Hai

,ik wil even mijn verhaal doen... Mijn paard stond op een luxe stal, alles erop en eraan! Prachtige weiden, stallen, 2 binnenbakken en twee keimooie buitenbakken, gigantische groene weides met prachtige omheining, solarium enz ... kortom,op het eerste zicht een paardenparadijs ....
Daarom dat ik er ook voor gevallen was om er te gaan staan met mijn paard.
Maaaaaarrrr, elke keer ik kwam, was het ochtend, middag of avond, paard stond altijd binnen

.
Ik elke keer klagen, hun reactie was altijd "té nat, té koud, té veel vliegen,té warm of het meest gebruikte excuus "ze staat net binnen"
Elke keer dat ik ernaartoe ging, was ik al opgefokt van "ze zal wel weer op stal staan"... En ik had elke keer gelijk

.
Ik begon verandering te zien aan mijn paard, paard was extreem nukkig, loom, werd mager en schraal.
Tot op een dag (ik stond er ongeveer een 8 maand) tijdens het poetsen begon ze mij te bijten en te schoppen

. Ik kon er niet meer aankomen, ze was mentaal compleet kapot aan het gaan. Mijn lieve merrie van 6 jaar was niks meer

. Het leven was compleet uit haar getrokken ! Haar ogen staarden gewoon voor zich uit met een enorme triestesse.
Toen ik ze uit haar stal haalde,kon ik er geen 5 meter mee wandelen, ze was extreem angstig geworden. Ze sprong voor alles 2 meter omhoog. Ik kon er niks meer mee doen...
Toen was de maat vol voor mij ! Ik ben als een gek beginnen zoeken naar iets anders. Snel had ik iets, dood van schrik was ik om ze te verhuizen omdat ze extreem angstig was geworden... Maar madam liep in volle vaart de camion op, en toen wist ik dat ze er weg wilde

.
Ik ben verhuisd naar het compleet tegenovergestelde

.
Mijn lieve Omany kwam in een kudde van drie, dag en nacht buiten met groot schuilhok. Niks van luxe verder.
Wel, mijn paard staat er nu meer als een jaar en ze is onherkenbaar

!
Ik maak er lange buitenritten mee, ze is weer de lieve merrie van ervoor en ze glimt zoals een spiegel

. Oké, misschien een extreem voorbeeld maar wel de harde waarheid. Mijn paard ging kapot op die prachtige luxestal. Ik kon er zelf niet meer aankomen
Had ik er er nog een paar maanden langer gestaan, dan was ze mentaal niet meer te redden

.