Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:55

5 x 7 ofzo... een kwart is verhard met steen want dan komt het hooi dat op de grond ligt niet in het zand. de paddock is voor 2 paarden.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:59

koosje14 schreef:
5 x 7 ofzo... een kwart is verhard met steen want dan komt het hooi dat op de grond ligt niet in het zand. de paddock is voor 2 paarden.


5x7? Het is natuurlijk een paddock maar mij klinkt dat meer als een buitenstal.
Staan ze ook nog op de wei of is dat alle ruimte die ze hebben? Of gaan ze elke dag 2 uur op buitenrit?
Ze zullen wel goed met elkaar overweg moeten kunnen op die ruimte, is een vast koppel neem ik aan?
Of heb je inmiddels gezien dat het een zeer voorzichtige schatting was :=

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 07:47

Wat vinden jullie van een paddock van 10x15 voor een mini pony, b-pony, d-pony en e-pony samen? 24/7 toegang toe en daarnaast mogelijkheid om ze los te gooien in een grotere paddock (15x40), maar alleen als je er zelf bij bent (kan wel elke dag even, je bent natuurlijk zelf lang op stal met zoveel paarden).

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:41

4 gedraineerde paddocks van 10x30m voor 5 paarden. Paddocks zijn geschakeld dus ze kunnen door alle 4 de paddocks lopen. Paarden staan er 24/7 in.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:31

_suus19_ schreef:
Wat vinden jullie van een paddock van 10x15 voor een mini pony, b-pony, d-pony en e-pony samen? 24/7 toegang toe en daarnaast mogelijkheid om ze los te gooien in een grotere paddock (15x40), maar alleen als je er zelf bij bent (kan wel elke dag even, je bent natuurlijk zelf lang op stal met zoveel paarden).

Heel veel te klein. Zelfs de "grote" paddock is heel klein voor 4 paarden 24/7

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:46

smurffie schreef:
_suus19_ schreef:
Wat vinden jullie van een paddock van 10x15 voor een mini pony, b-pony, d-pony en e-pony samen? 24/7 toegang toe en daarnaast mogelijkheid om ze los te gooien in een grotere paddock (15x40), maar alleen als je er zelf bij bent (kan wel elke dag even, je bent natuurlijk zelf lang op stal met zoveel paarden).

Heel veel te klein. Zelfs de "grote" paddock is heel klein voor 4 paarden 24/7


Ik heb je een pb gestuurd :)
De grote paddock is bijna zo groot als een rijbak, vind ik voor 24/7 best ruim voor 4 pony's. Kunnen ze best een rondje rennen.
De uitloop is inderdaad best klein. Ik dacht ze kunnen wel hun belangrijkste behoeftes vervullen daar: rondscharrelen, sociaal contact, zelf weten of ze binnen of buiten staan, altijd toegang tot eten etc. Dus misschien dat het daarom wel kan, als ze elke dag ook even de mogelijkheid krijgen om de benen te strekken in de grotere paddock.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:56

Het is niet veel groter dan 4 losse boxen, je paarden hebben dan dus totaal geen ruimte om weg te kunnen van elkaar. Als je paarden 24/7 bij elkaar wil kunnen houden moeten ze ruimte hebben om weg te kunnen,te kunnen dollen en spelen. Rijbak formaat is voor 24/7 al klein. Prima oppervlak voor 4 pony's als ze s'machts rust krijgen op stal. Maar de onderste in rang heeft het in zo'n stukkie echt zwaar.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:19

Ik vind het ook krap, in principe reken ik met 100m2 per paard/pony bij 24/7 buiten, hoewel het voor tijdelijk wel kan.

Annienke

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:30

Azmay schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.

- Hoe groot is het? Ongeveer 20x16
- Zijn er stukken verhard? Nee nog niet, zijn het wel aan het overwegen omdat het inmiddels met veel regen toch we bagger begint te worden
- Staan ze alleen of samen? Beiden, in de winter staan ze 's nachts 'gescheiden' van elkaar vanwege andere voerbehoeftes maar dan zit er alleen maar een draadje tussen, overdag gaat het draadje open
- Hoeveel uur staan ze erop? Euh, in de winter iig van 5 uur 's avonds tot half 6 's ochtends en overdag wanneer ze willen, in de zomerperiode alleen met voeren een half uurtje of wanneer ze er zelf gaan staan. Paddock opent naar de verschillende weides
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja, in hooinetten in de tent
- Is er een schuilstal aanwezig? Weidetent van 3,5 bij 6 meternogwat
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Als ze niet op de paddock staan, staan ze op de wei

Is voor een Haflinger en een a-ponytje

Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden ;)

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 11:45

Mizora schreef:
Ik vind het ook krap, in principe reken ik met 100m2 per paard/pony bij 24/7 buiten, hoewel het voor tijdelijk wel kan.


