Micro Paddock Paradise (NH) meningen gevraagd (incl. foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:31

Deliana1993 schreef:
ze heeft wel gelijk, 2,2KM...

Moeten ze het rondje wel 10x lopen O:)

Dan kan je het ook verhuren als 220 km track ;')
Maar even on topic.

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:32

cheybinky schreef:
@ts.. Ik hoop niet dat je je aangevallen voelde, want dat is zeker mijn bedoeling niet geweest..

Nog last van mijn ZW-hormonen denk ik :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:32

Van niemand denk ik, ik lees iig veel goedbedoelde reacties.
Vind het ook super hoe netjes je blijft reageren.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:33

Voor 275 stond ik all in met binnenbak en stapmolen en gehele dag weidegang

Nu sta ik voor 175 op 1.5 hectare land hoef alleen zelf mijn brokjes te kopen en zelf mijn stalletje te doen...

Nooit 275 voor een paddock Paradis..

Ookal is middenbeemster een wat duurder gebied

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:33

Oei haha.
Naja ik bedoelde het alleen maar goed, anders sta je zo banketstaaf te kijken als je er bent en het niet klopt :')

Solleke_Noah

Re: Hoeveel stallingsgeld vragen voor Paddock Paradise in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:34

TS, je kan je track helemaal rondom je weiland laten lopen, dan heb je meer meters.

Heb niet meteen een vb, je kan evt in het topic in mijn onderschrift kijken, daar heeft een bokker op de laatste pagina een mogelijk ontwerp geplaatst voor mijn grond, zie je wat ik bedoel!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:35

Compleet offtopic maar wat is een track? Ik ken de track alleen als robotstraat bij ons op het laboratorium :o?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:36

Oehh jij bent wel ervaren met dat soort situaties zeker ;)
Ik zit normaal met m'n iPad maar die is ook weleens leeg :(
(En typen gaat rete traag op m'n telefoon )

En ts, trek het je niet teveel aan, het meeste is gewoon om beter advies te kunnen geven.

Dat krijg je ook sneller als je voor elke vraag een apart topic opent, dan kijkt men alleen naar die vraag (het hoeveel kan ik vragen topic). Je moet alles 3 keer uitleggen etc, daarom is het handiger om alles in 1 topic te houden.
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 08-08-16 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:37

Eight schreef:
Compleet offtopic maar wat is een track? Ik ken de track alleen als robotstraat bij ons op het laboratorium :o?

Als je het mij zou vragen is het een lied in een afspeellijst.... Maar na aanleiding van het verhaal hier is het de ronde die ze kunnen lopen als ik het goed uit leg..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:38

Deliana1993 schreef:
Eight schreef:

Als je het mij zou vragen is het een lied in een afspeellijst.... Maar na aanleiding van het verhaal hier is het de ronde die ze kunnen lopen als ik het goed uit leg..

Loslopend uit eigen wil of rijdend? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:38

Een track is eigenlijk gewoon een pad...

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:39

Eight schreef:
Loslopend uit eigen wil of rijdend? :)

Los.... Maar voel je vrij :Y)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:40

@eight
Waarom het track heet geen idee :')
Maar de bedoeling:
De route die paarden zelf kunnen lopen, van waterpoel naar weiland naar paddock, dus een vrije keus, waardoor de dieren meer vrijheid en beweging krijgen.

Dus de route, en die kan dan nog afgesloten worden op stukken, voor bv. Bemesten of aan laten groeien.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:40

een track is een baandie paarden kunnen lopen, met vaak op verschillende plekken hooi, zodat ze rond moeten trekken om aan de voedselvoorziening te komen, zoals ze in de natuur ook doen.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:41

Als ik zo'n grote track zou hebben en er nog geen paarden staan, en het zandpaden waren, oei ik had even lekker gecrost met wat hindernissen <3

Maar in topic :)

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:41

Polly schreef:

Haha dat is lief :)
Vind het best lastig zo'n discussie in een topic te openen.. dingen komen vaak zo anders over bij iemand. Maar we gaan weer gewoon verder :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:42

Zoiets heb ik nog nooit gezien, maar vind het wel een erg gaaf idee :j onze paarden lopen altijd over hetzelfde paadje van de wei via de paddock naar de waterbak, daar zit ook een hele hoefslag in de paddock dus ik geloof wel dat een mooi pad om naar een andere locatie te komen een goed idee is :)!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:43

Nohra schreef:
Polly schreef:

Haha dat is lief :)
Vind het best lastig zo'n discussie in een topic te openen.. dingen komen vaak zo anders over bij iemand. Maar we gaan weer gewoon verder :D

