DePennyBitch schreef:Maar doe mij en alle andere dikke mensen een plezier: Oordeel niet te snel over iemands gewicht en mogelijkheden die daarbij zijn. Ik rijd 23 jaar paard, waarvan zo'n 15 jaar met overgewicht. Ik rijd op paarden, haflingers, pony's zelfs. Ik heb er geen 1 door zijn knieën zien zakken toen ik plaatsnam in het zadel. Met een slanke pony van 1.45m sprong ik eens een hindernis van 1.10m, zonder problemen. Ik voelde me schuldig, want ik dacht dat hij het niet aan zou kunnen. Op de manege zeiden ze me dat als ik wilde, ik nog wel op een schet zou kunnen rijden. Paarden zijn niet van suiker!!!
Sorry dat ik het zeg maar ik denk niet dat je met 100 kilo op een shetlander kan gaan zitten. Nog niet eens zitten, laat staan rijden. En nee, je ziet een paard misschien niet door zn knieeën zakken, maar als dat wel zou gebeuren ben je wel HEEL ERG te zwaar imo.
Ik ben 1.80 lang, weeg 55 kilo. Dat is inderdaad niet veel, dus misschien heb ik makkelijk praten. Maar voor mijn gewicht pas ik nog op kleine pony's. Moet ik dat dan ook maar doen, omdat ik er niks aan kan doen dat ik lange benen heb gekregen? Nee, dat doe ik niet, ik kies voor een maatje groter en ik heb gelezen dat jij gelukkig ook zo verstandig bent geweest.
ben 178 en nog een stuk zwaarder 
)
. Ik heb vaak het tegenovergestelde gedacht: 'Mag je soms niet rijden als je slank bent?.