Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:10

Ik hoop echt zo voor je dat het een succes wordt (alles waarmee je bezig bent).
Je hebt je besluit denk ik al genomen en gaat met deze mensen verder. Toch nog even: je wilt er graag en logisch geld aan overhouden. Is het geen idee om nu al afscheid te nemen van deze mensen en met de tips/adviezen van dit topic en van de fokker andere klanten te zoeken? Je leest dat niemand de prijs te hoog vindt, dus dan kun je meteen wat hoger inzetten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:10

Als je het ook nog wil zien als extra inkomen, zou ik de bedragen voor de 2 pony's direct verhogen. Om daadwerkelijk er ook nog wat aan over te houden zou de fjord minstens 275 moeten zijn en de mini 175. En dan nog zit je uiterst minimaal wat betreft een extra inkomen.
Moet je hooi inkopen dan kunnen die bedragen nog verder omhoog.

Met de bedragen die je nu hebt opgegeven, ga je echt geen cent verdienen, maar juist verliezen .

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:11

0000 schreef:
Maar....dit gaat je helemaal geen extra inkomen opleveren, dit gaat je geld kosten...echt waar! Ik heb al ruim 12 jaar paarden aan huis, ik weet heel goed wat het kost en hier ga je echt niks aan overhouden.

We gaan ook echt de prijs aanpassen. Sowieso is de situatie veranderd door bodembedekking. Als ze dan zegt ik doe het niet jammer. Dan richten we ons lekker 100% op de b&b en kopen we er een derde tinker bij in de toekomst.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:12

Poeh ik schrik wel van je woorden TO. Dat je de uitslag van de MRI gaat horen en wat je overlevingskansen zijn... wat vreselijk heftig. Je hebt een kind ook toch? -O-

Maak je alsjeblieft niet druk over wat twee totale vreemden ergens van vinden. Je hoeft helemaal niet met ze te delen hoe je overlevingskansen zijn, dat is toch veel te privé....

Je bent bereidt het qua prijs even aan te zien en dan 'later' een keer meer geld te vragen. Wat als ze dan weigeren te betalen? Wat als je dan te ziek bent om die strijd aan te gaan? Wat als je, god verhoede, komt te overlijden? Dan zitten je nabestaanden met een pensionklant die te weinig betaalt en waar je nabestaanden dus op toe moeten leggen elke maand. Deze mensen klinken echt niet alsof ze goed zijn voor jullie nu.

Als je al pensionklanten neemt dan is wat jij en je gezin nu nodig hebben volgens mij:

- een goede prijs waar je zelf niet bij inschiet
- mensen die niet bij voorbaat al moeilijk doen over de prijs en die dus ook moeilijk gaan doen over verhoging. Dat kan je op je vingers natellen.
- mensen die je situatie begrijpen en begripvol zijn, in plaats van verwachten dat jij hen helpt en de laagste prijs bedingen.
- mensen die het mesten/voeren kunnen en willen overnemen als jij er niet toe in staat bent, dus mensen die evt. ook halfpension zouden willen staan.

Ik wens je heel veel sterkte met je ziekte! Je gezondheid en rust zijn het allerbelangrijkste.
Laatst bijgewerkt door Schapenwol op 28-12-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

0000 schreef:
Maar....dit gaat je helemaal geen extra inkomen opleveren, dit gaat je geld kosten...echt waar! Ik heb al ruim 12 jaar paarden aan huis, ik weet heel goed wat het kost en hier ga je echt niks aan overhouden.

precies, dit levert je echt niets op, echt niet.
Ik heb ze al sinds 2004 aan huis. En doordat wij eigen hooi hebben staan ze relatief goedkoop.
Maar als ik in moet kopen dan zou ik niet uitkomen met 170 .
Daarnaast wil ik niet eens een kleine pony want moet dan alles extra gaan omheinen.
En goed draad is ontzettend duur. Dan gaat er altijd geld bij. Al voor ze er staan.

Echt het enige waar je dat voor doet is voor extra hulp, en dan moet je ze niet volpension zetten maar half. Voor dit geld, zeker niet goedkoper. En dan afspreken dat ze ook minstens 3 dagen mesten.
En dan hopen dat ze de afspraken na komen.

En je fb staat prive, is dat de bedoeling? :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-12-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13

Idd dit gaat absoluut geen geld opleveren.

Dit gaat jou geld kosten en energie en zorgen en stress en meer....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:14

Sharmila schreef:
0000 schreef:

We gaan ook echt de prijs aanpassen. Sowieso is de situatie veranderd door bodembedekking. Als ze dan zegt ik doe het niet jammer. Dan richten we ons lekker 100% op de b&b en kopen we er een derde tinker bij in de toekomst.

