Alles valt en staat met de faciliteiten die 24/7 biedt! De pp tegenover ons heeft een mini track, weidegang en voert kuil..verder is er een onbegaanbare bak aangelegd. Betalen ze 175 voor!!! Dus zodoende verhuur ik nu mijn bak ( agterberg) aan diverse klanten van hiernaast! Een luxe pp / 24/7 kan bijna net zoveel vragen als een pension met stallen.
Ik denk dat er verschillende mensen zijn die net een nieuwe pp hebben aangelegd en hebben zitten rekenen en hun investering terug willen verdienen. Is niet erg, dat wil iemand die stallen bouwt ook, maar die hebben al te maken met gangbare en geaccepteerde prijzen. pp's zijn redelijk nieuw en nog niet zo bevestigt wat het kost.
Kleinere pp's worden ook aangelegd om bijv de mindere ruimte goed in te delen. Als je slechts tot 10 paarden kan huisvesten is een hele goede, dure bak aanleggen echt ene flinke investering daar bovenop.
Maar andersom zijn er stallen die alles al hebben en weide opofferen om een pp aan te leggen en die vinden dat ook een investering en luxe. Het doet veel boeren nog pijn om de wei om te bouwen tot pp.
Het is echt keuzes maken. Die van ons staan in natuur gebied nu, maar geen luxe voor ons erbij. Wij missen dat niet echt. Maar zou ik weer een jonger paard hebben, ga je misschien wel een bak missen als je serieus wil trainen.
Achterom
Geplaatst: 04-08-17 14:42
superpony schreef:
Het doet veel boeren nog pijn om de wei om te bouwen tot pp.
Niet alleen boeren hoor, de meeste pp's (met uitzondering van bijvoorbeeld die van Joyce) zijn ook gewoon geen aanwinst voor het landschap. Ze zien er niet uit.
Nou, dat vind ik echt reuze mee vallen. Ik vind snelwegen een groter probleem als we daar op moeten gaan letten. Of lelijke huizen. Nederland is gewoon plat en we hebben niet overal veel ruimte. Maar paardjes op een pp vind ik fijner om te zien dan kale weides zonder dieren of teveel paarden die weides omploegen tot modder.
joyce B
Ik heb ontzettend veel foto's bekeken van Hit-Actief stellen in Duitsland (worden landschappelijk mooier aangekleed dan hier) en van Paddock Paradise achtige settings. Ook in Nederland zijn er een paar hele mooie natuur kunststukjes aangelegd. O.a. de Paardenmaat bij Arnhem maar ook in Groningen van een natuurlijke bekapster. Wij hebben eerst de structuur gemaakt en zijn nu naar toe aan de aankleding met bomen en struiken en er zullen nog wat dingen aangepast moeten worden. Hebben wel advies gevraagd aan een tuinontwerpster met affiniteit met permacultuur. het gaat langzamer dan ik zou willen maar het begin is gemaakt.