[***] schreef:Ok, maar daar kan je ook discussie over houden en het zal er ook vanaf hangen of je volpension staat of niet.
Dierenwelzijn en verzorgen zal slaan op eten, drinken, een schone stal en frisse lucht. Daarvoor moet ik niet naar stal en dus maak ik een onnodige verplaatsing.
Het ligt er gewoon aan welke interpretatie de ordehandhavers gaan hebben, maar na de eerste keer zullen ze mij dat vast wel weten te zeggen. En als ik alleen ben denk ik ook niet dat ze zo snel controleren, denk dat er andere prioriteiten zijn.
Je leest niet duidelijk of wil het niet lezen.
In overleg met de eigenaar: dus zodat er niet te veel mensen op stal zijn.
Clubs kunnen beperkt geopend blijven om paarden te voorzien in hun basisbehoeften, zijnde de beweging en de verzorging. Elke club dient maatregelen te nemen, gezien de omvang van het aantal leden of gezien het aantal paarden en de beperkte ruimte zodat de social distancing ten allen tijde gegarandeerd wordt. Dit is een essentieel gegeven. Enkel tijdens deze noodzakelijke verzorging blijft men op stal en nadien keert men rechtstreeks huiswaarts. Er kunnen zo uurregelingen voor de piste opgesteld worden, met een maximum aantal personen per piste per uur. Bezoekers zijn in geen enkel geval toegelaten. Contact met anderen moet vermeden worden. Bepaalde clubs kiezen er goed bedoeld voor de deuren te sluiten. Juridisch gezien zijn de eigenaars baas van hun eigen accommodatie, maar dit wordt beperkt door de schriftelijke of mondelinge overeenkomst, die de eigenaar sloot met de paardeneigenaar. Wij vragen dus echt aan alle betrokken partijen om jullie gezond verstand te gebruiken en respect te hebben voor elkaar. Tot slot wensen wij al onze clubs eveneens aan te raden om een nauw en constructief contact te houden met uw stad of gemeente, welke jou eveneens kan bijstaan met raad en daad.
Dus als eigenaar van het paard mag je mits in overleg met de stal eigenaar gewoon je aard beweging geven.Enkel niet lessen en niet o verlaatsing met het paard als het niet medisch is