Dat vind ik wel krap, dan zou ik 7 ponys in mijn tuin kunnen hebben en zo groot is het echt niet :o

Dit is mijn winterstuk nu. Overdag hebben ze tot de witte plaat achter, bij de kopse kant van de schuur kunnen ze een schuilstal van 3,5x4,5 in.

Afbeelding

Anoniem

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:18

Op zich vind ik rijbak formaat niet te klein.
Wij hebben ongeveer 2x rijbak formaat voor 5 paarden + een grote inloopstal.
Maar ik merk dat ze eigenlijk alleen de echte paddock gebruiken en ook daar kan prima in gerend en gebokt worden zonder dat ze hoeven te remmen voor elkaar.
Nu hebben wij verder geen voerbakken in de paddock staan en ook wel rustige paarden, maar toch hebben ze echt voldoende ruimte.

3 van de 5 hebben een tijdje in een stuk kleinere paddock gestaan; ik schat 12 bij 20 met in het midden nog 2 grote zeecontainers, en ook dat was geen probleem.
Afbeelding

In het voorjaar en de zomer staan ze natuurlijk op een flink stuk land en op droge dagen gaan ze hier ook de wei op, maar goed, nu hebben ze in totaal ongeveer 70 bij 25 en daar doen ze het prima op.

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:27

Bedankt voor de reacties :) ik heb liever 24/7 buiten op een wat kleiner stuk dan 16 uur op stal en 8 uur (wat de meeste stallen niet eens redden) op een groter stuk buiten. Uiteindelijk krijgen ze dan toch dezelfde beweging. Of is dat een vreemde gedachte?
Het is inderdaad een goed punt dat de laagste in rang dan geen rust krijgt. Maar dat zal de kleinste van het stel zijn, we kunnen altijd een draadje spannen zodat zij een klein hoekje heeft waar ze alleen kan eten en rusten.

Het is sowieso voor tijdelijk. Zou pas vanaf maart zijn dus dan is het alweer bijna weide seizoen. En dan volgende winter een deel. Mijn ouders zijn bezig met de bouw van een huis waar ze heen gaan. Maar tot die tijd........

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:32

- Hoe groot is het?
Ik zal een plaatje posten voor het idee, zo geen idee van.

- Zijn er stukken verhard?
Ja, bij de uitloop tot ongeveer een meter

- Staan ze alleen of samen?
Apart.

- Hoeveel uur staan ze erop?
'S nachts

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Dat ligt in hun stal, dus eigelijk ja

- Is er een schuilstal aanwezig?
Hun stal

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Ze gaan overdag de wei op.

Morgen zal ik een plaatje maken, van hoe ze staan.

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:37

- Hoe groot is het?
Onze paddock is 30x50 groot

- Zijn er stukken verhard?
Ja
- Staan ze alleen of samen?
Met 4 paarden samen

- Hoeveel uur staan ze erop?
15 uur

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja in slowfeederbakken

- Is er een schuilstal aanwezig?
Ja maar staan ze nooit in

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Van 8.00 tot 23.00 uur op de paddock en kunnen daarbij wat op de wei scharrelen, in de nacht op stal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 09:50

_PatriciaH schreef:
- Hoe groot is het?
Onze paddock is 30x50 groot

- Zijn er stukken verhard?
Ja
- Staan ze alleen of samen?
Met 4 paarden samen

- Hoeveel uur staan ze erop?
15 uur

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja in slowfeederbakken

- Is er een schuilstal aanwezig?
Ja maar staan ze nooit in

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Van 8.00 tot 23.00 uur op de paddock en kunnen daarbij wat op de wei scharrelen, in de nacht op stal.


[ [url=m/FcAjqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JpJRun.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Rkt0Rz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yT8kSK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw zoiets zou ik ideaal vinden denk ik :j

MarjaR

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:03

- Hoe groot is het?
Onze paddock is ca. 14 x 14 meter groot.

