Heb ook paarden gezien die binnen staan onder 600+gr

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Shadow0 schreef:[***] schreef:Ik sluit me helemaal bij Matheno aan. Dieren hebben volgens mij ook geen last van de gevoelstemperatuur
Ik denk dat je de rekensom niet helemaal hetzelfde kunt maken voor dieren, maar alles koelt sneller af in de wind, ook dieren.
superpony schreef:Ik zou echt afwachten tot er problemen zijn bij paarden die nu geen deken op hebben of nog erg dun. Als je bij voorbaat uit je eigen gevoel al met dekens in de weer gaat, weet je helemaal niet of het wel nodig is.
marleen_usar schreef:Als je twijfelt gewoon een deken op doen, ik heb hem ook op gedaan en ook de hals er aan bevestigd. Ik ga morgen vroeg kijken en ik denk dat ik dan blij ben dat ik hem hem op gedaan.
Solistar schreef:superpony schreef:Ik zou echt afwachten tot er problemen zijn bij paarden die nu geen deken op hebben of nog erg dun. Als je bij voorbaat uit je eigen gevoel al met dekens in de weer gaat, weet je helemaal niet of het wel nodig is.
Dat is makkelijk gezegd, ten eerste leg ik niet graag een deken op als mijn paard al nat is. Dat ben ik graag voor. Ten tweede staan veel mensen op pension en kunnen hun paard niet elke zoveel uur checken, zeker morgen niet met het vooruitzicht van slecht begaanbare wegen. Dan moet je dus vooraf al een keuze maken ipv aankijken, niet iedereen heeft de luxe van paarden aan huis.
Ik denk dat het erg van het paard afhangt, ik heb wel een deken op mijn koukleum gelegd, mede omdat onze schuilstal net de opening de verkeerde kant op heeft staan en hij de pest heeft aan nat en kou.