Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zorry
Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:06

Hier vanmorgen ook naar stal geweest. Wel mijn vriend zijn bus mee genomen is wat zwaarder en heeft nieuwe winterbanden. Was prima te doen als je maar rustig reed, laatste stuk wel gaan lopen want het landweggetje was heel glad en aan beide kanten sloot.

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:45

Ik ben net naar stal gelopen. Heen was het goed te doen, omdat ik wind mee had. Terug vol tegen de wind in. Koud, brr.. :brr: Ik moest ook nog een stuk op de weg lopen, want aan het fietspad was niets gedaan.
Paarden zijn er bij ons ook niet uitgeweest helaas.

Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:49

Ik ben vanochtend met de auto gegaan. Net 1,5 jaar m'n rijbewijs. Nog nooit in de sneeuw gereden. Met een vw up zonder winterbanden. Glibberen en glijden. Zeven verschillende kleuren in mijn onderbroek er bij gekregen maar ik heb het overleefd!

Even op stal geholpen en daarna weer naar huis.

(er was in Barneveld niet gestrooid of geschoven dus alles lag er nog)

Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:01

Ik ben net terug van de paarden. Het was vooral lopen met de fiets in de hand, maar een paar stukjes kunnen fietsen... Op de terugweg ruim een uur onderweg geweest want toen moest ik alles lopen :brr:

Stephanie_86

Berichten: 1937
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:21

Hoop dat het morgen beter is... stalbaas apte vanmorgen dat het niet te doen is op de landweg naar stal dus of iedereen thuis wil blijven. Hopelijk kan ik morgen gewoon naar stal anders komt paardlief er niet uit

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:26


Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:21

Het lijkt er nu ineens op dat we hier in het noorden morgen nog de hele dag sneeuw krijgen, tot aan 23 uur toe en daarna nog buien.. Ik zie morgen wel of het lukt of niet om te gaan.. Gelukkig weet ik dat hij goed verzorgd wordt, maar dan wil je zelf toch zo graag..

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:30

Mando schreef:
Hier in het noorden alweer het advies om thuis te blijven in iedergeval tot 12 uur

https://www.nu.nl/winterweer/6115008/kn ... redirect=1


Brabant ook inderdaad! Ben even aan het kijken wat ik ga doen! Had afgelopen vrijdag een afspraak bij de chiropractie gemaakt. Maar in die zin, loop ik liever nog paar dagen langer met pijn rond, dan dat ik onnodig schade of ongelukken ga creeeren. Maar moet eigenlijk wél echt naar paardlief toe, en dat is in dezelfde woonplaats! Dus wellicht dat ik dat gewoon doe, het hoognodige, en daarna weer voorzichtig naar huis toe ga. Of beetje rond de middag. Ik weet het nog niet zo goed, waar ik verstandig aan doe!

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:41

Ik ben met een stalgenoot meegereden. Heel langzaam rijden was het oké. Erf was een grotere opgave, door de sneeuwduinen op het pad kwam je er met kleine auto's niet op.
Paarden staan normaal 24/7 buiten, vannacht op stal gekomen en vandaag maar paar uur buiten gestaan. Voor de beweging hoefde ik het niet te doen. Ze bleven bij het hek staan en hebben amper bewogen. Diep ongelukkig haha, mietjes!

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:46

:wow: Wat een sneeuw ligt er bij sommigen. Hier in Zuid-Limburg ligt vrijwel niets. Vanmorgen regende het. Daarna vorst, dus het zal wel glad zijn op straat nu. Er rijden vrijwel geen auto's (nu met de avondklok al helemaal niet) en daardoor wordt het zout natuurlijk niet ingereden.

xLiez

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:54

Texas02 schreef:
Het lijkt er nu ineens op dat we hier in het noorden morgen nog de hele dag sneeuw krijgen, tot aan 23 uur toe en daarna nog buien.. Ik zie morgen wel of het lukt of niet om te gaan.. Gelukkig weet ik dat hij goed verzorgd wordt, maar dan wil je zelf toch zo graag..


Ik zit met hetzelfde haha. Gelukkig kon iemand mijn stal mesten vandaag want 12 km door die sneeuw ploegen met de auto had ik geen zin in :')

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:01

Nu sneeuwt het hier niet meer, of nog nauwelijks.. Af en toe vallen er nog een paar vlokken.. Heb ons net uitgegraven, als het nou zo wil blijven, kan ik vandaag gewoon naar stal.. We zien het wel!

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:03

Ik heb en werkdag kunnen ruilen met mijn collegaatje, vandaag vrij, ga zo weer lopen naar stal.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:00

Gisteren lopend naar stal gegaan, is maar 1 km van huis en was dus een heerlijke wandeling.

Gelijk maar ff ook van anderen de stal gedaan en alle paarden hooi.
Die van mij tijdens het uitmesten even in de paddock gegooid, die houdt van sneeuw dus prima.

Verder hebben ze een dagje binnen gestaan, het was in de ochtend 5 graden binnen en in de avond 6.5, handig van die kacheltjes op stal haha.

De stalbaas is druk geweest met schuiven gisteren en als het goed is kunnen ze dus vandaag redelijk sneeuwvrij naar buiten in de paddock en bak.

