Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Ik begrijp het op zich wel.
Als je als pensionklant continue op je hoede moet zijn voor de precisie van de staleigenaar, is dat geen pretje.
Even vegen na hoeven krabben vinden de meeste mensen prima, net als alle eigen spullen opruimen.
Maar ik heb wel stallen gezien waar alles al weer schoon moet zijn vóór je überhaupt op je paard zit. Dus niet netjes achterlaten als je weggaat en klaar bent met je paard (vind ik persoonlijk normaal) maar zelfs tussen poetsen en rijden.
En na het rijden in de bak hoeven krabben zodat er geen zand uitgelopen wordt.
Of verplicht moeten afstijgen als je paard gemest heeft, en direct opruimen. (niet bijvoorbeeld wanneer het paard verzorgd en wel weer in stal of wei staat, wat ik normaal zou vinden)
Even vegen als ik klaar ben vind ik bijvoorbeeld ook normaal.
Maar ik heb ook meegemaakt dat er op een stal werkelijk geen strootje in de gangen mocht liggen.
Je spullen netjes opruimen aan het eind vind ik normaal.
Maar heb ook meegemaakt op stallen dat dekjes of dekens op eem bepaalde manier gevouwen op opgehangen moesten worden, verplicht...
Of dat er werkelijk niets in de gangen mocht liggen.
Ik hou er van om mijn spullen netjes in mijn kast te hebben.
Maar een bezweet dekje of afgespoelde en nog natte peesbeschermers wil ik graag ergens -netjes- kunnen neerleggen om te drogen, tot de volgende keer dat ik er ben. En dan geen uitbrander krijgen dat niet álles in mijn kast lag.
Kortom, een precieze staleigenaar die zich netjes aan afspraken houdt, en de stallen / omgeving goed onderhoudt is heel fijn.
Een staleigenaar die daar in doorslaat is héél onprettig en benauwend.
Je komt tenslotte -in de meeste gevallen- voor je ontspanning.
Ik denk dat dat bedoeld werd.
En in een paar van je berichtjes is het niet helemaal duidelijk of je tot de eerste categorie (netjes onderhouden en goede afspraken) behoort, of tot de tweede categorie (die doorslaat)
Lynn_Nikita schreef:Ziet goed uit. Prijzen kan ik niet vergelijken aangezien ik in Limburg zit. Voor 250- pm heb je hier stalling incl binnenbak
Wat ik een nadeel zou vinden is de smalle paddock. Ook al zouden ze alle 3 samenkomen is het lang maar erg smal. Jouw grasmengsel had ik ook. Bestaat voor meeste alsnog uit raaigras en dat groeit harder dan de andere soorten. Ze eten er echt niet minder van.
cheybinky schreef:Klinkt oke... Weet niet hoe de prijzen in gebieden verschillen daar oordeel ik niet over .
Hier heb ik :
2 paarden
Valkenburg zh
Klein landje, rijbak formaat, worden bijgevoerd met hooi.
Staan op onbeperkt hooi en vlas.
Grote rijbak, eigen paddock.
Eigen 'stalletje'
Schuur met 2 boksen,ruime zadelruimte etc.
Zelf mesten binnen buiten doen en brok kopen, wordt wel gevoerd door de staleigenaar.
Binnen half uur op t strand en valkenburgsmeer 200 meter rijden.
175, dus betaal 350€ voor 2.
By_Chantal schreef:Lynn_Nikita schreef:Ziet goed uit. Prijzen kan ik niet vergelijken aangezien ik in Limburg zit. Voor 250- pm heb je hier stalling incl binnenbak
Wat ik een nadeel zou vinden is de smalle paddock. Ook al zouden ze alle 3 samenkomen is het lang maar erg smal. Jouw grasmengsel had ik ook. Bestaat voor meeste alsnog uit raaigras en dat groeit harder dan de andere soorten. Ze eten er echt niet minder van.
Ja bizar he wat je buiten de randstad betaald, dan heb je inderdaad vaak binnenbanen, molens alles erop en eraan voor een habbekrats![]()
Wel leuk dat iedereen weet waarmee ik mijn land heb ingezaaid terwijl ik dat bewust niet hier genoemd hebt, en niet ga noemen ook om zulke reacties te kunnen besparen
Nohra schreef:Ik heb het topic doorgelezen en vind de reacties erg vergelijkbaar met de reacties in mijn laatste topic. Dat de wei te klein is voor drie paarden.
Denk dat veel mensen gewoon niet beseffen dat in de randstad en andere dure omgevingen weide erg schaars is.
Op de pensionstallimg waar ik tot nu toe heb gestaan was er geen weide en de paddocks waren 4x10. Vind ik wel klein maar de keus is hier gewoon niet groot.
