YellowLemon schreef:Zal je niet vervelen met de details Solistar, maar om een beter beeld te geven:
Op de weide hebben we zowat vrijspel. Ik besloot hooinetten op te hangen > ik krijg gemene reacties dat dit toch absoluut niet goed kan zijn voor de paarden.
Ik ben zelf voorstander van supplementen: geef graag eens een kruid bij. Krijg ik op m'n kop dat dit toch niet gezond kan zijn, dat ik mijn paarden "zwak" maak etc.
Mijn ene paard is wat moeilijker te rijden, heeft een bijzondere handleiding > ik krijg allerhande tips hoe ik het kan oplossen ook al neem ik elke week privéles. Alleen vraag ik hier niet om.
Nu kan dit best hé. Ik vind mezelf ook niet de allerbeste ruiter/paardenhouder en hoor dus graag tips. Bezocht al veel langer dan vandaag Bokt.nl en m'n hoefbekapster/osteopaat/lesgeefster spelen allemaal een belangrijke rol in de opvoeding/verzorging van mijn paarden. Maar ze komt met dingen aangelopen waarvan ik denk: waar heb je dat nou weer vandaan gehaald? Ik hou vb van vers drinkwater voor mijn paarden en kuis de bakken regelmatig uit. Zij is er heilig van overtuigd dat stilstaand water met algen prima zijn. Prima allemaal: ze doet wat ze maar wilt maar ze maakt er haar levensmissie van om mij op datzelfde idee te brengen. Vreselijk irritant is dat.
Ze voelt precies aan als m'n moeder: nou ben ik daarom wel net uit huis gegaan
Of gewoon zeggen: "Sorry hier heb ik nu geen tijd voor!"

Vreselijk vermoeiend die types, maar ik denk als je zelf gewoon aardig maar direct reageert het wel over gaat. Verder kan ik niet uit je verhaal opmaken dat je dusdanig contact met haar hebt dat jullie paarden ook op dezelfde weide staan oid dus dat je wel in gesprek "moet" met elkaar, of misschien heb ik daar overheen gelezen! Dus zou ik haar gewoon afwijzen als het waren en lekker laten gaan, dat soort mensen kosten mij gewoon te veel energie