Btw stijging, winkels over de grens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:20

germie schreef:
dierenfan schreef:
Ik was al poosje niet tevreden over hoe ons oudste paard ging. Maar over gegaan op ander voer en terug naar brok ipv muesli. Getest en zo eten het prima dus voor eerst bulkbestelling gedaan van 300 kg. Nog nooit zo goedkoop gevoerd haha. Tevens direct een reden om voorlopig niet te wisselen en kunnen we het effect zien.
Qua honden voer ik al jarenlang elk merk wat net interessant voorbij komt in directe omgeving via marktplaats of via welkoop, zooplus, bibita. Vind ik niets dan heeft de lidl graanvrije brok tegenwoordig voor leuke prijs en samenstelling is zo slecht niet. Goed voer hoeft niet gelijk aan duur te staan en soms is beetje mazzel fijn, niet nodig, wel welkom. Snacks bestel ik altijd in bulk en meestal via de virtuele kynologisch markt op facebook die maandelijks is.

Hoe sla je 300kg bulk op? Want dat zou hier een probleem zijn vrees ik.

Het komt binnen op pallet en dat hebben we zo bovenop stro gezet met de heftruck. We hebben een kist waar 5 zakken in voorraad in kunnen en 2 tonnen waar in beide 2 zakken kunnen. Dan zijn we al 180 kg kwijt qua ongedierte. We voeren zo'n 8 dagen van 20 kg (2 trekpaarden) en er lopen 10 a 15 katten rond plus een jack russell tegen ongedierte. Ik verwacht dat het goed blijft. Lukt het niet is het een dure les maar zie dat niet gebeuren er staat ook maandenlang kippen en varkensvoer zo open in de schuur en zien nooit ongedierte. Vocht ben ik niet heel bang voor dus even afwachten. Als het bevalt dan in het najaar 500 kg dat is helemaal voordelig. Nu 200 euro voor 300 kg en 300 euro voor 500 kg. In de winkel 16,60 per 20 kg. Allemaal gewoon uit Nederland overigens. Met dit verschil zou een investering in houten kist die ongedierte vrij blijft ook zeker een optie zijn. Maar ik heb makkelijk praten we krijgen onwijs veel vrijheid waar wij als enige staan. Als we overleggen is het goed en anders staat er nog wel een oude vrieskist die vol mag bijvoorbeeld. In de zomer voeren we nog niet de helft dus dan gewoon via winkel

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:31

Olikea schreef:
Ik ben ook aan het kijken naar alternatieven uit België. Ik woon aan de grens.

Dichtstbijzijnd zit een aveve.. ik ga van de week eens kijken of er een balancer te krijgen is.

Niet elke aveve heeft alle paardenvoer

Ze verkopen geen grote merken. Alleen eigen merk paardenvoer. Je kan eens kijken op de website !

Om een idee te geven van de btw verhoging. Vitalbix snoepjes zijn ongeveer 7 euro in Belgie en in Nederland zijn deze al tegen de 11.

mvdende

Re: Btw stijging, winkels over de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:00

Wel potverdorie!

Dacht dat de btw stijging alleen voor paard en vee voer zou zijn, hondenvoer zou al 21% zijn...

Maar ik krijg ineens een hele stevige rekening toen ik vers vlees ging bestellen en na controleren bleek vers vlees nog onder de 9% te vallen in december, maar is nu ineens 21%....

Dat wordt zoeken naar een kvv leverancier in België....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:11

Jij zit ook dichtbij Essen, toch?
Bij de Aveve hebben ze wel diepvries voor de honden...

Ik neem er ook weleens brokjes voor de paarden mee, maar verder blijf ik trouw aan mijn eigen Boerenbondje, daar doen mijn pony's het het beste op :o

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:40

Is het in Belgïe goedkoper? Daar kom jk regelmatig voor mijn opleiding.. als dat veel scheelt, ga ik daar gewoon een paar zakken halen en opslaan. :=

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:45

Hondenvoer vers zonder toevoegingen werd via de route slachtafval benaderd zodat het laag tarrief had, dat is nu inderdaad niet meer zo. Vers met toevoegingen en gewone brok was al een lange tijd 21%.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:38

mooney schreef:
Hondenvoer vers zonder toevoegingen werd via de route slachtafval benaderd zodat het laag tarrief had, dat is nu inderdaad niet meer zo. Vers met toevoegingen en gewone brok was al een lange tijd 21%.

Gewoon gemeen om op deze manier echt iedereen geld uit de zakken te willen kloppen...

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:09

Ik zou graag wat prijzen van paardenvoer die verkocht worden bij Raiffeisen (Dld) willen weten, want ze liggen daar niet in de schappen maar in het afhaalmagazijn en op de website staan ook geen prijzen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:29

vierspan schreef:
Ik zou graag wat prijzen van paardenvoer die verkocht worden bij Raiffeisen (Dld) willen weten, want ze liggen daar niet in de schappen maar in het afhaalmagazijn en op de website staan ook geen prijzen.