Dat lijkt me sowieso de beste oplossing. Je weet nu al dat de financiën een discussiepunt gaan worden. En je ziet het zelf enerzijds toch ook als een “oplossing “ voor jezelf. Alles bij elkaar is dit een scenario dat gedoemd is te mislukken. Maar, nogmaals succes, ik hoop voor je dat je straks kunt zeggen dat we ongelijk hebben.

Gini

Ik snap echt niet waarom iemand met potentiële klanten in zee gaat die nog voordat ze effectief klant zijn al aangeven alles te duur te vinden en dan nog hopen een winstmarge uit deze klanten te halen.
Ik kan alleen maar hopen dat TS iets ziet wat ik mis.

Schapenwol

Sharmila schreef:
0000 schreef:

Oh gelukkig.

Ik zou hun antwoord niet afwachten maar ze afzeggen en je gelijk enkel richten op de B&B. Pensionklanten geven altijd vroeg of laat zorgen, dat kan je toch niet gebruiken nu.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:20

alsjeblieft, voor je eigen belang, zeg die mensen af en richt je op die b&b en koop straks zelf een derde erbij.
Ik denk dat je echt ontzettend spijt gaat krijgen als je met deze mensen in zee gaat.

Je zit in een situatie waarbij je eigenlijk gewoon even heel egoistisch aan jezelf MOET denken. Haal alsjeblieft deze ellende niet aan. Je geeft de stalling praktisch weg en nog klagen....echt; deze mensen gaan je zoveel stress opleveren, dus doe het niet.

Denk aan jezelf, je gezin en je eigen paarden.

Die blubber gaat ook niet minder worden met nog 2 erbij terwijl de drainage er nog niet in zit. Dus uiteindelijk help je je paarden hier ook niet mee.
Voor wat betreft het veulen als je verzorgster gaat buitenrijden; ik zou kijken of ik de schuilstal zo kan aanpassen dat die afgesloten kan worden; veulen in schuilstal opsluiten en kan die ook niet meer door de draden schieten met eventueel ernstige gevolgen. In elk geval toch tot dat derde paard er is.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 28-12-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:20

Wel een erg leuk idee hoor om dat aan te gaan bieden :)

Als je echt inkomsten uit een pensionklant wilt halen dan zal je sowieso meer moeten rekenen dan de kosten die je maakt aan het onderhoud van de paardjes. En als je graag de hulp wilt van de pensionklanten dan kan je beter geen volpension aanbieden want daarmee schep je verkeerde verwachtingen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen op dit moment nog niet teveel willen betalen gezien je plekje nog volop in ontwikkeling is. Voor een pensionklant is het ook altijd maar afwachten of alle plannen inderdaad uitgevoerd gaan worden, en op welke termijn dan.

Een plekje dat nog in aanbouw is en waar ze nu in de modder staan, is toch veel minder aantrekkelijk dan een plek waar ze er al lekker comfortabel bij staan. En een fatsoenlijke bak is ook echt wel een grote plus weer.

Wij hebben zelf ook helemaal ons plekje gemaakt. Gezin van mijn neef (van de Fjord waar Rena jaren mee samen gestaan heeft hier achter het huis) heeft enorm veel geholpen. Met het bouwen van de stal, met het aanleggen van de stukken verharding. Met het zetten van palen. Met alles qua onderhoud, ook het onderhoud van het mini-trekkertje dat we gekocht hebben en alles. Dat was echt ideaal +:)+

Ik had hun echt niks meer willen berekenen dan puur de kosten die we maakten.
Wellicht is dat hoe wij het deden, voor jullie ook nog een optie...?

Zij betaalden dus geen huur / pensiongeld maar we noemden het "inleg voor de spaarpot van de paardjes" en ik hield dat bij in een Excel-sheetje dat ik ook bij elke verandering aan hen door mailde. We legden daar allebei 150 euro in, per pony per maand. En ik betaalde dan alles voor de paardjes uit die spaarpot. En hield dat ook bij in Excel.

Aangekocht hooi, voer, graszaad, afrastering en alles voor het onderhoud van de wei.
Maar ook dingen als een kieper met zand voor de paddock, aankoop van een bosmaaier. Dat soort dingen.

