probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:35

ponyzotje, ik geloof dat wij het op een vriendelijke manier hebben gezegt dat ze van die pony af moeten blijven tot er een hoefsmid bij is geweest, meerdere keren zelfs. Maar ze blijven maar vragen stellen over hoe ze de pony moeten rijden. IMO als ze meer bekommert zijn over het rijden van die pony dan over zijn gezondheid, dan zijn ze even erg. Als je even kijkt bij rijtechnish staat een topic over hoe ze de pony fatsoenlijk in stap moeten krijgen, dat ze geplaatst hebben na dit topic, en nadat iedereen had gezegt dat ze niet met de pony's moeten rijden. Daarbij vind ik het raar, eerst zegt ze dat ze met de kleine pony niet rijd en dan staat hij met een hoofdstel aan omdat ze er anders niet mee kunnen rijden Verward

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:35

Heej, bedankt dat je voor ons op komt, we willen inderdaad die ponys helpen en advies krijgen, maar we worden alleen maar afgezeikt, ik vind dit niet leuk. Jullie weten denk ik niet zo goed wat deze ponys zijn. Maarja.. we stoppen wel met het helpen van deze ponys, maar dat betekent ook dat ze niet bekapt worden niet meer fatsoenlijk te eten krijgen en niet meer goed gepoetst/verzorgt/uitgemest worden. Maarja.. we volgen jullie advies dan wel op, omdat jullie het zo zielig vinden voor die beesten. maar ik denk dat het alleen maar zieliger is als ze niet bekapt worden, niet verzorgt, niet uitgemest enz.
groetjes aniek

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:38

Niekoezz nu wil nog altijd 1 ding weten: Rij je nu met die twee pony's en zijn deze het waar je het in RT over hebt, ja of nee?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:42

ja sorry hoor, maar dat een pony erg vervelend doet bij het opzadelen als de klonten stront aan zijn lijf hangen, daar heb je kennis voor nodig, dat is gewoon LOGISCH!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:46

*zucht* Ik zal het nog 1 keer uitleggen:

We hebben baister: Dat is mijn vriendins VERZORGpony, hier rijden wij op, hij doet het erg goed, en soms longeren of springen.
We hebben treesje: treesje is diegene met de lange hoeven, hier rijden we NIET op, alleen doen we soms aan de longe maar daar zijn we mee gestopt, hier stappen we alleen maar mee en af en toe over een hindernisje springen, verder laten we hem met rust zeker tot de hoefsmid is gekomen.
Dan heb IK nog een eigen pony: Moonlight, die wordt uitstekent verzorgt, hier rijd ik goede wedstrijden mee.

groetjes aniek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:48

Baister en treesje zijn voor zover ik het begrepen heb van dezelfde eigenaar (toch?) iig, ze staan wel bij elkaar...
Wie is dan die pony met die klonten?
Dan nog vind ik het vaag dat als baister dan (neem ik aan) aan de kletter gaat je eerst een stuk gaat mee rennen en hem dan een ruk in zijn bek geeft

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:51

xKatleentjex schreef:
ponyzotje, ik geloof dat wij het op een vriendelijke manier hebben gezegt dat ze van die pony af moeten blijven tot er een hoefsmid bij is geweest, meerdere keren zelfs. Maar ze blijven maar vragen stellen over hoe ze de pony moeten rijden. IMO als ze meer bekommert zijn over het rijden van die pony dan over zijn gezondheid, dan zijn ze even erg. Als je even kijkt bij rijtechnish staat een topic over hoe ze de pony fatsoenlijk in stap moeten krijgen, dat ze geplaatst hebben na dit topic, en nadat iedereen had gezegt dat ze niet met de pony's moeten rijden. Daarbij vind ik het raar, eerst zegt ze dat ze met de kleine pony niet rijd en dan staat hij met een hoofdstel aan omdat ze er anders niet mee kunnen rijden Verward

ik weet het... dat zijn twee verschillende pony's!!
en dat van dat hoofdstel heeft ze al uitgelegd!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:53

stef schreef:
Baister en treesje zijn voor zover ik het begrepen heb van dezelfde eigenaar (toch?) iig, ze staan wel bij elkaar...
Wie is dan die pony met die klonten?
Dan nog vind ik het vaag dat als baister dan (neem ik aan) aan de kletter gaat je eerst een stuk gaat mee rennen en hem dan een ruk in zijn bek geeft

meeloopt misschien van het verschot, trekken omdat hij stil moet staan? (zij zei trouwens niet rukken, klinkt al meteen anders).
ze willen ze helpen mensen. ben ik even blij dat pagina 6 verleden tijd is waar een stelletje volwassenen belachelijk gaat zitten nee-schudden...
ze luisteren wel naar ons advies, dat gaf niekoezz al aan. ik wens ze heel veel succes en hoop dat ze de pony's kunnen helpen!!!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:54

Baister en trees staan idd bij elkaar in de wei, moonlight is mijn pony en staat ergens anders. Wat zou jij dan doen als de pony weggaloppeert en in de teugel verstrikt kan raken? geef hier maar eens antwoord op, en niet zeggen: IK ZOU NIET RIJDEN, nee zeg maar wat jij dan zou doen!
gr aniek

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:58

Niekoezz schreef:
geef hier maar eens antwoord op, en niet zeggen: IK ZOU NIET RIJDEN, nee zeg maar wat jij dan zou doen!
gr aniek

