken.

Enkel maar dat dat schadelijk is voor de dracht???!!!
Niet of dat schadelijk is voor de merrie zelfs als ze niet drachtig was??!

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 23:34

Ook voor de merrie natuurlijk.