Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kamsel schreef:Waar ik woon (en dat is zeker niet het duurste stukje NL) red je het niet om een huis met voldoende grond en ruimte voor 4 paarden en gastpaarden+ ruiters te kopen voor 400.000.
Laat staan met echte paardenfaciliteiten als een goede (buiten)bak.
Ik kan me niet voorstellen dat je als particulier inwoning zou willen. Of het moet echt een dubbel woonhuis zijn met volledig gescheiden wooneenheden. Maar dan praat je ook over een andere prijsklasse
Nikass schreef:kamsel schreef:Waar ik woon (en dat is zeker niet het duurste stukje NL) red je het niet om een huis met voldoende grond en ruimte voor 4 paarden en gastpaarden+ ruiters te kopen voor 400.000.
Laat staan met echte paardenfaciliteiten als een goede (buiten)bak.
Ik kan me niet voorstellen dat je als particulier inwoning zou willen. Of het moet echt een dubbel woonhuis zijn met volledig gescheiden wooneenheden. Maar dan praat je ook over een andere prijsklasse
Waar ik woonde ook niet. En daarom zijn wij verhuisd. En dat vind ik best een behoorlijk offer eerlijk gezegd. Overigens hebben wij al die genoemde faciliteiten niet hoor![]()
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de mensen die hengsten aan huis hebben: hoe staan ze bij jullie? (heb zelf ook twee hengsten aan huis). Hebben jullie ook merries en hoe hebben jullie dat geregeld?
Dakota12 schreef:hallo ik denk dat het gewoon een kwestie is van tijd nemen, maar natuurlijk zal je je stalgenootjes moeten missen.. het zal veel tijd innemen maar aan het eind is het denk ik wel fijner. voor de portemonee en jezelf
Merexa schreef:En het ligt er aan hoe makkelijk je hengst(en) is/zijn. De ene wil overal op duiken en de ander (bij bekenden van mij) staat de hengst rustig naast een paar merries in een paddock met alleen wat schriklint er tussen.
Als ik misschien bij mijn merrie een veulen wil en het word een hengst hou ik hem ook hengst als het goed gaat, ondanks er ook nog wat Shetland merries zijn, die ik wel apart zet en buiten blijven. Het weiland is in meerdere stukken opgedeeld met sloten er tussen met een hoog hek als doorgang.
riegje schreef:Dakota12 schreef:hallo ik denk dat het gewoon een kwestie is van tijd nemen, maar natuurlijk zal je je stalgenootjes moeten missen.. het zal veel tijd innemen maar aan het eind is het denk ik wel fijner. voor de portemonee en jezelf
nou wat betreft die portemonnee zou ik niet te hard op rekenen, een paard blijft een bodemloos geldverslindend apparaat of het nou thuis staat of in pension. als je zelf een stuk grond huurt of koopt ben je er daar nog lang niet mee. Dan begint het pas.
Nikass schreef:Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de mensen die hengsten aan huis hebben: hoe staan ze bij jullie? (heb zelf ook twee hengsten aan huis). Hebben jullie ook merries en hoe hebben jullie dat geregeld?
Coentjuh schreef:Ja het investeren is geen pretje.
Maar de maandelijkse kosten zijn echt niet meer zo hoog hoor (hooi stro brokken). Gas, water, licht hebben we eigenlijk niet, want daar zorgt de zonne-energie voor en het beekje/watertje wat achter de stallen langs stroomt. Toevallig vorige week een berekening gemaakt. Ik kan hier een flinke kudde neerzetten voor de prijs die we voorheen betaalden op pension voor drie. (maar mijn fulltime baan is ook weggevallen door de emigratie, dus we hebben nog geen geld over ofzo)
Nikass schreef:Als je alles in 1 investering kunt realiseren geloof ik dat je daarna minder kosten hebt.