kyrkelover schreef:Gini schreef:kyrkelover, waar lees jij dat er helemaal niks gezegd mag worden wanneer een paard niet goed verzorgd worden? Welke Bokkers hebben dat in dit topic gezegd?
Op de eerste 4 pagina's zijn er al meerdere uitspraken te vinden.
Ik vind ze niet. Ik vind enkel reacties als...
Citaat:
vind het ook wel vrij ver gaan om dan zelf maar een dekentje te kopen
Citaat:
Erg vriendelijk dat je zo begaan bent met de dieren op je erf maar ik zou er als pensionklant ook niet van gediend zijn als de staleigenaar zich zo vergaand met mijn dieren zou gaan bemoeien.
Citaat:
Ik zou not amused zijn als het management van mijn pony zonder overleg overgenomen zou worden door de huurbaas.
Citaat:
Vooropgesteld dat ik zo’n eigenaar wel aan zou spreken en desnoods zou kijken wat mogelijk is om het dier over te nemen als het zo verwaarloost wordt.
Citaat:
Ja je hebt je te veel bemoeid. Je dierenarts naar andermans paard laten kijken zonder dat er spoed is en een deken kopen en omdoen gaat te ver. Maar ik snap het wel. Je wil zo'n dier niet laten verpieteren terwijl je erbij staat.
Citaat:
Gevoelsmatig snap ik je helemaal, echter is het niet aan jou de dierenarts naar andermans paard te laten kijken (tenzij nood) en er een deken voor te kopen.
Citaat:
Ja, je bent te ver gegaan met je bemoeienis.
Ik zie het zo:
De eigenaar van de pony is altijd eindverantwoordelijk, en moet dus handelen, of niet. Alleen in geval van nood kan een stalhouder een dierenarts inschakelen voor andermans pony, en direct daarna de eigenaar op de hoogte stellen.
Als je vindt dat jouw klant niet het juiste doet voor/met zijn pony, kun je daarover in gesprek gaan.
Citaat:
We kunnen het oneens zijn over beleid.
Kunnen daar over praten en kijken of we dichter bij elkaar komen.
En ik wil daar ook best echt over praten.
Maar de beslissing ligt uiteindelijk bij mij. Punt.
Citaat:
Ik snap helemaal dat je het uit goede bedoelingen hebt gedaan. En ook dat het waarschijnlijk meer dan nodig is voor het beestje. Dat gezegd hebbend, ga je idd te ver door ongevraagd jouw DA een dier van een ander te laten checken
Maar ik denk dat we duidelijk kunnen concluderen dat niemand in dit topic gezegd heeft dat TS maar helemaal haar mond had moeten houden en stilzwijgend de pony maar had moeten laten verpieteren. Integendeel, TS mag zelfs actie ondernemen, mits ze dit op voorhand had laten weten aan de eigenaar. De mensen die vinden dat ze zich te veel bemoeid heeft, vallen alleen maar over het feit dat ze voorbarig gehandeld heeft zonder medeweten van de eigenaar.
Eigenlijk dus exact wat jij verder in je bericht ook zegt.