Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:05

Contemplate schreef:
Op de plek waar ik sta is de paddock een flinke modderboel, de modder is ook glad. Is een Zipper voldoende om daar doorheen te komen? Ik vraag me af of de elektrische kruiwagen daar wel grip kan krijgen en of een eenwieler misschien daardoor kan kantelen.

Andere tips? En is het een mogelijkheid om kruiwagens te proberen, dat zou echt een uitkomst zijn! Een écht goede kruiwagen is natuurlijk duur, maar wellicht is gezamenlijke aanschaf op stal een optie.

Mijn zipper gaat moeiteloos door modder en mul zand. Hoewel ik mijn paarden nu op een andere plek heb staan waar deze omstandigheden minder van toepassing zijn, ben ik er nog steeds erg blij mee.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:19

Contemplate schreef:
Op de plek waar ik sta is de paddock een flinke modderboel, de modder is ook glad. Is een Zipper voldoende om daar doorheen te komen? Ik vraag me af of de elektrische kruiwagen daar wel grip kan krijgen en of een eenwieler misschien daardoor kan kantelen.

Andere tips? En is het een mogelijkheid om kruiwagens te proberen, dat zou echt een uitkomst zijn! Een écht goede kruiwagen is natuurlijk duur, maar wellicht is gezamenlijke aanschaf op stal een optie.

Ik heb de zipper. Ben er heel erg blij mee maar erg krachtig is hij niet. Door heel mul zand en zompige modder kan hij niet echt aan als hij een beetje voller met mest is. Voor mij geen probleem omdat ik zelf ook niet door de modder kom zonder onderuit te gaan dus heb ik daar "ontheffing" voor van m'n stalgenoten.

Ik heb er afgelopen week of zo twee op mp gezien die waren ook meteen een stuk duurder maar zouden ook zomaar een krachtigere motor kunnen hebben.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 03:00

Wij hebben sinds kort de Altrad E-Powerbarrow Heavy Duty Pro Elektrische kruiwagen 160L. We zijn hier ontzettend blij mee! Hij gaat makkelijk door het mulle zand en ook door de modder. Je moet hem wel zelf 'tillen' omdat het een 1 wieler is, maar het scheelt onwijs dat je niet hoeft te duwen.
Dit is degene die wij hebben:
https://www.toolnation.nl/e-powerbarrow ... table.html

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 07:26

Missie22 daar zou je steunwielen onder kunnen zetten. Dan hoef je niet meer te tillen.

En bij de zipper die ik had, had je bv het voordeel dat ik met een hand de poort open maakte, met de andere hand even gas gaf en de poort weer kon sluiten.
Ipv kruiwagen neer zetten, poort open, kruiwagen erdoor en neerzetten en poort weer sluiten.
Nadeel is wel dat het met omkiepen dan zwaarder wordt, ik schepte deze dan ook leeg, kon ik het wel mooi meteen hoog op de mesthoop gooien

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:25

miesie22 schreef:
Wij hebben sinds kort de Altrad E-Powerbarrow Heavy Duty Pro Elektrische kruiwagen 160L. We zijn hier ontzettend blij mee! Hij gaat makkelijk door het mulle zand en ook door de modder. Je moet hem wel zelf 'tillen' omdat het een 1 wieler is, maar het scheelt onwijs dat je niet hoeft te duwen.

Met deze hebben wij veel problemen gehad. Vaak storingen. Diverse keren terug geweest naar Altrad. Onze verkoper is er mee gestopt om deze kruiwagens te verkopen omdat er meer klanten waren met problemen. Uiteindelijk een deel van ons geld terug gehad van de verkoper en Altrad. Hoop dat ze inmiddels wat minder storing gevoelig zijn gemaakt.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:48

FrNo schreef:
Missie22 daar zou je steunwielen onder kunnen zetten. Dan hoef je niet meer te tillen.

En bij de zipper die ik had, had je bv het voordeel dat ik met een hand de poort open maakte, met de andere hand even gas gaf en de poort weer kon sluiten.
Ipv kruiwagen neer zetten, poort open, kruiwagen erdoor en neerzetten en poort weer sluiten.
Nadeel is wel dat het met omkiepen dan zwaarder wordt, ik schepte deze dan ook leeg, kon ik het wel mooi meteen hoog op de mesthoop gooien

Wij hebben best mul zand op de track, dus denk niet dat hij er dan nog doorheen komt, haha. Maar er zijn inderdaad bevestigingspunten om er wielen onder te zetten!

henshem schreef:
miesie22 schreef:

Met deze hebben wij veel problemen gehad. Vaak storingen. Diverse keren terug geweest naar Altrad. Onze verkoper is er mee gestopt om deze kruiwagens te verkopen omdat er meer klanten waren met problemen. Uiteindelijk een deel van ons geld terug gehad van de verkoper en Altrad. Hoop dat ze inmiddels wat minder storing gevoelig zijn gemaakt.