Zij zagen dan wat er van hun geld gebeurde, en in overleg kochten we dan extra dingetjes als "de spaarpot" dat toeliet :) Denk aan een lekkere borstel om langs te schuren. Een automatische drinkbak. Dat soort dingen. Ze wisten dan zeker dat elke euro die zij er in stopten, ten gunste kwam van de ponies.

En jullie plekje wordt er dan beter door als beloning voor het delen van dat plekje met hen, win-win vonden wij dat allemaal :)

Vinden pensiongasten het overigens niet vervelend als er gast-paardjes bij komen...? Ga je daar dan wel een apart stukje voor maken zodat die tijdelijke gasten niet tussen jullie paardjes rond lopen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:23

TS, aan wat voor bedrag denk je nu?
Want voor 275 euro per maand staan er straks omgerekend 2 paarden bij jou voor een totaal van slechts 8 euro per dag.
En daar moet je dan hooi, stro, krachtvoer, stroom, mestafvoer, waterkosten etc van bekostigen.
En dan krijgen ze er ook nog een goed gevulde koelkast bij :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-12-22 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:24

Ik heb nog niet alles gelezen,eigenlijk alleen het begin. Je vraagt veel te weinig.Daar ga je spijt van krijgen. En sinds wanneer kunnen pensionklanten zichzelf bedienen uit de koelkast en waarom wassen ze hun dekjes niet thuis? Als die bij jou wassen gaan draaien dan kost je dat ook heel veel en daarbij blijven ze dan toch ook superlang hangen op stal waardoor je je privacy kwijt bent?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:31

Onze omheining is al erg laag. Dus dat hoeven we niet eens aan te passen. Expres direct gedaan voor onze Chinese naakthond die anders continue de wei loopt leeg te vreten van al die paardenpoep.

Ook over een eventueel overlijden hebben we het gehad. Mijn man stopt met werken en gaat dan fulltime voor de paarden en de b&b zorgen. In principe kan hij daarmee prima uit de kosten komen. En is hij dagelijks thuis. Er kan dan 1 auto weg. We hebben bij een hypotheek adviseur al laten berekenen of hij dan uitkomt. En dat gaat gewoon. We zijn erg realistisch wat mijn ziekte betreft. Ik heb een paar jaar geleden nog een meisje van 17 zien overlijden aan die poedersuiker ziekte. Ik ben zelf 40 en we hebben een dochtertje van 2. Mijn man is een stuk jonger en een harde werker. Die redt het wel. Hij is een stoere man en goede vader als het erop aankomt. Enige waar ik me druk over maak dat als het uitgezaaid is en ik overlijd voor mijn dochter herinneringen aan mij heeft ontwikkeld. Ze kan alles teruglezen later op bokt hier en op fb. Dus ik heb me qua gevoel online ook wat opener gesteld. Ik zie alleen maar liefde en lieve reacties om me heen.
En als ik het omdraai naar de aankomende mogelijke pension klanten. Als ik bij iemand staat die kanker heeft. Dan zou ik precies weten wat de lastige periodes zijn. Uiteindelijk staat je kind daar op stal….. toch. Je wilt dat die niks tekort komt. Dus ik moet gewoon eerlijk zijn wat dat betreft. Ik behandel mensen zoals ik zelf ook graag behandeld zou willen worden. Vandaar dat ik daar gewoon open over ben.

Ik kan niet zeggen nee je mag niet meer komen. Dat voelt gewoon gek omdat ik allang had toegezegd en eigenlijk twijfelde of ik niet teveel vroeg. En ik bleek te weinig te vragen. Er is in ieder geval een wereld voor me open gegaan. ik was een beetje dom.

- ik ga een contract opstellen daarin vermeld ik als vast de prijsverhoging na het afmaken van de rijbak.
- ik ga meer vragen sowieso vanwege alleen al de bodembedekking.
- als ze besluiten toch minder te helpen dan verwacht dan neem ik een paardenmeisje in het weekend aan die ik dan doorbereken in haar stalling.
- als ze toch een parasiet blijkt te zijn en afspraken niet nakomt heeft ze 1 maand opzegtermijn en mag ze naar een andere stal. Is ze na die maand niet weg. Veranderen we de toegangscode van de poort en is ze enkel nog welkom om de ponies op te halen. Heeft ze dit na een halfjaar nog niet gedaan en niet betaald zijn de ponies van ons. Dan zien we het onderhoud als onze betaling. Kwam mijn man mee die heeft autisme en is lekker realistisch.

Wat vinden jullie?

Sanet

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:36

Ik vind je veel te lief voor deze wereld. Dat siert je ontzettend en dat is een prachtige eigenschap, maar deze mensen lijken nu al over je heen te walsen.

