Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseloverl schreef:Bij mij mogen paarden kiezen. Die beginnen te hinniken bij het hek als ze naar binnen willen. Soms is dat 3 uur, soms pas tegen 6en aan in de winter. Zomer boven de 15 graden snachts gaan ze 24/7 buiten. Anders van licht tot licht als ze dat zelf willen. Ook dan geld weer als ze eerder naar binnen willen vind ik dat geen probleem
DuoPenotti schreef:Sp
Ja voor jou persoonlijk.
Maar vind je dat een eis richting andere paarden houders?
Mijn persoonlijke eis is ook minimaal 8 uur.
Maar de eis voor algemeen paardenland minimaal 4 uur (uiteraard op een fatsoenlijk stuk)
En dat lees ik dus van meer mensen.
Daarom de vraag hoe vaak lees je dat er echt door gedramt word over 24/7 buiten?
Maar dan gaan wel de tegen reacties over. Dat begrijp ik niet.
Popstra schreef:en dat velen niet 24/7 perfect buiten kunnen staan zal nooit anders gaan worden aangezien er daar niet overal ruimte en mogelijkheid toe is!
Niet iedereen heeft centen om een eigen plek te maken.
DuoPenotti schreef:Daar ben ik het ook weer niet mee eens sp.
Hinniken kan echt wat zeggen. Bij mijn merrie is het ik wil een knuffel. 100 keer op een dag
Maar mijn ruin is het echt weer gevoelig. Met droog lente weer zie je hem pas tegen de schemer. Wat ik wel aangeleerd gedrag wil noemen.
Maar ik weet zeker dat als ik nu kom hij er ook aan komt.
Maar ik bitch doe dat niet![]()
Toch probeert hij dat. Krijgt geen hooi of wat ook. Dat hij daarom komt. Want dat ligt in de schuilstal.
Hier is altijd een grote schuilstal geweest.
Toch werd voor mijn oudje 24/7 te veel.
En zet ik ze nu op stal kan ik de deur open laten die gaan niet naar buiten.
Aangeleerd. Vast.
Maar weten ook dat morgen ook weer buiten is. Dat ritme.
Kabayo schreef:Beetje krom door de bocht... wij mogen niet eens in onze "kale saaie wei" een stal plaatsen van de gemeente...
Mdrf schreef:Ik schrik vooral dat die "eis" zo laag ligt op maar 4 uur. Betekent 20 uur op stal. Ik snap echt wel dat 24/7 niet voor alle paarden geschikt is en dat dit niet overal haalbaar is. Maar minimaal 8 uur buiten zo wat mij betreft wel wettelijk mogen zijn.
Popstra schreef:en dat velen niet 24/7 perfect buiten kunnen staan zal nooit anders gaan worden aangezien er daar niet overal ruimte en mogelijkheid toe is!
Niet iedereen heeft centen om een eigen plek te maken.
Popstra schreef:Ik vind het nogal schokkend sommige mensen denken te kunnen zeggen dat iemand geen paard hoort te bezitten als deze niet fatsoenlijk, lees minimaal 8 uur buiten kan staan!
Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn? Is het bij jullie zo perfect voor elkaar dat je dit kan zeggen? Verzorgen jullie je paarden perfect?
MarlindeRooz schreef:Als je tegen jezelf kan zeggen "mijn paard staat 20 uur per dag in een stal" en dat voelt goed dan moet je dat doen. Er zullen altijd mensen zijn die dat te veel / te weinig vinden. Ik zelf zou dan geen paard hebben, maar andere mensen vinden het hebben van een paard belangrijker dan een ideale stalling voor het paard. Maar maak geen excuses van "het kan hier niet anders" en "het paard is blij" en "beter dan in de modder". Want ik vind 24/7 buiten in de modder ook zielig. Maar dat betekent niet dat ik 20uur per dag op stal niet net zo zielig vind.
Ik vind het echt jammer dat in dit soort discussies altijd gewezen wordt naar "tot de knieën in de drek" en "postzegelpaddock". Er zijn ook genoeg tussenopties.
Kabayo schreef:Ik zou het wel willen superpony. Maar dit probleem is niet aan te passen volgens de gemeente wel staan er nu bomen naast wat beschutting geeft. Bij warm weer staan ze overigens binnen en dan in het donker naar buiten. Andersom dus
Daarbij liggen ze vaak genoeg in de weide en paddock. Gok niet dat ze er zo enorm last van hebben. Ze zijn graag buiten
Popstra schreef:Ik vind het nogal schokkend sommige mensen denken te kunnen zeggen dat iemand geen paard hoort te bezitten als deze niet fatsoenlijk, lees minimaal 8 uur buiten kan staan!
Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn? Is het bij jullie zo perfect voor elkaar dat je dit kan zeggen? Verzorgen jullie je paarden perfect?