Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dakplaat schreef:Als je paard niet 22u per dag in een stal staat blijft die een stuk schoner
Ninx schreef:Ik val van mijn stoel....
Begrijp ik goed dat een binnenbak zwaarder weegt dan het welzijn van het paard?
Dat is toch best ernstig.
verrekieker schreef:Je paard komt alleen hele dagen op stal te staan, die doe je daar ook geen plezier mee. Waarom zou je dan nog blijven? Dan kan de accommodatie en omgeving nog zo mooi zijn, jullie worden er allebei ongelukkig van.Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga.
emmyniks schreef:Doordat ikzelf 3 jaar geleden ben verhuisd maar mijn paard niet, rijd ik nu ook iedere dag minimaal 20km enkel naar stal. Ik heb me een 2de hands scooter aangeschaft en als het weer het even toelaat ga ik daarmee. M'n scooter rijdt 1 op 40 dus dat scheelt behoorlijk qua benzine. Scooter rijdt op e98 dus een ritje kost me nu €2,10 aan benzine.
noviceh schreef:verrekieker schreef:Je paard komt alleen hele dagen op stal te staan, die doe je daar ook geen plezier mee. Waarom zou je dan nog blijven? Dan kan de accommodatie en omgeving nog zo mooi zijn, jullie worden er allebei ongelukkig van.Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga.
Jouw vriendin heeft het zo te horen goed voor elkaar daar. Ook worden de appels geregeld en de stallen op zn tijd uitgemest door een ander. Dit kan je haar niet kwalijk nemen en heb je zelf ook laten gebeuren.
SjonnieZ schreef:Heb jouw eigen commentaren even terug gelezen.
Je geeft aan student te zijn en in Vaals te wonen.
Dan snap ik jouw 500,- euro per maand idee. De mogelijkheid van Duitse pensionklanten heeft de prijs bij een aantal stallen in de grensstreek verhoogd.
Met binnenbak zou je de manege in Vaals kunnen proberen, mocht die nog bestaan, stal Rademacher zal wel te duur zijn.
Iets meer land inwaarts zit.. met goede buitenbak
- Mechelen: pensionstal van van houtem en possen. Geen idee hoe die heet maar is een prima stal
- Terziet/Epen stal van Raymond vanderheijden.
- in Bocholtz een 24/7 buiten stal van mireille gehlen.
En je geeft aan student te zijn. mocht je aan de UM studeren.. dan heb je nog legio mogelijkheden rondom Maastricht. Daar zijn diverse stallen met binnenbak voor Max 395
En vallen jouw extra reiskosten weg.
Allemaal stallen die ik ken, waar ik mijnpaard zo zou durven zetten en waar je zeker geen 500,- betaald.
fransje23 schreef:Ik zou ook kiezen om te blijven tot je een goede nieuwe plek gevonden hebt en geen tijdelijke plek voor een paar maanden.
Dat levert namelijk ook veel stress op!
Het is natuurlijk wel sneu dat je paard 1/3 van het jaar binnen staat zonder contact en nauwelijks vrije beweging. Nog buiten de spanningen die je nu zelf ervaart, genoeg reden om snel een andere plek te zoeken.
fransje23 schreef:Ik zou ook kiezen om te blijven tot je een goede nieuwe plek gevonden hebt en geen tijdelijke plek voor een paar maanden.
Dat levert namelijk ook veel stress op!
Het is natuurlijk wel sneu dat je paard 1/3 van het jaar binnen staat zonder contact en nauwelijks vrije beweging. Nog buiten de spanningen die je nu zelf ervaart, genoeg reden om snel een andere plek te zoeken.
verrekieker schreef:Heb jij moeite met lezen? Hierna ga ik echt niet meer in herhaling vallen
Mijn paard is beter af door een tijdje alleen in een stal te staan, dan 2/3 keer op korte termijn te verhuizen. Daarom ben ik dus nog niet weg daar op stal. We hebben het over dagen geleden dat dit gebeurd is hé. Logisch moet ik hierover nadenken en een weloverwogen beslissing maken - en dus niet impulsief.
Ik neem mijn vriendin niks kwalijk, behalve dat zij het als normaal ziet dat ik moet schuiven zodat het voor haar praktischer is, waardoor het voor mij onmogelijk wordt.
Marizi schreef:Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.
Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?
verrekieker schreef:Marizi schreef:Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.
Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?
Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.
Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.
En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte
verrekieker schreef:Marizi schreef:Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.
Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.
En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte
Paardenfan25 schreef:Maar met de 'eisen' van TS gaat ze waarschijnlijk geen stal vinden. Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen dat alleen staan en op stal. Zelf pas paarden aangeschaft toen ik ze een paardwaardig bestaan kon bieden. Ik zou echt kijken of je wat eisen los kan laten, of duurdere stal met evt een betalende bijrijder? Hoef je ook niet iedere dag zelf te gaan wat benzine kosten scheelt