Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:03

sakvis schreef:
Selka, ik heb goede ervaringen met een kiepaanhanger en mest. Werkte prima! Was soms alleen onhandig als de mesthoop te vol was. Dan moesten we achteruit de mesthoop op rijden en stond de aanhanger niet altijd gunstig qua legen. Dan deden we de aanhanger in de kiepstand en trokken met een mestboy harkje de mest er vanaf. Is nog altijd makkelijker dan de aanhanger leeg scheppen!
We deden uitmesten met quad en aanhanger. Ook het weiland, ideaal, lekker rondjes scheuren! Mocht je een foto willen van de aanhanger, stuur maar even een pb'tje.

Wij stonden dus erg jaloers naar een man te kijken vorige week die binnen 5 sec. klaar was.. En wij maar scheppen :+ Ik stuur een pb'tje!

Ohh Sure_lee! <3

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:31

De hond heeft artrose. Krijgt nu goudkorrels ingebracht om de pijn te bestrijden. Hoop dat t goed gaat. Ze is al 12.

Hier wel een paddock paradijs. Geen slechte hoeven hoor. Voordeel van een pp vind ik dat ze veel ruimte hebben, terwijl ze niet op het gras kunnen. Er is dus altijd wel een plekje dat wel droog genoeg is om te liggen. Hoefsmid zegt ook dat buitenpaarden betere hoeven hebben. Moet je ze niet 24/7 in de blub hebben staan natuurlijk. Hier ook nooit mok.

Bedankt voor de foto's Monmaster. Heb ze opgeslagen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:36

fabster sterkte met de hond!

sure lee schitterend uitzicht!

Hier staat er gedeeltelijk een loods voor maar ik kan een stuk van de rijbak/paddock zien vanuit de ramen van de woonkamer, hal en praktijkruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:46

Sterkte met je hond Fabster.

Ik heb hier een klein weitje voor mijn deur, maar de bak en de grote wei heb ik totaal geen zicht op vanuit mijn huisje, daar zitten de stallen tussen.

Ik ben er nog niets gerust op, wat die kleine van mij betreft, hoewel ik nu niet meer het constante happen en trillen zie, is ze mij nog te aanhankelijk.
Houd die kap met ooglap voorlopig ook nog maar gewoon de hele tijd op en ga niet fietsen vanavond, we gaan maar een keer wandelen met ze...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:09

WAUW wat een mooi uitzicht over je paarden zo!!! Dat gaat idd nooit vervelen. Wat heb je het ook heerlijk netjes om huis. Ik wilde in de vakantie kijken of ik om het huis de boel wat kan aanpakken.
Hoop alleen dat het wat mooier weer word. Word alleen wat gek van de spullen die overal staan en die ik dus niet kan verplaatsen..

Ik hoef gelukkig niet met mest uit het weiland te sjouwen. Nu al helemaal ingekort qua mest natuurlijk. In het weiland slepen en de boxen kunnen we de boxwanden voor open kunnen zetten en dan halen de mannen het met de bobcat eruit.
Voor de rest strooien we dus op. Ik doe de zijkanten er altijd overheen en dan beetje erbij. Vent mikt gewoon mega bak stro elke keer erover. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:13

Ik kan de paarden vanuit huis ook overal zien, dat is wel handig. Maar soms ook niet praktisch omdat het dan weer afleid van mijn werk bijvoorbeeld. Ben ik druk op de pc bezig staat Willem heel droog door de 2 tuindeuren te gluren wat ik aan het doen ben. Of als ik in de slaapkamer aan het strijken ben heb ik de tv aan staan om het wat aangenamer te maken, staat Willem ook altijd tv te kijken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:14

Volgens mij is de paarden aan huis ergens heel erg handig. Dan moet ik geen 15km enkel meer met de auto maar ik denk dat ik dan de paarden helemaal niet meer los kan laten. Dan zou ik meer bij de paarden staan dan dat ik ooit nog binnen ben.
Kunnen jullie dat goed loslaten? Dat je niet om de haverklap bij de paarden staat om toch maar weer eens even te kijken, te aaien, koekje, voeren etc.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:15

Haha bedankt voor het compliment.... Laat ik maar geen foto's plaatsen hoe de rest van het erf eruit ziet hahaha

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:18

meggiemeg schreef:
Ben ik druk op de pc bezig staat Willem heel droog door de 2 tuindeuren te gluren wat ik aan het doen ben. Of als ik in de slaapkamer aan het strijken ben heb ik de tv aan staan om het wat aangenamer te maken, staat Willem ook altijd tv te kijken.