Ik zou eerlijk zeggen tegen die mensen dat met de bedragen die je eerder genoemd hebt, je niet eens uit de kosten komt, laat staan al het extra werk wat het je oplevert. Daar is geen woord over gelogen. Je gaat daar niets aan overhouden. En als dat wel je insteek is (al is het maar €10 per maand) dan gaat dat gewoon niet goed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:37

Je mag je altijd bedenken als je er uiteindelijk toch geen goed gevoel bij hebt he. Je bent niet verplicht om deze mensen nu maar te nemen omdat het afgesproken is. Ze vonden het al duur, verwacht je dan dat ze zonder morren meer gaan betalen dan je in eerste instantie zei?

Ik zou verder concreet op papier zetten wat je verwacht van ze. Dat blijft nu teveel voor interpretatie vatbaar. Dus wanneer doen zij welke klusjes. Dit zou ik overigens wel in overleg doen met ze. Maar zet het zwart op wit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:39

Hopenlijk komt het nooit zover dat ze niet betalen en de ponies laten staan...Want dan krijg je gelazer en dat is heel vervelend voor iedereen en zeker voor jou nu je ziek bent. Beterschap trouwens!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:39

Ik denk dat je jezelf in allerlei bochten aan het wringen bent om het toch door te laten gaan. Het klinkt alsof je er niet onderuit kan, durf of wil?

Iemand inhuren als ze te weinig komen en dat door berekenen? Het feit dat je er überhaupt over nadenkt vind ik al ver gezocht en denk je dat ze dat dan gaan betalen?

Je kan beter je focussen op je eigen herstel en zo snel en goed mogelijk voor je eigen beestje zorgen. Dan die B&B opzetten en daar je aandacht op richten.

Het klinkt alsof jullie nu ontzettend veel stress en financiële zorgen hebben. Dan maak je vaak onhandige korte termijn keuzes die je op de lange termijn minder opleveren dan nu even het laten zoals het is, herstellen, tijd uitzitten maar geen extra stress van een zanikende pensionklant en op de langere termijn focussen.

Echt richt je energie op je eigen huis en modder bij de paarden, die B&B, wat er daar moet gebeuren.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:40

Sterkte met alles en beterschap. Netjes om afspraken op papier te zetten. Misschien kun je er ook nog inzetten dat als er dingen stuk gaan dat ze ook meebetaald (bijvoorbeeld hooinetten, emmers etc)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:44

Sharmila schreef:
- als ze toch een parasiet blijkt te zijn en afspraken niet nakomt heeft ze 1 maand opzegtermijn en mag ze naar een andere stal. Is ze na die maand niet weg. Veranderen we de toegangscode van de poort en is ze enkel nog welkom om de ponies op te halen. Heeft ze dit na een halfjaar nog niet gedaan en niet betaald zijn de ponies van ons. Dan zien we het onderhoud als onze betaling. Kwam mijn man mee die heeft autisme en is lekker realistisch.

Wat vinden jullie?

Je eerste 3 punten zijn duidelijk en redelijk, ben wel benieuwd of de mensen hiermee akkoord gaan. Je laatste punt klinkt logisch, maar is juridisch niet houdbaar. Uiteindelijk heb je als het misloopt gewoon maanden kosten aan de paarden van een ander maar ben je nog geen eigenaar. Beter kan je zeggen dat je ze bij niet wegggaan de ponies buiten aan je hek bind en dat ze zelf maar regelen dat ze opgehaald worden. Maar goed dat is als het fout loopt, daar nu al mee gaan dreigen lijkt me wat overdreven.

Ik kreeg uit je eerdere berichten al de indruk dat je al toegezegd hebt en nu eigenlijk geen nee meer durft te zeggen. Je mag je gewoon bedenken , zo ook over de prijs. Denk dat de pensionklant to be het wel lekker makkelijk vind als jij al het werk uit handen kan nemen en ze alleen nog de kostprijs hoeft te betalen.. Ben heel benieuwd of ze nog zo enthousiast is nu je toch een realistische prijs wil vragen. Zoals de rest hier, zeg die pensionklant af en richt je op een B&B met paarden, dara hou je nog wat aan over.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 28-12-22 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:44

belle_boef schreef:
Ik denk dat je jezelf in allerlei bochten aan het wringen bent om het toch door te laten gaan. Het klinkt alsof je er niet onderuit kan, durf of wil?