Vind je plan goed en denk dat als je een advertentie plaatst dat je echt wel reacties krijgt van mensen uit de omgeving. Denk dat ik persoonlijk 320,00 reëel zou vinden.
Is het misschien mogelijk dat de paarden ook in de rijbak kunnen lopen? Dus dat je een grote paddock maakt met een pad naar de rijbak. Zo kunnen ze elkaar wat uit de weg gaan en heb je meer ruimte. Als iemand dan wil rijden is het even de paarden wegjagen.
Ik zou bij jou komen staan omdat ik weet hoe schaars weiland is en hoe schaars het is als iemand voert en mest in zo'n dure omgeving.
Succes met je stalling en erg leuk dat je dit kunt realiseren!
Vala schreef:Met dit soort faciliteiten in die regio en het feit dat je als eigenaar alleen maar hoeft te komen rijden en niet echt iets hoeft te regelen als je een dag niet kan vind ik zeker dat je er tussen de 300 en 350 euro voor kan vragen hoor!
ik heb het gevoel dat sommigen hier niet beseffen wat een werk het is wat je aanbiedt!
sanneloveyou schreef:Vala schreef:Met dit soort faciliteiten in die regio en het feit dat je als eigenaar alleen maar hoeft te komen rijden en niet echt iets hoeft te regelen als je een dag niet kan vind ik zeker dat je er tussen de 300 en 350 euro voor kan vragen hoor!
ik heb het gevoel dat sommigen hier niet beseffen wat een werk het is wat je aanbiedt!
Hier ga ik in mee zat mensen die poen hebben in deze omgeving en bereik zijn dat uit te geven aan zo'n plek. Persoonlijk zou ik er niet maandelijks 350 euro voor neer willen leggen. Maar dat is persoonlijk. Ik denk dat je je stallen rond deze prijs wel vol krijgt hoor.
renee16 schreef:wow, ik vond paardrijden in Brabant al enorm duur maar de randstad is als ik het zo hoor echt niet te betalen met een modaal inkomen
Voor deze stal betaal je 325.- (In brabant dus !):
30 ruime boxen van 3×3 meter met luik en geïsoleerd dak dat zijn geen ruime boxen hoor...
2 royale was/poets plaatsen met warm/koud water
2 aparte poets/opzadel plaatsen
binnenmanege met geïsoleerd dak, 20 x 40 meter
binnenmanege met geïsoleerd dak , 15 x 30 meter
buitenbak met drainage en vaste sproei installatie , hout omheind , 20 x 60 meter
trainingsmolen voor 4 paarden met equipad bodem
royale hout omheinde longeercirkel met drainage in de bodem
weidegang, ca. 2 ha. weiland dat verdeeld is in 28 goed omheinde weilanden postzegeltjes dus...
Royale zadel kasten
paarden/pony’s gaan elke dag, 7 dagen per week, aan de hand naar buiten wat wordt hiermee bedoeld?
goede kwaliteit en vooral voldoende stro, kuilhooi, krachtvoer voor Uw paard
professionele en gediplomeerde begeleiding
grote verharde parkeerplaats
trailerstalling
gezellige en royale verwarmde kantine
bosrijke omgeving
privé lessen, ook op onze paarden
Klokjes schreef:Ik denk dat je het sowieso wel vol krijgt wat je er ook voor vraagt, je bied heel veel service in combinatie met rust en er is zeker een groep paardenbezitters die dat erg fijn vind en het is zeldzaam. Jij hebt ook "maar" 2 of 3 plekjes te vergeven.
Het is niet mijn type stal, ik wil per se 24/7 buiten in kuddeverband dus ik ben niet je doelgroep en daardoor ook niet goed in staat aan te geven wat ik een nette prijs vind. Maar 2 of 3 mensen vinden die 350 euro willen betalen zal vast lukken in jouw omgeving.
Als tip zou je misschien ook in je service kunnen aangeven dat je bereid bent medicatie te geven oid, dat spreekt ook een extra doelgroep aan. En wat ik zelf als recreatie buitenrijder heel tof zou vinden is een plattegrondje van de omgeving en welke routes je zou kunnen rijden.
Heerlijk dat je je droom waar kunt maken, ga ervoor!
Annekeee schreef:Ik volg het topic, omdat ik het ergens interessant vind wat anderen er voor zouden willen betalen.
Geheel offtopic;
Maar ik word een beetje misselijk van de ego van TS.
Ik snap absoluut dat je trots en blij bent. Maar je toon waarop je typt, spreekt me niet aan.
En dat baat me een beetje zorgen..
Geloof best dat ik nu bokkers over mee krijg. Dat mag
Ik wil TS waarschuwen, welke indruk je -onbedoeld- achter laat bij in ieder geval mij!
Desalniettemin, wens ik je succes!