Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:24

Eh nee, zeker niet.
Ze heeft het gelukkig niet 1,5 jaar lang gehad.
Ze kreeg allemaal gekke wondjes en er bleven maar wondjes bij komen. Bleek van binnenuit. De troep kwam letterlijk door de huid naar buiten.
Gelukkig was t toen bij ons thuis zover dat ze naar huis konden komen. Door gedroogde brandnetel en kleefkruid ging het snel beter.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:28

Zo boemel dat is nogal een verschil in kg's :Y)
Zo zie je maar weer wat goede of in jou geval slechte voeding doet.

Ik wou eigenlijk geen stalkatten ( nog meer dieren om weer achteraan te lopen :o ) maar ik kwam om in de muizen en op een gegeven moment ook ratten. Wij wonen aan het bos dus trekt lekker ongedierte aan.
Harde plastic flessen werden gewoon aangevreten, pakken vlas waren gewoon half leeg enz enz.
Nou niets werkt zo goed als de aanwezigheid van een kat, ik heb deze twee broertjes als kitten opgehaald en zelfs toen ze nog niet wisten hoe ze een echte muis moesten vangen was de overlast al verdwenen.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:30

Wat een lekker bekkie. <3
Ik ben gek op katten.
Onze kat vangt 4 a 5 muizen per dag. En dat al dik 3 jaar, maar ze zijn helaas nog lang niet op :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:39

Ohh, wat een lekker bekkie happinez!
Ik heb een zwak voor rooie katten <3

Boemel, mijn god ze had daar zowat model trekpaard! Bizar wat een verschil zeg!

Wij hebben hier 2 wilde katten buiten. Die woonden hier al toen wij hier kwamen wonen. 1 is nog altijd wild, de ander is aardig tam.
De tamme vangt heel veel muizen. Die andere zie ik dat nooit doen, maar die ligt wel in het hooi te slapen en dat schrikt al af. Maar eerlijk, ze vangen niet genoeg momenteel. De landbouw percelen worden allemaal leeggehaald rondom ons erf en alle ongedierte komt dan naar stal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:57

Onze katten en honden vangen ook echt veel muizen. Helaas is een van onze katten een paar weken terug niet thuis gekomen en ook nog nergens gespot, dus ik denk dat die ook niet meer thuis komt helaas. Hij was vorig jaar aan komen lopen en de lieveling van mijn zoon dus het is wel een beetje zuur. Hij had het hier wel heel erg naar zijn zin. We hebben hem laten chippen (en castreren) dus als hij gevonden wordt horen we het nog wel

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:59

Hier ook langs een bos dus heel veel wild. Eerste jaar dat we er woonden probeerden de ratten aan alle kanten ons huis in te komen in het najaar. En in onze tuin hebben we walnoten, appels, peren, kersen bomen etc. Dus helaas ook voedsel genoeg dus hier. Voordat het een echt probleem zou gaan worden meteen met de eerste lading hooi twee kittens opgehaald. Zijn er inmiddels meer door een buurvrouw die steeds nesten heeft in hun schuur en die kittens daarvan die verwilderen. Als die hier aanwaaien en lijken te willen blijven maak ik ze wat tam en laat ik ze castreren/steriliseren en chippen en zijn ze welkom als vangers :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:19

Jeetje Boemel. Dat was erg! :x Gelukkig is ze weer goed bijgetrokken.

Leuk al die katten. Wij houden de onze binnen in huis en in hun eigen afgesloten tuin. En zelfs in die tuin weten ze muizen te vangen. :=

Op de rest van het terrein lopen buurt katten en af en toe een zwerver. Die laatste heeft ook een van onze kippen vermoord dus die vind ik iets minder lief.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:53

Wat een verschil Boemel. Triest dat die mensen dat deden, je snapt het niet…wel heel ouderwets.

Wat een leukerds Happinez.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:35

@boemel: zé dat kun je wel gevaarlijk dik noemen. Arm dier, wat zal die blij zijn nu ze een stuk minder hoeft mee te sjouwen.

Hier ook muizen... als het te gek wordt zet ik wat vallen. De brokvoorraad hou ik binnen, dus dat zal al wel schelen.
Poes had ik niets aan qua muizen; die speelde er alleen maar mee.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:48

Klinkt goed , de meeste goede muizenvangers.

Hoop dat onze Lilo ook veel gaat vangen.
1 november halen we haar op. Hou haar nog wel binnen tot ze gesteriliseerd is.
Onze overleden hond ving ook veel, de Mechelaar en herplaatser niets.
De Weimaraner is erg dom haha.

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:07

Hier het eerste jaar een zwerfkat gehad die we Joep hadden gedoopt. Nu denk ik dat het eerder een gedumpte kater is geweest, die de oude eigenaren niet wilde verzorgen. Ontzettend lief beest, goed gevoed en verzorgd. Had geen chip. Heeft hier een half jaar tot een jaar gezeten en is toen weer verder getrokken. Heb er wel spijt van dat ik hem niet in huis heb genomen, maar dikke kans dat hij binnen zou gaan sproeien. Van de zomer deze ukkies opgehaald
Afbeelding
Eerste de beste dag dat ze naar buiten mochten hebben ze hun kost en inwoning alweer terugverdiend :D
Afbeelding

Ze zijn gelukkig goed handtam, over een week of twee drie worden ze gesteriliseerd. Wel nodig ook, gisteren een hartverzakking, omdat de kat van de buren ineens in de stal zal :=

Hier komt de loonwerker volgende week hooi brengen. Voordroog. Droog graszaad kleine pakjes kan ik altijd halen bij de boer waar we het stro ook van hebben, mocht het nodig zijn. Grappig om te lezen dat er zoveel bij dezelfde leverancier afhalen. Ging er vanuit dat de meesten ook gewoon van een boer uit de buurt haalden. Zo leer je weer wat bij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:23

De grote leveranciers bieden gewoon gemak. Maar de prijs is niet tof.