- Zijn er stukken verhard?
Na een paar jaar tobben met modder/bagger (m.n. in de winter) hebben we in 2015 van die kunststof paddockroosters laten leggen, met wegendoek eronder en zand er bovenop.
Bevalt goed want nu hebben we altijd een stevige ondergrond en zakken we bij paddock uitmesten niet tot onze enkels in de drap. Wel moet komend voorjaar het zand worden aangevuld, want met uitmesten van de paddock verdwijnt er ook best wel zand.
Ik gebruik de paddock overigens ook voor longeren/grondwerk.

- Staan ze alleen of samen?
Ik heb een fjord en een shetlander die altijd samen staan.

- Hoeveel uur staan ze erop?
24/7 (als ze niet in de wei staan)

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ik voer in de aangrenzende stal, waar ze dus altijd zelf in en uit kunnen lopen. Daar zijn ook automatische drinkbakken.

- Is er een schuilstal aanwezig?
De paddock ligt direct naast de stal en ze kunnen altijd zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan. De deur naar de stal is altijd open.

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Ze staan in principe afwisselend in de wei en in de paddock, maar in de praktijk staan ze best veel in de paddock.
Zeker ook in de zomer, want de shet heeft zomerexceem en zij kiest dan zelf graag voor de stal (op de vlucht voor mugjes). Op die manier blijken we toch zelfs zonder exceemdeken te kunnen.
Bovendien eten ze in de wei anders tot ze ploffen, dus door ze regelmatig in de paddock te zetten is hun gewicht ook beter onder controle te houden én heeft de shet minder kans op hoefbevangenheid (waar ze erg gevoelig voor is).


Afbeelding

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:24

Hoe groot is het? 10 bij 10
- Zijn er stukken verhard? nee
- Staan ze alleen of samen? samen
- Hoeveel uur staan ze erop? 10 uur perdag van 7 / 16
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? ja
- Is er een schuilstal aanwezig? ja
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? snacht op de stal

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:34

KittyDylan schreef:
- Hoe groot is het?
Ik zal een plaatje posten voor het idee, zo geen idee van.

- Zijn er stukken verhard?
Ja, bij de uitloop tot ongeveer een meter

- Staan ze alleen of samen?
Apart.

- Hoeveel uur staan ze erop?
'S nachts

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Dat ligt in hun stal, dus eigelijk ja

- Is er een schuilstal aanwezig?
Hun stal

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Ze gaan overdag de wei op.

Morgen zal ik een plaatje maken, van hoe ze staan.



Afbeelding

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:41

Mooie plekjes komen er voorbij! :j

Mijn paddock is 7 bij 16
De schuilstal staat er net buiten, kunnen ze wel in en uit maar niet bij de grote van de paddock gerekend. Deel naar de schuilstal toe en een stukje daarvoor is bestraat, hier krijgen ze (net als binnen in de schuilstal) hooi en water.
Ze staan er dag en nacht.. wel mogelijkheid tot binnenstal als het weer echt extreem is. In de zomer periode gaan ze het land op. :))

Het zijn 2 veulens, een fjord en een welsh pony. Ik ben best wel tevreden al had ik de paddock liever iets groter, wie weet kunnen we van de zomer wat meters extra pikken :))

Dunkeedoo

Berichten: 312
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:55

Komen echt mooie plekjes voorbij!!
Wij hebben maar beperkte ruimte, de paarden staan bij mijn opa en oma. Er zijn veel dingen die ik graag anders zou willen bij ons, maar dat gaat helaas niet. Inloopstallen is geen mogelijkheid, en ik zou óntzettend graag een stuk gras van de boer achter ons willen hebben maar die wil daar niet over denken (plus er zit een behoorlijke sloot tussen, maar dat heb ik nooit als obstakel gezien :Y) )... al ga ik het deze zomer vrolijk nog een keer proberen
- Hoe groot is het?
2x grote paddock van 10 x 40, 1x kleine paddock van 10 x 15, 1x rijbak van 20 x 40
- Zijn er stukken verhard?
nee, al denk ik erover om waar de waterbakken staan en hooi word gevoerd wel te verharden
- Staan ze alleen of samen?
ze staan 2 aan 2
- Hoeveel uur staan ze erop?
winter: 3-5 uur zomer 5-10 uur (helaas is langer geen optie omdat ik elke dag op en neer moet naar mijn opa en oma om ze buiten te zetten de stallen te doen en binnen te zetten en ik ook nog een soort van priveleven heb). 24/7 buiten hebben we geprobeerd maar 1 pony vind het heel eng snachts buiten te zijn (heeft maar 1 oog) en dan zouden er 2 op stal moeten en de rest buiten... ben bang dat ze dan gaan roepen en door het draad gaan
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
in de winter niet, zomer wel
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
verder staan ze alleen op stal (4x4 en 3x3,5) 1 of 2 van de grote paddocks worden elk voorjaar ingezaaid met gras zodat ze wel wat gras te eten hebben (is beetje afhankelijk van het aantal paarden wat we op stal hebben)