Iemand inhuren als ze te weinig komen en dat door berekenen? Het feit dat je er überhaupt over nadenkt vind ik al ver gezocht en denk je dat ze dat dan gaan betalen?

Je kan beter je focussen op je eigen herstel en zo snel en goed mogelijk voor je eigen beestje zorgen. Dan die B&B opzetten en daar je aandacht op richten.

Het klinkt alsof jullie nu ontzettend veel stress en financiële zorgen hebben. Dan maak je vaak onhandige korte termijn keuzes die je op de lange termijn minder opleveren dan nu even het laten zoals het is, herstellen, tijd uitzitten maar geen extra stress van een zanikende pensionklant en op de langere termijn focussen.

Echt richt je energie op je eigen huis en modder bij de paarden, die B&B, wat er daar moet gebeuren.

Klopt we hebben ontiegelijke financiële stress. Vandaar ook bepaalde keuzes nu. We willen rust en de problemen oplossen. Er is veel mis met het huis. Ontiegelijk veel dingen die we van tevoren niet aan zagen komen. Kleine dingen maar ook wat grote dingen. Die moeten toch gebeuren. We willen als het ons gegund is samen oud worden hier. En zijn echt verliefd op de plek.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:46

Eef_Bam schreef:
Sharmila schreef:

Wat vinden jullie?

Je eerste 3 punten zijn duidelijk en redelijk, ben wel benieuwd of de mensen hiermee akkoord gaan. Je laatste punt klinkt logisch, maar is juridisch niet houdbaar. Uiteindelijk heb je als het misloopt gewoon maanden kosten aan de paarden van een ander maar ben je nog geen eigenaar. Beter kan je zeggen dat je ze bij niet wegggaan de ponies buiten aan je hek bind en dat ze zelf maar regelen dat ze opgehaald worden. Maar goed dat is als het fout loopt, daar nu al mee gaan dreigen lijkt me wat overdreven.

Ik kreeg uit je eerdere berichten al de indruk dat je al toegezegd hebt en nu eigenlijk geen nee meer durft te zeggen. Je mag je gewoon bedenken , zo ook over de prijs. Denk dat de pensionklant to be het wel lekker makkelijk vind als jij al het werk uit handen kan nemen en ze alleen nog de kostprijs hoeft te betalen.. Ben heel benieuwd of ze nog zo enthousiast is nu je toch een realistische prijs wil vragen.

Ja ik durf inderdaad geen nee meer te zeggen. Mijn man is net zoals ik. Dus we zeggen allebei toch geen nee. Enige wat we kunnen doen is eerlijk zijn over de kosten en kijken hoe ze reageren.

Berdien

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:49

Maar als je nu al zoveel financiële stress hebt én daarnaast ook nog de stress en zorgen rondom jouw eigen gezondheid, dan is het aannemen van pensioenklanten toch helemaal geen logische oplossing? Je verdient er met twee paarden echt geen dikke boterham aan, en je hebt er een berg extra werk van. Vergis je niet in de hoeveelheid werk die twee extra paarden met zich mee brengen.

Is een andere baan voor jouw man dan geen betere optie? Meer/andere uren, beter betaald?

Je durft nu al geen nee te zeggen, en dan staan ze er nog niet eens. Hoe ga je dan reageren als ze steeds meer eisen hebben? Of als ze niet mee gaan in voorgestelde prijsverhogingen?

Echt, begin er niet aan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:52

Maar hoe weet je of je man rond kan komen van de B&B en pensioenklanten (mocht jij komen te overlijden) als jullie de B&B nog niet eens hebben lopen en voor pensioenklanten een prijs rekenen waar je niks op verdient?

Niet raar bedoelt, ik denk ook dat je veel te lief bent maar het misschien niet heel realistisch bekijkt. In de ene post praat je over grote financiële stress en in de andere post praat je dat je man makkelijk kan stoppen met werken en kan leven van de B&B

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:54

Als je het toch niet wil doen, dan zeg je dat gewoon ook wat betreft je operatie, dat je je toch vergist hebt met dan meer paarden aan werk te hebben...

En even over dat maand opzeg termijn, dat zou ik niet doen, geen opzeg termijn, je kan ze dan gewoon de deur wijzen als het niet gaat, en dan zit je niet aan contracten waarbij ze nog een maand mogen blijven en als de relatie slecht is tussen jullie je zit met mensen die nog een maand lang op je terrein lopen, uit je koelkast eten en met beetje pech de halve boel slopen...

Denk echt in dit geval egoïstisch en ga voor jezelf, tot na de operatie en weten waar je echt aan toe bent..
:knuffel: