Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:01

Nou ik zie echt t probleem niet..
Maar goed voordat er weer een zinloze welles nietes discussie ontstaat nok ik af.. ts niet mee geholpen zo..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:07

Als het niet om het geld gaat waar gaat het dan om....? Principe....kwestie van geven en nemen dan. Je hebt en prima tijd gehad, zelf besloten je paard te verkopen. Moeten ze dan een week de stal leeg houden en de andere huurder op straat laten staan? Komt op mij een beetje kinderachtig over als je op goede voet leeft met de pensionhouder.

Als je dit soort dingen met het oog op het wetboek gaat bekijken....dan heb je in mijn mening een lastig leven maar sta dan ook niet te kijken als anderen andersom ook eens moeilijk gaan liggen doen vanuit 'principe'.

Daarbij zou ik dit al helemaal niet vragen als je pensionhouder op bokt zit. {:}

Utixo

Re: Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:11

De vergelijking met een huis gaat niet op. Een huis huur je op de Grutjesstraat nummer 7. Een stal huur je in Amsterdam. Zolang jij maar weer voor die laatste week een plekje krijgt ergens in Amsterdam is het goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:14

Utixo schreef:
De vergelijking met een huis gaat niet op. Een huis huur je op de Grutjesstraat nummer 7. Een stal huur je in Amsterdam. Zolang jij maar weer voor die laatste week een plekje krijgt ergens in Amsterdam is het goed.

Natuurlijk niet. Die stalhouder heeft toch niet nog ergens een locatie voor je.
En je huurt op dat complex, dat hij je daar een andere stal kan geven zul je niet veel aan kunnen doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:15

pol1 schreef:
Ik zou echt niet weten waarom ik een stal niet mag verhuren waarvan de klant al vertrokken is??

Typisch gevalletje Psalmen 115:5 (regel 2)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:17

Utixo schreef:

Nee hoor.
Bij een pension hebben ze een adres, niet alleen een plaatsnaam en bij mij werd altijd mondeling afgesproken om welke box het zou gaan.
Niet elke plek is geschikt voor elk paard. Sommige boxen liggen op een druk stuk gangpad en andere niet. Sommige zijn met luiken naar buiten en andere niet en ook maten kunnen verschillend zijn.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:22

Nogmaals commentaar of niet ik denk dat elke pensionhouder er zelf t beste de invulling aan kan geven!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:25

Tot iemand er wel een zaak uit zal maken, dan trek je aan het kortste eind.
Nu heb je geluk dat iemand voor wat flut centen dat niet gaat doen en dat is waarom veel stalhouders dit doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:28

Ik blijf van mening dat als er meer overleg is over dit dat er dan vaak helemaal geen probleem is.
Mijn paard heeft een tijd in training elders gestaan toen ik zelf niets kon vanwege een ongeluk. Ik was toen van mening dat ik een kale stalhuur moest betalen, de pensioneigenaar deelde deze mening niet. Hij was van mening dat ik gewoon het volle pond moest blijven betalen. Er was toen zelfs sprake dat hij de stal nog een keer wilde verhuren omdat het paard een aantal maanden weg zou blijven, daar heb ik voor bedankt en gezegd ik betaal het volle pond dus heb ik recht op die stal.
Het volle maandbedrag ben ik blijven betalen omdat ik graag weer terug wilde naar de stal, de plek was super, alle mogelijkheden ook, de eigenaar alleen minder.
Ik was van mening dat ik met het betalen van een kale stalhuur hij geen inkomsten mis liep maar hij zag dat heel erg anders. Een lange tijd daarna zijn ze er wel op terug gekomen door aan te geven dat ze het fout hadden gedaan bij mij, dat het niet netjes was geweest. Dit kwam meer door het feit dat ze geen fijne klanten meer kregen nadat ik weg was gegaan omdat ik de paarden aan huis heb gekregen toen. Hij besefte toen dat ik toch wel vaak de handen uit de mouwen stak en dat het met de financiën nooit gedoe was. De nieuwe klanten daarna deden dat niet. Waren niet bereid om mee te helpen waardoor ze nooit een weekend meer (of zelfs een dagje) weg konden, dat was bij mij nooit een probleem.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:32

Wie gaat hierover een rechtszaak spannen. Dan heb je echt een steekje los. :x TS heeft paard verkocht en gaat er geen gebruik meer van maken want paard is al weg. Ze ging geen nieuw paard kopen. Wellicht als ze had gezegd vooraf van ik wil nog wat spullen laten liggen was dat geen probleem geweest. Maar zoals ik begrijp is er helemaal geen intentie om de stal nog te gebruiken. Ze hebben altijd goed voor je paard gezorgd. Dan moet je over een leegstaande box gaan ziemelen dat die niet gebruikt mag worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:35

Het gaat toch al lang niet meer precies over ts? Maar over wat er wettelijk oke is.

Als je in samenspraak het oke vind dat de stalhouder er een ander paard in zet is dat prima.
Wettelijk zou je natuurlijk een ander persoon tegen kunnen komen als pensionhouder en zit je wel verkeerd.
En dat is uiteindelijk ook wat ts wil weten, niet wat ze gaat doen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:47

Ik heb niet het hele topic gelezen maar stel dat ts in een inpuls een pony/paard koopt mag ze de stal dan nog gebruiken? Ze heeft er immers voor betaald.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:55

Frummels schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, alleen die van t's zelf.
Maar als het paard nou pas opgehaald zou worden in de laatste week van de maand opzegtermijn, was het paard dan weggehaald zodat de nieuwe klant er kon staan? := je hebt opgezegd, paard is eerder opgehaald dus de box is de laatste periode van de huurtermijn (want dat is het, ongeacht of je opgezegd hebt of niet!!) leeg, maar jij huurt de box nog. Opzegtermijn of niet. Dus antwoord op je vraag: nee de box had niet verhuurd mogen worden terwijl jij er nog voor betaalt tenzij jij daarvoor toestemming hebt gegeven.

Natuurlijk was het paard dan niet weggehaald...jeetje...box stond leeg...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:25

Utixo schreef:

Ik begreep van de TS dat Amsterdam verder vol was, dus deze vergelijking gaat helaas niet op.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:46

Denk dat de wetgever wel wat beters te doen heeft! Maar goed duidelijk is igg dat er voor en tegenstanders zijn :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:38

Ik betaal vooruit.Als ik van plan ben weg te gaan zeg ik dat ook vooruit.Soms werden ze kwaad want je mag niet weg. Dan is de sfeer verpest en ga ik meteen,voor het eind van de al betaalde maand.Krijg dan geen geld terug. De pensionhouder gebruikt de stal dan wel meteen zelf weer.Dat kan me dan niets schelen want ik ben er toch weg.....Zo ging het soms bij mij.Als het paard was overleden kreeg ik de al vooruitbetaalde dagen wel terug. Daar kon ik nl. niets aan doen!