hier even een overzichtje

Afbeelding

Myca

Berichten: 6269
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:17

Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.

- Hoe groot is het?
Ongeveer 5 x 10m

- Zijn er stukken verhard?
Nee

- Staan ze alleen of samen?
Alleen, ze kunnen wel neuzen/kriebelen met de paarden in de aangrenzende paarden.

- Hoeveel uur staan ze erop?
In de winter ongeveer 5 uur, als de dagen langer worden kan dat tot 13 uur worden.

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja

- Is er een schuilstal aanwezig?
Nee

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Als de wei droog genoeg is, staan de paarden overdag in de wei.
In het begin een paar uurtjes, later tot 13 uur, 's nachts staan de paarden altijd binnen.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 18:37

KittyDylan schreef:
KittyDylan schreef:
- Hoe groot is het?
Ik zal een plaatje posten voor het idee, zo geen idee van.

- Zijn er stukken verhard?
Ja, bij de uitloop tot ongeveer een meter

- Staan ze alleen of samen?
Apart.

- Hoeveel uur staan ze erop?
'S nachts

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Dat ligt in hun stal, dus eigelijk ja

- Is er een schuilstal aanwezig?
Hun stal

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Ze gaan overdag de wei op.

Morgen zal ik een plaatje maken, van hoe ze staan.



[ [url=m/JajzkJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan je ze niet samen zetten? stukje er tussenuit halen? Zou ik tenminste doen heeft weinig nadelen denk ik. Of gaat dat niet?

Die paddocks van 5x10 ken ik wel, moet alleen zeggen dat ik het spaans benauwd krijg als ik me in denk dat ik dan 10+ paarden in mijn (2 paards) paddockje zou kunnen zetten :')

Anoniem

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:41

Ik bedacht me laatst dat we 66 stallen van 3x3 in onze paddock kwijt zouden kunnen. _O-
Wel zonder gangpad. :+ Dus in theorie.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:03

Koud bloedkim dat zijn een hoop stallen!!!

Op mijn stuk passen er ook een hele hoop. Als ik die zou verhuren a €150 kale boxhuur in mijn regio kan dat zonder faciliteiten loop ik binnen, haha. Echter gun ik mijn pony's de ruimte en bind het nog te weinig.

_ENGEL_ schreef:
Mijn ponys staan gedurende de natte maanden in een nagenoeg geheel betegelde paddock van 16x8m met onbeperkt hooi. Ook hebben ze nog een inloopstal beschikbaar van 5x2,5m. Niet heel ruim, maar voor hier is het bijna onmogelijk je paard zoveel buiten. In de zomermaanden hebben ze ook 24/7 toegang naar de wei. In de wintermaanden mogen ze er een uurtje tot max 4 uur op als het een aantal dagen droog. Niet ineens want daar kunnen ze niet goed tegen. Ze staan er met zijn 2en een tinkertje van 1,43m met een mini van 75cm


Hier is de paddock vergroot mits de grond het toelaat. Ze hebben een bestraat stuk van 16x8 en een stuk stukgelopen wei erbij van 8x40m. Plek zat om af en toe een sprintje te trekken. Bij veel regen en modder gaat dit stuk wel dicht. Echter staat het voornamelijk open, dus erg blij mee. Gras staat er niet meer, maar de ruimte is erg fijn. Ik kan niet wachten tot ik de weide weer open kan zetten

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:35

Mijne is 50 meter lang. Op het smalste 4 meter breed. Op het breedst 30 meter.