Zo is dat!
En af en toe een grapje tussendoor moet ook kunnen, hè? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:44

Dit schreef ik toen je de tekeningen nog online had:
Ik zie drie oranje stukjes track van in totaal misschien 100 meter. Neem je het paarse toekomstige paadje nog mee dan komt er nog 40+40+20+20 = 120 meter bij.
Zelfs als je helemaal aan de buitenkant van de wei nog een track had lopen dan kom je uit op niet meer dan 95+95+140=230 meterTotaal = 350 meter track.
Ik heb er dus al 230 meter track bij verzonnen, maar dan mis ik nog steeds 1.850 meter (dus 1.85 kilometer) aan track.

Even realistisch: ook als je helemaal verliefd wordt op het idee van tracks en je legt aan de buitenkant van je weiland ook nog een pad van 3 meter breed aan, dan ga je echt met postzegels werken: je ene wei is ongeveer 30 meter breed, je andere wei is 10 meter breed: ga je daar echt nog 3 tot 6 meter track vanaf halen dan hou je wel heel weinig over.

Ik denk dat het jou en dit topic al heel erg helpt als je stopt met je weiland een Paddock Paradise te noemen. Dat is het namelijk gewoon niet en dat gaat het ook niet worden: je hebt te weinig weiland, te weinig paden en te weinig paarden. Noem het gewoon een inloopstal met weiland, want dat is wat het in feite is.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:45

Overigens zou ik, als mijn paard voldoende voeding krijgt, een kleinere track makkelijk vinden, kan ik hem pakken zonder 2.2 km te moeten lopen hoor.
En als er een goede poetsplek is, goed stalbedekking en ruime schuilstal, zou ik het fantastisch vinden, en een goede sfeer op stal.

Ik sta vrij goedkoop nu, maar jeetje de sfeer hier, niet uit te houden.
Goed en gezellig, en goed voor hrt paard is voor mij het geld waard.
Wel zou ik voor de pony's een andere prijs aanhouden, want ik zou bv. Geen 220/275 betalen voor een shetlander.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:48

TS, wellicht kun je inspiratie opdoen bij VivaRanch! Als je Google er even op loslaat, kun je mooie youtube filmpjes van ze vinden. Ze hebben een PP gerealiseerd op 4000m2 grond.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:49

Nohra schreef:
Zal nogmaals de tekening plaatsen. Maar zou dan graag wat meer ideeen willen over hoe het anders zou kunnen zodat het meer op een (zal het even anders noemen) 'minipaddock paradise' gaat lijken. Ben zelf namelijk ook nog niet tevreden. Maar dit is de ruimte waar ik het mee moet doen. Zal zo even kijken naar de tekening

Wat ik in ieder geval niet zou doen is een paddock paradise proberen te maken. Ik vindt dat persoonlijk echt iets voor grotere stukken grond omdat je met zo'n track echt heel veel ruimte afneemt van je toch al beperkte ruimte. Zou het dus vrij simpel houden. Schuilstal en paddock en dan een pad naar de weide(s). En verder niet teveel poespas. Verder zou ik eerst eigen paard(en) neerzetten en dan eventueel 1 klantje en zien hoe het loopt. Zeker kleinschalig valt het niet mee om iemand te vinden die ook echt past bij jou en dat is toch vrij belangrijk als het je eigen plekje is die je dan toch gaat delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:56

VivaRanch had het geluk dat zij een rechthoekig stuk grond hadden. Aangezien het erf van de TS middenin de wei ligt houdt zij met tracks buitenom het perceel stukjes wei over van op bepaalde plaatsen maar 6 meter breed. Daar kun je niet zoveel mee, vooral niet als je op kleigrond zit.

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:01

Ja daar zat ik zelf dus ook mee te knoeien, een track om de wei is eigenlijk niet een optie hier...
Laatst bijgewerkt door Nohra op 08-08-16 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:11

Suusenmalvin schreef:
TS, wellicht kun je inspiratie opdoen bij VivaRanch! Als je Google er even op loslaat, kun je mooie youtube filmpjes van ze vinden. Ze hebben een PP gerealiseerd op 4000m2 grond.

Er is natuurlijk altijd wel iets van te maken ook bij TS vraag is of je dat moet willen. Zeker als het de bedoeling is voor meerdere paarden dan is vaak een veiligere optie om grotere ruimtes te realiseren zeker als je ook nog pensionpaarden wil aannemen. Paarden moeten kennismaken en dan is het wel het veiligste als er gewoon ruimte is.