germie schreef:dierenfan schreef:Ik was al poosje niet tevreden over hoe ons oudste paard ging. Maar over gegaan op ander voer en terug naar brok ipv muesli. Getest en zo eten het prima dus voor eerst bulkbestelling gedaan van 300 kg. Nog nooit zo goedkoop gevoerd haha. Tevens direct een reden om voorlopig niet te wisselen en kunnen we het effect zien.
Qua honden voer ik al jarenlang elk merk wat net interessant voorbij komt in directe omgeving via marktplaats of via welkoop, zooplus, bibita. Vind ik niets dan heeft de lidl graanvrije brok tegenwoordig voor leuke prijs en samenstelling is zo slecht niet. Goed voer hoeft niet gelijk aan duur te staan en soms is beetje mazzel fijn, niet nodig, wel welkom. Snacks bestel ik altijd in bulk en meestal via de virtuele kynologisch markt op facebook die maandelijks is.
Hoe sla je 300kg bulk op? Want dat zou hier een probleem zijn vrees ik.
Het komt binnen op pallet en dat hebben we zo bovenop stro gezet met de heftruck. We hebben een kist waar 5 zakken in voorraad in kunnen en 2 tonnen waar in beide 2 zakken kunnen. Dan zijn we al 180 kg kwijt qua ongedierte. We voeren zo'n 8 dagen van 20 kg (2 trekpaarden) en er lopen 10 a 15 katten rond plus een jack russell tegen ongedierte. Ik verwacht dat het goed blijft. Lukt het niet is het een dure les maar zie dat niet gebeuren er staat ook maandenlang kippen en varkensvoer zo open in de schuur en zien nooit ongedierte. Vocht ben ik niet heel bang voor dus even afwachten. Als het bevalt dan in het najaar 500 kg dat is helemaal voordelig. Nu 200 euro voor 300 kg en 300 euro voor 500 kg. In de winkel 16,60 per 20 kg. Allemaal gewoon uit Nederland overigens. Met dit verschil zou een investering in houten kist die ongedierte vrij blijft ook zeker een optie zijn. Maar ik heb makkelijk praten we krijgen onwijs veel vrijheid waar wij als enige staan. Als we overleggen is het goed en anders staat er nog wel een oude vrieskist die vol mag bijvoorbeeld. In de zomer voeren we nog niet de helft dus dan gewoon via winkel