Ahhh dit is echt grappig! Kun je daar niet een keer een foto van maken? :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:27

Vooruit... Eentje dan van mijn lunch uitzicht in de keuken.... Work in progress noemen we dat.....
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:28

Ooh wat maken jullie daar Shirley? Is dat waar de coniferen stonden en waar ik parkeerde met de trailer?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:30

Phoe coniferen is wel heel lang geleden haha. Daar stond een schutting maar die was foetsie na een storm. Dus nu maken we een fundering voor een nieuwe schutting en maken we er maar gelijk een overkapping van. Onder het blauwe zeil ligt zand voor de bestrating.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:33

Oh ik weet ook niet zeker of het coniferen waren hoor.. haha, is iets meer dan een jaar geleden geloof ik (zag ik toevallig laatst op mn FB herinneringen) maar zo had ik het in mijn hoofd. :D Ben benieuwd hoe het wordt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:42

mooi die schuifwand, ik heb een draaiwand, kan ik van mijn 2 x 3x4 stallen een 6 x 4 stal maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:43

mooi die gluurpaarden, de buren zijn aan het klussen buiten, betrap de 2 ruinen er ook regelmatig op dat ze die mesnen op de vingers staat te gluren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:44

Mijn bonte kan ook met heel indringende ogen naar binnen kijken als ze iemand in de bijkeuken ziet... vooral met etenstijd :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:46

Ook goededag zeg, moet dit topic voor de zomer vol ofzo :=

Selka. Ik heb even gespiekt. Kennen doe ik hem niet (Robin Hood Stables wel natuurlijk). Maar de oma van jouw Prince is dezelfde merrie als de moeder van een van de hengsten waar ik zo af en toe op mag passen, toevallig heet hij ook Prince.

Afbeelding

:(:) MiniMe, gelukkig helpt de lap

Magnesium heb ik nu van Subli, net poedersuiker, stuift alle kanten op. Koop ik niet weer :n
Of het werkt weet ik nog niet :P

Lynn_Nikita, flexi emmers? :Y)

Stoer paard Monmaster, en volgende keer gewoon gelijk doen he, dan weet je het ook maar!

Roosje met haar mooie witte wimpers, snor en zwarte staart <3

Stroomdraad heb ik wel eens gewoon ijzerdraad in pvc buis ingegraven gehad, moest nml stroom hebben aan andere kant vd oprijlaan.

Sterkte in moeilijke tijd hypos

Die schuifwand is handig!

Haha meggiemeg. Voor zulke gevallen vind ik het erg vervelend dat je 144 niet anoniem kunt bellen. Je wilt graag wat doen, maar die mensen hoeven niet te weten dat de tip van jou komt...

Haha Yontheke, zo herkenbaar van vorig jaar. Mijne eten nu ook stuk minder maar mogen nog amar 2 - 3 uurtjes per dag op het gras. Heb dus zo'n vermoeden dat het vooral met de slechte kwaliteit te maken heeft :(

Hier juist ervaring dat paarden het 24/7 buiten een stuk beter doen, en luxe hebben ze absoluut (nog) niet. Ik heb geen problemen met individueel voeren eigenlijk. Maargoed, ik heb Tinkers. Inmiddels eerste generatie in NL geboren, de moeders en vaders van mijn twee dames komen allevier echt uit de wildernis in Engeland/Ierland.

Ik ga maar eens wat doen. Om 14:00 mogen de paarden van de wei, moet huis netjes zijn, afwas gedaan en was klaar, anders mag ik niet rijden :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:48

SandraVerl schreef:
Even over de coniferen. Ik heb toen we dit huis kochten, alle bomen opgezocht en van de soort die bij de paarden staat, vind ik overal terug dat deze niet giftig is.