Hij doet het tot nu toe gelukkig erg goed! En we hebben goed contact met iemand die de kruiwagen kan onderhouden, dus hopelijk zijn de storingen ondertussen goed verholpen en hebben we hem alleen nodig voor algemeen onderhoud.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:43

Zijn er ondertussen nog mensen die recent de Pro-22 hebben aangekocht, en hun ervaring willen delen?
Hij staat momenteel met een hele mooie korting op de site van DL Workx.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:30

yes ik heb de Pro-22. Hij doet het goed, ook in de blub. We hebben recent mogen meemaken dat hij sneeuw niet zo goed aankan. Sneeuwkettignen waren handig geweest ;) Met de kou stond ik ook bijna stil: de batterij was al wat leger en als hij dan hard moet werken (berg op met volle lading) dan zie je de lading teruglopen. Ga je dan weer vlak, dan komt het ook wel weer op peil, maar de kou is geen vriend van batterijen. Over het algemeen vind ik dat hij enorm lang op de volle batterij gaat (zeker 2 weken, vaak meer). Ik heb er een met kiepfunctie en dat is echt ideaal. Ook hebben we meteen die zijkantverhogers erbij gekocht. Even puzzelen hoe ze erop moeten maar dan kun je zeker 3 groene kruiwagens erin kwijt. IK vind het ook ideaal op de wei (met helling) omdat hij overal doorheen gaat. Ik heb tot nu toe 1x bijna vastgezeten in de klei, maar daar stond ik zelf tot over mijn enkels in.
Maar: ik vind hem best lastig sturen op langere stukken, vooral als hij vol is. Ik zet hem dan in snelheid 2 wat een rustig wandeltempo is, maar dan ga je als een dronken tor over het onverharde pad. Je hebt dus best kracht nodig om hem recht te houden. Je kunt de wieltjes achter vastzetten, maar omdat de voorwielen op een differentieel zitten en bij ongelijk wegdek andere draaisnelheden hebben, ga je dan al heel snel schuin. Dat is dus alleen nuttig voor korte stukjes. Wij zijn soewieso pas begonnen met de opzetstukken nadat we het sturen een beetje onder de knie hadden (ivm meer gewicht dat erin past). Als je met het natte weer van de laatste maanden over een wei rijdt, is het toch best een zwaar ding en zie je ook echt wel wielsporen.
Zou ik hem kwijt willen? nee. Is hij perfect? ook nee. Wij gebruiken hem ook voor brandhout laden en versjouwen, zand verplaatsen, bouwafval laden, etc.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:42

miezelke schreef:
Zijn er ondertussen nog mensen die recent de Pro-22 hebben aangekocht, en hun ervaring willen delen?
Hij staat momenteel met een hele mooie korting op de site van DL Workx.

Volgens mij is hij altijd al deze prijs

Jinte

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:55

Wij zijn al ruim een jaar tevreden gebruiker van de pro-22. De hydraulische kiepfunctie is een verademing en enkel op een paar slechte/natte stukken rijdt ie zich vast, maar daar kunnen we vrij eenvoudig omheen. Wij laden momenteel elke dag/om de dag, maar hebben 4 a 5 volle kruiwagens per dag en 3,5 hectare grond waardoor hij lange afstanden rijdt met zware lading. Ik wil 'm niet meer missen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:23

Is er iemand die z'n Zipper buiten heeft staan? Ik heb hem recent aangekocht maar nog niet in gebruik omdat er een onderdeel moet worden nageleverd. Hij mag bij mij op stal alleen in de schuilstal van de paarden staan, dus ofwel hij moet buiten, ofwel bij de paarden (dan is het misschien handig in een hoek een soort afscheiding te maken), ofwel ik moet een waterdichte tuinkast kopen waar hij in kan staan ofzo.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:37

Dankjulliewel voor de ervaringen van de Pro-22 :) . Een kennis van me had hem ook besteld onlangs en we zijn hem mogen gaan testen afgelopen weekend. Hij heb beviel haar ook heel goed ens ons ook, dus we hebben hem besteld en volgende week wordt ie geleverd! *\o/*

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:51

Dinniej schreef:
Is er iemand die z'n Zipper buiten heeft staan? Ik heb hem recent aangekocht maar nog niet in gebruik omdat er een onderdeel moet worden nageleverd. Hij mag bij mij op stal alleen in de schuilstal van de paarden staan, dus ofwel hij moet buiten, ofwel bij de paarden (dan is het misschien handig in een hoek een soort afscheiding te maken), ofwel ik moet een waterdichte tuinkast kopen waar hij in kan staan ofzo.

Buiten laten staan lijkt me geen slim plan. Hij is niet bepaald waterdicht zegmaar

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:35

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:52

YvonneV schreef:
Elektrische 4 wiel kruiwagen tot 250kg laadvermogen
€ 990,00
https://link.marktplaats.nl/m2208941049 ... ialbuttons

Iemand ervaring met deze Regina kruiwagen?

Ik heb er vandaag 1 opgehaald en in elkaar gezet. Was nog een uitdaging Doos woog ca. 70 kg. Krijg die maar eens uit de auto. Lang leve de buurtapp.

Morgen mag hij aan de bak.