Pipodipo schreef:Onze paarden zouden in het wild niet meer overleven en dat weten ze allemaal vanuit hun instinct ook. Dus hoe aardig is het om je paard in een omgeving te zetten waarvan hij weet dat hij die eigenlijk niet kan overleven? Beetje als een vis in een heel dun laagje water, of als een olifant in de woestijn en een tijger op de noordpool. Erg aardig is het niet voor je paard, dat lijkt mij nogal helder. Wat veel mensen in de buitenbubbel ook vergeten is dat je moet zorgen dat je paard altijd bestand is tegen dingen die kunnen gebeuren, voor zijn veiligheid. Dus moet je niet alleen zorgen dat de binnenkant (spijsvertering) van je paard in orde is en dat de pezen en spieren gezond en sterk blijven, maar ook dat hart en longen altijd in goede conditie zijn zodat je paard kan vluchten voor die denkbeeldige panter. Maar met dat gehang in paddocks en het niet serieus trainen, staat het land dus vol met paarden die in een te slechte conditie zijn om ook maar iets te kunnen doen. Kijk dit forum er maar op na wat die beesten tegenwoordig allemaal mankeren. Een zeer groot deel van die problemen kunnen al een heel eind opgelost worden met conditietraining en gymnastiek. Daar knappen paarden vaak al ontzettend van op in combinatie met degelijke rustmomenten op plekken die daarvoor geschikt zijn. Het vetmesten van paarden en niet fatsoenlijk voor beweging zorgen (waar de hartslag van omhoog gaat) staat voor mij gelijk aan dierenmishandeling.
Sorry, maar ik kan me hier dus totaal niet in vinden. Vanuit die beredenering zouden alle huisdieren het ontzettend slecht hebben. Onze katten, honden, konijnen, hamsters etc. zouden ook niet meer in het wild kunnen overleven. Jij hebt nooit huisdieren gehad neem ik aan?
Mag ik vragen op wat voor stalling jouw paarden staan?