Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Zeg bruintje betaal jij m'n stal dan?
Ik werk mij verd*mme een slag in de ronte als 19jarige om m'n paard en studie te betalen, en dan ga jij mij even vertellen dat dat een slap excuus is? Pardon?!
Anoniem schreef:Dan zal ik maar even reageren, als eigenaar van een paard dat in de zomer de hele dag op de wei staan (8 tot 22) en in de winter "de hele dag" op stal.
Hoe graag ik ook anders zou willen, ik woon in de randstad en er zijn helaas bijna geen stallen waar ze van de winter vanuit stal buiten gezet worden.
Zou ik het anders willen? Ja. Maar is mijn paard ongelukkig? Absoluut niet.
Wij hebben 5 paddock voor in totaal 40 paarden. Wij regelen onderling dat de paarden buiten komen, dus uiteindelijk staat ze vaak alsnog 4 uur buiten, excl de tijd dat ik met d'r bezig ben.
Op stal krijgen ze wel enorm veel ruwvoer tot hun beschikking. Zelfs zoveel dat die van mij het niet eens allemaal opeet...
De stallen waar ze wel in de winder buiten komen zijn voor mij helaas te ver, zeker omdat er geen een volpension is en ik elke dag naar m'n paard zou moeten.
Hoe graag een eigenaar soms ook wilt, als die stallen er niet zijn houdt het op...
Barbet schreef:Anoniem schreef:Dan zal ik maar even reageren, als eigenaar van een paard dat in de zomer de hele dag op de wei staan (8 tot 22) en in de winter "de hele dag" op stal.
Hoe graag ik ook anders zou willen, ik woon in de randstad en er zijn helaas bijna geen stallen waar ze van de winter vanuit stal buiten gezet worden.
Zou ik het anders willen? Ja. Maar is mijn paard ongelukkig? Absoluut niet.
Wij hebben 5 paddock voor in totaal 40 paarden. Wij regelen onderling dat de paarden buiten komen, dus uiteindelijk staat ze vaak alsnog 4 uur buiten, excl de tijd dat ik met d'r bezig ben.
Op stal krijgen ze wel enorm veel ruwvoer tot hun beschikking. Zelfs zoveel dat die van mij het niet eens allemaal opeet...
De stallen waar ze wel in de winder buiten komen zijn voor mij helaas te ver, zeker omdat er geen een volpension is en ik elke dag naar m'n paard zou moeten.
Hoe graag een eigenaar soms ook wilt, als die stallen er niet zijn houdt het op...
Ik vind dit helemaal niet zo verkeerd hoor.![]()
Je paard komt toch zelfs in de winter genoeg buiten.
bruintje123 schreef:Mijn excuses dan.
Maar die toon ben ik naar mijn idee pas gaan gebruiken toen Jij met smoesjes begon te gooien.
En betreft dit onderwerp heb ik een smoesjes allergie.
Een paard vraagt niet om zijn eigenaar en diens situatie.
Pearls14 schreef:Wat voor een paard hebben julie en hoeveel grond heb je nodig voor een paard