25kg haver 10.09, 25kg maisvlokken 11.39. 25kg geplette haver was net onder de 10 euro.

Puur brok hadden ze niet, de goedkoopste muesli was rond de 18 euro, maar weet niet of het slechts 20kg was of 25kg.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:22

Ik ben blij dat wij 30 km bij de grens van België wonen.
Pallet vlas in België: 5,83 per pak Inc. Btw
Pallet vlas in NL: 8,11 per pak Inc. Btw.

Btw in België is 6%. Dus ook de zakken pavo haal ik nu daar, scheelt 2 euro per zak in NL.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:26

Ook eens gaan informeren voor vlas dan.
Ik betaal nu 6,50. Was 7.
Inkoop is goedkoper geworden.

Schrok er ook van _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:31

Muesli is ongeveer 2 euro goedkoper voor een zak van 20 kg.
En de slobber geeft je 20 kg in Duitsland voor de prijs van hier 15.
Dus dit ook meegenomen vandaag. Samen met de maisvlokken, dat scheelt echt veel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:12

Mijn man is net uit Belgie terug. Daar is de btw 6% op voer.
Scheelde ongeveer 4€ per zak.

Echter is de prijs daar van uiteraard gestegen en zit er tegenwoordig 5 kilo minder in een zak :roll:

Voor een enkele zak dus niet interessant ( mits je dichtbij de grens woont)
Wij hadden echter 40 zakken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:32

Popstra schreef:
Mijn man is net uit Belgie terug. Daar is de btw 6% op voer.
Scheelde ongeveer 4€ per zak.

Echter is de prijs daar van uiteraard gestegen en zit er tegenwoordig 5 kilo minder in een zak :roll:

Voor een enkele zak dus niet interessant ( mits je dichtbij de grens woont)
Wij hadden echter 40 zakken.

Mag ik vragen bij welke winkel jullie zijn geweest?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:42

Lannoo in de buurt van Arendonk geloof ik

Kafffez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:38

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:50

Weet iemand naar welke plaats we het best kunnen gaan om een boodschappen te doen bij een supermarkt zoals Kaufland en DM vanuit zuidoost Brabant?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 07:45

Josien_ schreef:
Weet iemand naar welke plaats we het best kunnen gaan om een boodschappen te doen bij een supermarkt zoals Kaufland en DM vanuit zuidoost Brabant?

Nettetal Kaldenkirchen, net naast Venlo.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:13

Voor als iemand nog een winkel zoekt net over de grens bij Tilburg, fiberforce €19,- per zak tradition mix €12,65 endurix €19,40

De dreve in Ravels

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:42

Mestkorrels wie weet over de grens daar een winkel in en prijzen?

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:13

Ik meld mij hier ook , een tijd terug voor het eerst boodschappen wezen doen in Kleve , wat een verschil zeg kwa prijzen voornamelijk op vlees/frisdrank/wijn en bier

Wij zijn enorme vlees liefhebbers en vinden het vlees uit Duitsland veel lekkerder en meer smaak hebben

Ik haal ook mijn musli voor paardlief er (agrobs).
Weet iemand hier of de bremse bremse vliegenspray uit Duitsland nog de originele is die zo goed werkte ?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:18

@lotte; waar haal jij je Agrobs dan? Wij komen regelmatig bij de DM in Kleve.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:20

Wiwabalia schreef:
@lotte; waar haal jij je Agrobs dan? Wij komen regelmatig bij de DM in Kleve.

Bij equiva in Kleve halen wij het

Ik zie dat ze nu veel vliegenspray hebben vandaar dat ik benieuwd ben of het beter is dan het spul wat we tegenwoordig in Nederland hebben sinds alles aangepast is kwa regels, kan eigenlijk nergens vinden of dat in Duitsland ook zo is of niet

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:28

lotte002 schreef:
Ik meld mij hier ook , een tijd terug voor het eerst boodschappen wezen doen in Kleve , wat een verschil zeg kwa prijzen voornamelijk op vlees/frisdrank/wijn en bier

Wij zijn enorme vlees liefhebbers en vinden het vlees uit Duitsland veel lekkerder en meer smaak hebben

Ik haal ook mijn musli voor paardlief er (agrobs).
Weet iemand hier of de bremse bremse vliegenspray uit Duitsland nog de originele is die zo goed werkte ?

Vorig jaar de bremse bremse nog gehaald bij Kramer in westerstede. Die stinkt/werkt nogsteeds hetzelfde als de bussen van 10 jaar terug :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:40

Iemand ook weet waar goede prijzen zijn over de grens voor mestkorrel?