Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Ik heb afgelopen week al gemaaid, het gras stond echt flink. In de zon laten drogen en de volgende dag in de schuur opgeslagen. Het gras groeit zo hard, dat ik het bij wijze van spreken van de week alweer zou kunnen maaien. Moet wel zeggen dat ik voor dit gras heel duur zaad had gekocht (70 of 75 Euro voor ongeveer 10 kilo) en dat dat zeer zeker de moeite waard is. Heb al veel verschillende zaadsoorten geprobeerd, maar dat wilde maar niet opkomen. Het was een stuk van 300 m2 om te proberen, maar nu ik weet dat het zo goed pakt ga ik ook de rest van het landje daarmee doen.
Paardenfan25 schreef:Shenavallie schreef:Ik heb afgelopen week al gemaaid, het gras stond echt flink. In de zon laten drogen en de volgende dag in de schuur opgeslagen. Het gras groeit zo hard, dat ik het bij wijze van spreken van de week alweer zou kunnen maaien. Moet wel zeggen dat ik voor dit gras heel duur zaad had gekocht (70 of 75 Euro voor ongeveer 10 kilo) en dat dat zeer zeker de moeite waard is. Heb al veel verschillende zaadsoorten geprobeerd, maar dat wilde maar niet opkomen. Het was een stuk van 300 m2 om te proberen, maar nu ik weet dat het zo goed pakt ga ik ook de rest van het landje daarmee doen.
Heb je het los in schuur gelegd?
Werd net verrast door plensbui. Stond niet op buienradar, maar ben ik wel blij mee
Paardenfan25 schreef:Wat is jullie ervaring met bemesting van eigen mesthoop? Ik wil straks mijn ponies af en toe op stal zetten. Wat composteert het beste? Stro of vlas? En hoelang moet het composteren? Ook ga ik netjes mest verwijderen uit land.