Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Koper, omdat ik daar bewust ben weggegaan en nu 1,2 ha heb waar ze wel druk in de weer zijn en voorjaar '18 naar nog groter kananders had ik daar oplossingen moeten zoeken maar nu is het al opgelost.
Klinkt interessant wat jullie aanbieden. Ik wil erg graag houtwallen of heggen van wilg. Sowieso moet ik op zoek naar Wilg. Kan het hier bij de milieustraat kopen maar dat staat mij tegen. Verdienen zij er mooi 2x aan..
Wat voor soort hout gebruik jij superpony op en langs de track? Kruidentuin wil ik ook! Stuk uit de bit bewaart voor tips. Wil ik tegelijk met mijn moestuin in het voorjaar gaan inzaaien.
Indestal schreef:Paarden die echt veel uitkuren nodig hebben, zijn paarden die veel gereden moeten worden, regelmatig een flinke bos of strandrit en aan de longeerlijn uitkuren kan ook..
pol013 schreef:[quote="Indestal"
Paarden die echt veel uitkuren nodig hebben, zijn paarden die veel gereden moeten worden, regelmatig een flinke bos of strandrit en aan de longeerlijn uitkuren kan ook..
Hobbyhorse schreef:Dus een mestplaat aanleggen is niet verplicht begrijp ik, een mestcontainer huren o.i.d is ook een oplossing, mooi.
meggiemeg schreef:Hobbyhorse schreef:Dus een mestplaat aanleggen is niet verplicht begrijp ik, een mestcontainer huren o.i.d is ook een oplossing, mooi.
Niet echt nodig als je hobbymatig maar een paar paarden hebt, maar wel super handig.
Ik kiep dagelijks mijn krui leeg met mest, schep m even op en klaar.
Geen gezeur en gedoe dat het overal naar toe waait. Als hij bijna vol is even een belletje naar de loonwerker en zij halen m leeg, binnen 20 minuten gebeurt, kost me maar een paar tientjes, als ik dan zie bij anderen die de mest op een aanhanger moet rijden en deze vervolgens bijna wekelijks moeten weg brengen en daar nog eens bezig zijn. Dat kost me teveel tijd en is me teveel gedoe. Dit was een éénmalige investering die veel gemak geeft en hij was het dubbel en dwars waard. Mochten we hier weer een keer gaan verhuizen geen moeilijk gedoe dat de grond eventueel vervuild is of wat dan ook.
Azmay schreef:
Hobbyhorse schreef:En stel er staat een boom op het pad, hoe bescherm je de stam tegen smikkelende paarden?
Of is dat geen doen en het beter het pad te verleggen bijv. 1 meter van de stam af zodat ze wel de schaduw kunnen gebruiken maar geen schors smikkelen .