Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Azmay schreef:Las ergens dat je een oud vergiet makkelijk kan gebruiken om ijs uit de waterbak te halen zonder koude ijsvingers te krijgen. Hoop dat het me deze winter gaat helpen
_mexx_lady_ schreef:Ik kom even binnen vallen.
Hoe kan ik dit het beste maken/oplossen?
Ik heb van die grote vierkante balletboxen in de weide staan waar ik dagelijks hooi in gooi zodat ze overdag kunnen knabbelen. Rij dagelijks in alle vlugte een kruiwagen door de wei om hooi in die bak te kappen.
Nu sta ik dagelijks om 6u op, moet om 7u beginnen met werken (10 minuten vroeger opstaan zie ik niet zitten).
Dat moet makkelijker denk ik dan.
Nu heb ik grote hooinetten ( Equiculinair, 6x6 maas maat Large) besteld en dacht als ik die dan vul in de avond en het hooinet en alles in zo een bak gooi in de ochtend.
Van een paard kan ik er op aan dat ie hem mooi laat liggen. Van de ander ben ik zeker dat als het niet vooruit gaat hij met net en alles aan de wandel gaat.
Dus hoe leg je zoiets gemakkelijk vast aan zo een bak?
Gat in de zijkant boren, strotouw erdoor en aan die strotouw een haak waar het hooinet aan vast kan?
Otti1977 schreef:[ [url=m/x5CJPt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/axIoxT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ogen in elke hoek van mijn bak. Ik haal touw van net erdoor en en haak hem in andere hoek vast. De onderkant van het net ligt ook vast.
[ [url=m/zNpJtP.jpg]Afbeelding[/url] ]
_mexx_lady_ schreef:Otti1977 schreef:[ [url=m/x5CJPt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/axIoxT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ogen in elke hoek van mijn bak. Ik haal touw van net erdoor en en haak hem in andere hoek vast. De onderkant van het net ligt ook vast.
[ [url=m/zNpJtP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kijk zo iets! Van de week vriend met het boormachine aan t werk zetten!
Sanniejtjuh schreef:Zoek even in het centraale topic, slowfeeders, veel uitleg en foto”s..
Coentjuh schreef:Sanniejtjuh schreef:Zoek even in het centraale topic, slowfeeders, veel uitleg en foto”s..
Ja maar weinig reactie op mijn vragen.. Probeer het ook ff hier
Ik wil een frame maken voor mijn palletbox en ik twijfel over de maat steigerbuis:
'Mijn' bouwmarkt verkoopt namelijk diameter 2,8 cm of 4 cm. Aangezien ik straks een hooinet er in wil spannen met een maas van 3 cm, is het natuurlijk heel makkelijk als ik de kleine diameter steigerbuis (2,8) koop zodat ik deze er doorheen kan rijgen. Maar ik twijfel of dat stevig en zwaar? genoeg is en ofdat ik beter voor 4 cm kan gaan.
RianneH schreef:Leuk topic![]()
Mijn favo handigheidje is toch wel de heksenbezem. Eindelijk vegen zonder te hangen en rugpijn op de gewone bezem, die vol zit met het zand dat net geveegd is.
Maar, wat is het lastig een nieuwe te vinden. Alles wat ik tot nu toe tegen kom is voor de sier, daar valt niet echt mee te vegen..
Neon schreef:Voor het vervoer van je zadel en andere troepjes (borstels, shampoo, cap, laarzen, hoofdstel etc.) Hadden wij een houten bolderkar van marktplaats geplukt met daarop een schraag vast geschroeft. Hierop kan het zadel fijn vervoerd worden en neem je ook direct alle andere spullen mee