Heb je het nu over die pony met de klonters onder zijn buik?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:58

Niekoezz schreef:
Baister en trees staan idd bij elkaar in de wei, moonlight is mijn pony en staat ergens anders. Wat zou jij dan doen als de pony weggaloppeert en in de teugel verstrikt kan raken? geef hier maar eens antwoord op, en niet zeggen: IK ZOU NIET RIJDEN, nee zeg maar wat jij dan zou doen!
gr aniek

Hij rent (volgens het verhaal) weg tijdens het zadelen.
Nou, heel simpele oplossing, halstertje om, paard vast zetten, zadel op, klaar.
Ik doe het zadel altijd eerst, en dan pas het hoofdstel. Daarbij is mijn paard opgevoed en heeft geen rede (singeldwang o.i.d.) om weg te stieren.
Maar nou weet ik nog steeds niet welke pony nou die klonten heeft hangen..
Waarom reageer je trouwens steeds als het de verzorgpony's van je vriendin zijn? Die kan ook typen.....

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:02

het zijn ook haar verzorgpony's, en mag zij niet typen in haar plaats zeg?
ik zou hem vastzetten of laten vasthouden, en heel voorzichtig doen. idd eerst het zadel. dan kunnen ze niet in de teugels zitten.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:02

Hmmmmm Verward Het zijn de verzorgponys van Michelle en van Mij....
Ik geef michelle altijd les. Enne als je baister vast zet dan galoppeert hij er nog vandoor en is alles kapot, dus mense vertel wat zouden jullie doen. Ohja hij galoppeert trouwens pas weg als we al helemaal klaar zijn met alles. Dus als hij is opgezadeld en we gaan rondjes door de wei stappen gaat hij ervandoor. Vertel wat zoudenjullie doen?
groetjes aniek.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:04

hij wil vast gewoon rennen en is opgewonden (als je het pijn hebben kan uitsluiten). dus even hard aanpakken ja, hem op zijn plaats zetten. als michelle niet goed genoeg kan rijden, kan jij hem even rijden voor zij erop gaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:04

Niekoezz, nogmaals: is dit de pony met de klonters onder zijn buik die wegrent? Want dan is het heel logisch dat hij dat doet hoor Scheve mond

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:06

Ja dit is de pony, maar die klonters zijn er tegenwoordig ook niet meer, enne, ik ging er zaterdag eerst op rijden en toen luisterde hij heel goed (niet banketstaaf voor michelle ofzo). Meestal als ik hem op stap dan blijft hij stil staan en als michelle opstapt gaat hij rondjes draaien (nogmaals niet banketstaaf voor michelle, maar dit geeft ze zelf ook toe).
groetjes aniek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:07

wat ik zou doen? Uitzoeken WAAROM ie aan de kletter gaat, dat doet ie niet zomaar.
Ponyzotje, tuurlijk mag zij typen, ik had niet begrepen dat zij de pony's ook verzorgt, maar het meisje dat het topic starte hoor je niet meer

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:09

Laten we nou niet over mensen gaan praten, het gaat hier over paarden, dus ik vraag alleen rustig om advies maar zoals ik hoor, is iedereen ons aan het afzeiken dus dan stoppen we er wel mee, met die ponys verzorgen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:10

en hoe wil je eigenlijk uitzoeken waarom die dat doet, hij heeft zijn oren gewoon naar voren,volgens mij is hij gewoon super enthousiast!
groetjes aniek

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:12

het lijkt me dat michelle idd niet zo goed kan rijden als jij, of bang is, en de pony dat voelt. probeer daar goed op te letten als je lesgeeft. veel met de begrenzingsteugel werken. leg haar uit hoe ze moet blijven begrenzen en op de buitenteugel rijden.
euhm... als hij aan de kletter gaat, dan moet ze hem op de volte sturen. vooral de buitenteugel blijven vasthouden, daar moet je op remmen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:14

Niekoezz schreef:
Laten we nou niet over mensen gaan praten, het gaat hier over paarden, dus ik vraag alleen rustig om advies maar zoals ik hoor, is iedereen ons aan het afzeiken dus dan stoppen we er wel mee, met die ponys verzorgen

zo laat je je wel heel erg kennen. maar goed.
Als ie zo enthousiast is, kan je daar dus wat aan doen.
Zoek eens uit wat ie voor eten krijgt, zet hem aan de longeerlijn (ging over baister he?) zorg dat ie zijn energie kwijt kan

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:15

Dat zeg ik ook, als hij weggaloppeert een volte maken, en rustig blijven, ik stel haar ook vragen zoals:
hoe moet je je benen/teugels ofzo gebruiken als je galop aanspringt
dat vraagt mij ninstructrice ook altijd aan mij, zoon soort vragen dan..groetjes aniek

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:16

Wat kun je dan aan enthousiasme doen?
enne.. ze krijgen brokken, 1 schep sochtends en 1 schep savonds, de kleine krijgt minder, ong 3/4 schep brokken sochtends en savonds.
groetjes aniek

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:18

weet je wat voor brok? (basis, sport, etc)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:18

aan enthousiasme, aan het werk zetten. bv eerst even longeren, of dat jij er eerst even mee rijdt. zorg dat hij z'n energie kwijt kan