Mijn partij voordroog gaat weer in de verkoop. 1 doet het er niet goed op dus de doorvoer snelheid zal te laag worden. Ik heb nog een andere partij staan maar die kan pas volgende maand aangebroken worden.
Vanmiddag proefbaaltje hooi halen. Als dat bevalt hoop ik dat ik daar een partij kan reserveren oid. Mijn schuur is niet geschikt om langere tijd Hooi te slaan, slaat teveel vocht in

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:44

DubbelFun, het was Tess op de foto.
Ze is er niet meer.
Maar, ze heeft inderdaad nog wat blije en fitte tijden gekend :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:53

Ah, sorry :o

Ik heb hier de rubber matten weer eens zandvrij gemaakt want je zag ze haast niet meer liggen. Geen licht karweitje, maar ondertussen wel een zonnetje er bij :)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:15

Hier sinds enkele maanden 5 katten.
2 "boerderij katten" uit het asiel gehaald die in de paarden stal/ schuur mogen wonen.
Die middels aardig dik worden.
Maar wil ze ook niet alleen ol muizen laten leven dus ze krijgen ook nog steeds gepast brokjes bij. Niet de hele dag de bak vol dus.

Coco en Chanel 2 geholpen dames.

Afbeelding

Afbeelding

En 3 heren binnen. Due eirddn in december gecastreerd en mogen dan ook naar buiten en muizen vangen.
Fred, Simba en Ferdinand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:36

Gezellige boel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:53

Mooi stel... Hopelijk wordt dat geen ruzie als de heren buiten de dames tegen komen :

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:32

monsera schreef:
Hier sinds enkele maanden 5 katten.
2 "boerderij katten" uit het asiel gehaald die in de paarden stal/ schuur mogen wonen.
Die middels aardig dik worden.
Maar wil ze ook niet alleen ol muizen laten leven dus ze krijgen ook nog steeds gepast brokjes bij. Niet de hele dag de bak vol dus.

Coco en Chanel 2 geholpen dames.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En 3 heren binnen. Due eirddn in december gecastreerd en mogen dan ook naar buiten en muizen vangen.
Fred, Simba en Ferdinand.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Drukke gezellige boel :D
De stalkatten voer ik ook altijd bij , brokken hebben ze de hele dag staan en savonds krijgen ze blik en sluit ik ze op in stal ivm de wolf.
Ze vangen er hier niet minder om heb ik het idee.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:03

XladyX schreef:
Ik bestel ook via Souman, prettig geleverd en fijne kwaliteit vind ik! Ik heb grote hooibalen (rijk) en een soort midi vierkante balen (arm) hooi. Beide getest hooi, ik laat meestal 1x per jaar een jaarvoorraad leveren. Dat wordt met kooiaap gelost direct in onze opslag dus scheelt veel tilwerk. Kosten per maand/paard kan ik niet zeggen omdat ik een wisselend aantal paarden had afgelopen jaar dus beetje moeilijk uitrekenen.

Volgens mij wonen wij bijna op steenworp afstand van elkaar _O-

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:02

Wij hebben zelf geen katten, maar wel overlast van andermans katten :( beetje irritant dat ons gras als kattenbak gebruikt wordt. Wel eens overwogen om er zelf te nemen omdat het praktisch leek maarja inderdaad weer iets om voor te zorgen :P

Vandaag mooie rit met de menvereniging gereden maar niet voor iedereen evengoed afgelopen. Geschrokken span kwam uit in de beek en met brandweer eruit moeten halen. Ik vond het zo sneu voor paarden en eigenaar. Hopelijk loopt het met een sisser af qua blessures etc.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:15

Lyss, oh wat naar.
Ja hopelijk gaat het met iedereen goed.

Wat een leuke kattenbeesten allemaal.
Hier geen katten, de buren hebben sier kipjes en een hele grote volière enz, dan heb je zo ruzie.
Daarnaast zullen onze huidige honden de katten te pakken nemen, want rat of kat, dat maakt ze niks.

Misschien later als ik groot ben en we kleiner wonen, dan zou ik wel een leuke binnenkat willen. Die niet onder een auto komt of met een buks bejaagd oid.

Mijn vriend heeft een nieuw speeltje.
We hebben een oude veldschuur en die wil hij opknappen.
Maar om veilig op hoogte te werken heeft hij daarvoor een schaarhoogwerker gekocht.
Maar het licht in de bak deed het ook niet meer, dus daar is hij ook handig voor.

Tevens mooi uitzicht :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:28

Die laatste foto van die katten :')

Wat naar van dat span te water!

Mooi uitzicht zo, DP! Mijn oma heeft altijd boerenfoxen gehad. Die konden ook vreselijk goed jagen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:40

Mooi uitzicht duopenotti!

Mijn vriend heeft zn zinnen gezet op een minishoveltje of iets dergelijks (wil palletvorken hebben om oa hoog te kunnen reiken), ik zoek alleen de ultieme combinatie die dan ook weer het uitmesten makkelijker maakt.. dus als iemand tips heeft voor een all-in-one machine die niet te groot is :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:24

Prachtige fotos dp, handig. Mooi stekkie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:41

Die dingen zijn handig, maar ze lijken mij zó wiebelig dat ik me er niet lekker in zou voelen :)