Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Eerlijk, kan me daar niets bij voorstellen betreft de zadels....
Heb nu ook niet de doorsnede paarden, al is er langzaamaan wel steeds meer voor op de markt.
En daarnaast de rijpaarden, met kussen goed naar maat opgevuld paste daar zonder problemen 2e hands zadels op.
Is het niet meer omdat jij beperkingen hebt en er daardoor veel zadels al afvallen?
Niet naar bedoeld hè
uiteraard maakt dat uit waar je woont.
In de randstad had ik inderdaad nooit paarden gehad.
1 omdat ik meestal niet achter de manier van huisvesten sta.
2 de kosten
joyce B schreef:Probleem hier was om die passende boom te vinden. Ik werd er moedeloos van. Echt tientallen zadels er op en 2 "miskopen". En ik had genoeg vervelende mislukkingen gehoord met op maat gemaakte zadels die niet terug mochten om dat niet te durven.
joyce B schreef:Probleem hier was om die passende boom te vinden. Ik werd er moedeloos van. Echt tientallen zadels er op en 2 "miskopen". En ik had genoeg vervelende mislukkingen gehoord met op maat gemaakte zadels die niet terug mochten om dat niet te durven.
Fly_high schreef:Is het een dressuurpaarden en -zadels issue?
Ik herken het niet zo wat springzadels betreft, in mijn ervaring past je doorsnee springzadel best prima op je doorsnee springpaard. Zolang je boommaat en lengte klopt. Je moet ook geen stubben uit 1985 op je paard leggenmaar zelfs dan zie je die paarden niet echt staken.
Ik herken het niet zo wat springzadels betreft, in mijn ervaring past je doorsnee springzadel best prima op je doorsnee springpaard. Zolang je boommaat en lengte klopt. Je moet ook geen stubben uit 1985 op je paard leggenmaar zelfs dan zie je die paarden niet echt staken.
Ayasha schreef:Fly_high schreef:Is het een dressuurpaarden en -zadels issue?
Dan doe ik iets mis want de prestige hier is niet op maat gemaakt en gaat op verschillende paarden.
Ik stel me daar soms wel vragen bij, bij het jaarlijkse zadels aan passen.
Fly_high schreef:Dat verklaart![]()
Ik snap dat het inderdaad een probleem kan zijn bij koudbloeden en andere bijzondere rassen maar springgefokte warmbloeden zijn best makkelijk. Nog nooit eentje gezien dat per se een 5K zadel nodig had gelukkig.