mest/probleem gemeente !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:28

NoTwixLeft schreef:
Waarom moet TS zeggen bij welke plaats ze in de buurt woont? Sommige mensen zijn erg voorzichtig met hun privacy en woonplaats. ZH is denk ik genoeg om op te richten, buiten ZH vind ze gewoon geen oplossing blijkbaar. Binnen ZH duidelijk wel. En nee ik weet niet waar ze woont, hoef ik ook niet te weten dat een hoop niet kan als je in een dijkwoning.

Omdat mensen die ook in ZH misschien wel een weg weten waar mest heen kan.
Ze hoeft ook geen adres of zo te noemen, wordt niet omgevraagd. Alleen waar in de buurt.

Wilawander

Re: mest/probleem gemeente !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:39

zakken opsparen en dan een mestbedrijf laten komen en deze daarin leeg gooien. Beetje werk maar moet je er voor over hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:47

Als je in de buurt van Dordrecht zou zitten weet ik eventueel wel een boer waar je het allicht tegen betaling kan komen brengen. (komen meerdere mensen met aanhangers mest brengen)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:19

Geen eten meer in de paarden stoppen kan natuurlijk ook nog scheelt eens stuk in de mest :9

Flauw ik weet het maar al het andere wordt bijna ook allemaal afgekraakt. En je hebt een grote aanhanger dat had ik al gelezen maar ja je kan natuurlijk ook een kleinere kopen..
En ik geloof echt niet dat je in een staal van 25km echt nergens die mest kwijt kan.

Maar je hebt misschien een oplossing fijn! En logisch dat zo privé probleem bij de gemeente geen spoed is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:53

Wilawander schreef:
zakken opsparen en dan een mestbedrijf laten komen en deze daarin leeg gooien. Beetje werk maar moet je er voor over hebben.

Firma Kroon komt hier uit de omgeving en die rijden met wagens waar je niet zomaar even je 50 kg mest zak in leeg gooit. Mest is nl best zwaar btw.

Ik snap de ellende van TS maar al te goed. Samen met een vriendin ook een korte tijd een eigen plek gehad waar ook niks mogelijk was.
We hadden ook maar een klein aanhangertje omdat een grote niet op het terrein paste dus was het 1x per week mest wegbrengen.

Ff naar Kroon rijden was al 2 uur werk en kostte 10 euro per keer. Duur grapje was dat.
Nu gewoon weer in pension.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:27

TS: ik heb je topic helemaal gelezen, maar ik snap echt heel weinig van je situatie...

je zegt dat je een grote aanhanger hebt. die staat ergens geparkeerd neem ik aan. als je daar mest verzameld, dan kan je het toch daarna wegbrengen? het enige wat je dan hoeft te doen is zeggen waar in de omgeving je woont. Mensen hebben al aangegeven in de buurt van Brielle, Rotterdam iets te weten, ik weet nog iets in de omgeving leiden. echt het enige wat je moet doen is aangeven waar je iets zoekt, dan krijg je vanzelf antwoord.

volgende oplossing: je hebt je auto neem ik aan ook op de dijk staan? is dat eigen terrein? zo ja: kun je daar niet een extra rolcontainer naast laten plaatsen?

nog een oplossing: er zit verschil tussen een mestvaalt en een composthoop. heb je de apv gelezen, zodat je zeker weet dat een composthoop niet mag? die mogen namelijk eigenlijk altijd wel op eigen terrein. heb je een stukje achtertuin(eigen grond) die je kunt opofferen voor een composthoop? je zegt dat er alleen maar mest op gaat, maar niemand weerhoud je er natuurlijk van om er ook blad en gft op te gooien. Voila een composthoop ipv mesthoop.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:38

Ik heb niet het hele topic nagekeken dus misschien is het al genoemd maar wat dacht je van een 200 liter vat en dan steeds je mest verbranden? Ken er een hoop die dat doen. Succes! Lastig probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:49

Veel gft kliko's aanvragen bij de gemeente. Heeft een kennis van mij ook gedaan. . Iedere dinsdag 10 kliko's aan de weg zetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:51

Er zijn ook commerciële afvalverzamelpunten. Wij hebben een loonbedrijf en mogen ook geen zakelijk spul bij de gemeente storten. Bedrijven zoals Tol verwerken gewoon mest, en daar kun je tegen betaling storten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:17

rien10 schreef:
Veel gft kliko's aanvragen bij de gemeente. Heeft een kennis van mij ook gedaan. . Iedere dinsdag 10 kliko's aan de weg zetten.