Het is hier buiten nog 1 grote witte vlakte op de weg, moet vanmiddag naar het werk en de huisarts, 2x 2.,5 km, maar eens kijken hoe het er dan bij ligt. Gelukkig grote zware auto met winterbanden en regelmatig in winterse omstandigheden gereden, dus ik kom er wel.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:02

Wij mogen vanaf 12 uur weer op stal komen vandaag, paarden blijven vandaag ook nog binnen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:21

MarliesV schreef:
Gelukkig grote zware auto met winterbanden en regelmatig in winterse omstandigheden gereden, dus ik kom er wel.

Ook 4x4? De grote zware auto met winterbanden die zich gisteren recht voor mijn neus vastreed in het sneeuwduin in mijn straat had alleen voorwielaandrijving. :=

Ik heb niet meer afgewacht hoe die er nou uit is gekomen. Ik ben achteruit teruggereden naar mijn parkeerplek en heb geregeld dat mijn paard alsnog verzorgd werd. Vanmiddag maar weer een nieuwe poging. Hopelijk is die enorme hoop sneeuw dan uit de weg geruimd.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:24

Nee geen 4x4 maar het is hier een stuk rustiger qua wind en sneeuw dan gisteren, de wegen zijn geschoven of gestrooid op het eerste stuk vanuit huis na. Dus stapvoets naar de doorgaande weg en dan kom ik wel op het werk.

Gisteren had ik het niet gedaan hoor, maar vandaag prima, mocht de wind toch extreem aantrekken en sneeuwduinen vormen dan heroverweeg ik wel. Werk kan ik wel oplossen vanuit huis, maar de huisarts wordt een beetje lastiger haha.

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:29

Wij kunnen het erf niet op met de auto's ivm de sneeuwduinen. En erf niet over met de paarden. Vind het nogal wat als ze niet naar buiten kunnen een hele week. Ik vind het al vervelend dat ze gisteren maar even konden (en wilden ook niet langer)

Kimddddd

Berichten: 489
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:30

Wij hebben een helse tocht gemaakt gisteren van 14km lopend. Het was wel een belevenis,maar gelukkig zijn er vandaag anderen aan de beurt.

Koekie73

Berichten: 2706
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:45

MarjanB schreef:
Wij mogen vanaf 12 uur weer op stal komen vandaag, paarden blijven vandaag ook nog binnen.


ik ben bang bij ons ook :-(
Gelukkig heeft een stalgenoot die dichter bij woont, onze pony gister even laten rennen in de binnenbak, maar ik zit er wel mee in mijn maag dat hij dan 2 dagen op stal staat :-(
Mijn dochter kon er al moeilijk van slapen :(:)

Mijn auto staat flink ingesneeuwd en ik zag net al weer iemand terugkomen. Hij vertelde dat hij de wijk niet uitkwam door sneeuwduinen. Ik denk dus dat wij niet op stal kunnen komen vandaag (30 minuten rijden en ook nog een flink deel over weggetjes die niet gestrooid zijn of een veegwagen komt)

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:49

Koekie73 schreef:
MarjanB schreef:
Wij mogen vanaf 12 uur weer op stal komen vandaag, paarden blijven vandaag ook nog binnen.


ik ben bang bij ons ook :-(
Gelukkig heeft een stalgenoot die dichter bij woont, onze pony gister even laten rennen in de binnenbak, maar ik zit er wel mee in mijn maag dat hij dan 2 dagen op stal staat :-(
Mijn dochter kon er al moeilijk van slapen :(:)

Mijn auto staat flink ingesneeuwd en ik zag net al weer iemand terugkomen. Hij vertelde dat hij de wijk niet uitkwam door sneeuwduinen. Ik denk dus dat wij niet op stal kunnen komen vandaag (30 minuten rijden en ook nog een flink deel over weggetjes die niet gestrooid zijn of een veegwagen komt)


Bij ons mocht niemand op stal komen dus alles is binnen gebleven. Krijgen ze op zich ook niks van. T is meer dat die van mij maag medicijnen krijgt en mok heeft... en daar gister dus niks mee gedaan is.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 09:51

Gisteren ben ik uiteindelijk niet naar stal geweest ik had een super lieve stalgenoot die mijn paard ook verzorgd heeft. Vandaag is het echter wel mijn beurt, zoals het er nu uitziet denk ik toch echt dat ik moet lopen. Het sneeuwt hier nog volop en we gaan nu echt richting de 40cm.
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:51

Denk dat ze hier vandaag ook nog binnen blijven :(
Vind het maar niks. Oke ze gaan er niet dood van, maar goed voor ze is anders

Koekie73

Berichten: 2706
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:53

Kan de stalbaas de medicijnen niet geven, Marjan?

DIe van ons moet ik echt weer omeprazole (halve dosering) geven op dit soort dagen, want hij krijgt wel echt stress van binnen blijven. Dat doet de staleigenaar gelukkig wel.

Ik moet naar de apotheek, dat ga ik maar lopend doen tijdens de lunchpauze. Gelukkig werk ik thuis, dat is nu wel een groot voordeel!

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:55

Koekie73 schreef:
Kan de stalbaas de medicijnen niet geven, Marjan?

DIe van ons moet ik echt weer omeprazole (halve dosering) geven op dit soort dagen, want hij krijgt wel echt stress van binnen blijven. Dat doet de staleigenaar gelukkig wel.

Ik moet naar de apotheek, dat ga ik maar lopend doen tijdens de lunchpauze. Gelukkig werk ik thuis, dat is nu wel een groot voordeel!


Heb het helaas niet klaar gezet dus ze kunnen het ook niet geven. Dacht t loopt allemaal wel los.