Hier eten ze er in t weekeinde soms van. Dan staan ze in een andere wei en dan zet ik een stuk open wat tegen de conifeer aanzit. Er staat voldoende gras, dus dat ene hapje maak ik me niet druk over.

Ik heb echt iets van 150 meter conifeer, niet mijn keus, stond er al toen we dit huis kochten. En bij de paarden staat ontzettend veel conifeer. Met prikpaaltjes heb ik alles afgezet. Maar ik heb ook wel eens grote paniek gehad toen ze daar doorheen gingen en aan de coniferen waren begonnen.

De sites zijn onduidelijk over wel/niet giftig. Net als heermoes. Dat heb ik ook. Maar dat zuivert ook weer. Tja, ik eet zelf ook onkruid. En hanteer t principe van alles met mate/overdaad schaadt.

En dan nu weer een inhoudelijke vraag: Ik moet mijn land nog steeds omheinen. Klinkt raar, maar de helft is ingezaaid en op de andere helft liggen alle bulten te wachten tot het najaar om op te hogen. Tussen die bulten lopen de paarden nu. Als ik alles in 1 keer had laten bewerken, had ik geen gras. :)
Heeft er iemand kunststofpalen en waar heb je die gekocht? Daar ben ik erg benieuwd naar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:51

Onze ruin mag ook graag het verkeer regelen bij het hek aan de weg. Als hij zijn buik vol heeft gaat hij daar eigenlijk altijd wel staan en dan lijkt het net of hij een tenniswedstrijd kijkt maar dan zijn de ballen de auto's die hij volgt.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:55

meggiemeg schreef:
Liep gisteravond in het bos met de honden, werd ik aangesproken door een ouder echtpaar. Ze dachten dus dat de 2 buurpaarden die er zo graat mager en in de drek bij staan van mij waren, dat het niet netjes van mij was om de paarden zo te laten verhongeren en dat het een schande was.... Dat er een paar huizen verderop wel 2 stonden waar ik een voorbeeld aan kon nemen. Heb ze bedankt voor het compliment en dat ik het er roerend mee eens was dat het vreselijk is hoe ze er zeker in de winter bij stonden en dat er zeker wel wat meer hooi in mag. Oeps foutje.... Zo mooi hoe ze toen hun excuses aanboden. Ze dachten toch echt te weten dat ik daar woonde en niet iets verderop.

Het is echt triest daar, kwam er net langs kon vanaf de rondweg gewoon hun ribben zien ;( en de jouwe stonden in het land te doezelen :D nog geen eens koppen omlaag en vreten :D

ik ging naar Jardo ik wil een nieuwe weidehek plaatsen de palen zijn verrot heb effe gekeken of ze onze maat hebben ik heb een ijzerenhek nodig met ijzeren palen in totaal maar van 3 meter breedt. Standaard maat hek met palen is 3.30, dus moet vragen aan de buurjong of hij 35 cm van het gegalivaniseerde nieuwe hek kan halen en lassen.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 22-04-16 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:56

Hier liggen deze klaar: http://schuttingshop.eu/kruispalen
Er staat er 1 om te testen. Hij buigt wel als je met volle gewicht eraan duwt, maar breken doet hij zelfs met shovel niet, schijnt het.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:56

@Anth: Kunststofpalen vind je vaak goedkoop op MP

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:57

En heb de buik van Noortje gezien Dynamiek? Die zit vol grasbaby's :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:58

DubbelDun schreef:
Die afstand had ik vroeger ook toen ik het maisland aan de overkant mocht bemesten; hoe later in het seizoen hoe verder weg het was, want het mocht niet op één bult maar verspreid.
Investeer in een goede mestput, daar heb je zóveel plezier van :D

Daar is de ruimte niet voor. Er kan geen groot materieel komen, her is niet mijn huis, en mijn pa wil graag nog een tuin :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:02

meggiemeg schreef:
En heb de buik van Noortje gezien Dynamiek? Die zit vol grasbaby's :o

Wauw ja zag het! Haha een3 ling?

de mijne lopen ook op het land, en dan mogen ze mooi uitbuiken op de paddok en vanavond mag ie mooi lopen met zijn volle buik, is alleen maar goed bewegen :D