De gemeente van TS wil geen paardenmest meer inzamelen.
En het mag dan ook niet bij het GFT.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:19

Yess schreef:
Ik heb niet het hele topic nagekeken dus misschien is het al genoemd maar wat dacht je van een 200 liter vat en dan steeds je mest verbranden? Ken er een hoop die dat doen. Succes! Lastig probleem.

TS woont binnen de bebouwde kom (met buren in hetzelfde blok) en daar mag je niet zomaar alles verbranden.
De buren klagen nu al, laat staan als je wekelijks kilo's mest gaat opstoken.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:36

Maar ik denk dat al zouden we een adres bij haar in de buurt weten er nog tig beren op de weg te bedenken zijn..
Ik denk dat de oplossing niet zo lastig is als het lijkt maar dat TS het zichzelf vooral heel moeilijk maakt op deze manier

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:39

Is het mogelijk om op een andere locatie een mestcontainer te plaatsen (bij een boer in de buurt ofzo). En dan iedere week daar de mest heen brengen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:08

Brainless schreef:
Yess schreef:

TS woont binnen de bebouwde kom (met buren in hetzelfde blok) en daar mag je niet zomaar alles verbranden.
De buren klagen nu al, laat staan als je wekelijks kilo's mest gaat opstoken.

Dom. Daar zullen ze idd niet vrolijk van worden..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:19

Brainless schreef:
rien10 schreef:

De gemeente van TS wil geen paardenmest meer inzamelen.
En het mag dan ook niet bij het GFT.

He, jammer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:45

gekvanfleur schreef:
Ik heb zelden zo'n vreemd topic gezien. :')

TS: is het met 6 pagina's vol mensen die zo aardig zijn met je mee te denken echt zo'n moeite om even te zeggen waar je zit of in ieder geval aan te geven: ik wil niet dat iemand weet waar ik woon??

Al zou ik je buurvrouw zijn en zou ik de mest makkelijk gratis kwijtkunnen van je, zou ik met zo'n houding echt helemaal geen moeite doen voor iemand ej je rustig verder laten zoeken.

Dit dus. Ik zou er bijna popcorn bij pakken.

Hopelijk kom je er uit met de gemeente ts.

Mocht dat niet lukken. Wie weet kunnen we je met een meer duidelijke omschrijving wel helpen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:29

Hoop dat je een oplossing vind

Wat ik alleen niet snap (en ja heb alles gelezen) is dat je zegt dat je af en toe met droog weer over de dijk rijdt omdat het niet mag maar je kunt maar voor 14 dagen stront verzamelen op je aanhanger. Hoe doe je het dan als je niet met nat weer over de dijk kan rijden.
Waar heb je je aanhanger staan? Want zoals ik aldoor lees staat die gewoon beneden in de wei.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:53

En waar dreigt de gemeente mee als je het wel gewoon op het stort brengt?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:52

wendely schreef:

Dat je weer rechtsomkeert mag maken met je kar.

Ts. al nieuws?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:55

butengeweun schreef:
wendely schreef:

Ts. al nieuws?

Ik zou niet eerder weggaan tot ze met een oplossing komen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:02

wendely schreef:

De gemeente is het niet verplicht in te zamelen.

Die gaat gewoon vertellen dat je het zelf bij een mestboer moet gaan brengen (of moet laten ophalen bij jou thuis).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:05

wendely schreef:
butengeweun schreef:

Ts. al nieuws?

Dan kun je lang wachten... het is jouw probleem, niet dat van hen.
Hoezo denk je daar eigenlijk recht op te hebben?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:38

Heb het al een keer eerder genoemd maar geen reactie op gekregen: heb je al eens iemand naar het juridische stuk laten kijken? Gemeente doet alles via correspondentie, wellicht zitten er haken en ogen aan waardoor je wel door mag gaan op de oude voet. Heb je dat al eens laten doen?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:17

Ik snap dat mestafvoer niet het probleem van de gemeente is. Maar ze kunnen niet alle mogelijke opties verbieden, geen container mogen plaatsen, geen mestplaats toegestaan enz. Maar het houden van paarden is wel toegestaan, dan moeten ze je toch ergens te gemoed komen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:22

Dat hoeft niet ;)
Door alle afvoer mogelijkheden te verbieden, hoeven ze niet zo direct te zeggen dat z eigenlijk liever geen paarden op de dijk willen hebben ;)