Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en waren de manen langer. Dus dat stuk dat de andere kant op ligt gewoon meegevlochten. Soms een keer even los, goed uitborstelen en weer in een vlecht. Dat ging op zich prima, maar eens ze los zijn en hij schudt 1x met zijn hoofd ligt alles weer paraplu. Dotten blijven aan 1 kant, dat wel, maar waar het normaal dubbel is staan ze iets rechter omhoog.
Hele kleintjes lukt ook niet, daarvoor heeft ie teveel haar. En tussenmaat, njah, hopeloos
.

Marieke1495 schreef:wortelsussie schreef:Met 10, 5 of minder graden was ik nog hoor! Warm water en een deken of 2 heeft paard niets van:)
Dát doe ik dus nooit, hele paard wassenPaard is van zichzelf schoon en glimt mooi dus zie er de meerwaarde niet van in, benen en staart daarintegen wel

Op kambreedte zijn het tennisballen en als ik ze fijner probeer dan zit ik met zodanig veel dotten en plukjes dat ik het niet allemaal naast elkaar krijg. Maar ga een keer proberen met oprollen, of dat beter lukt dan de vlechtjes dubbelvouwen. Zijn voorpluk is lang niet zo massief van hoeveelheid haar, wel iets langer dan tot de ogen. Daar kan ik een mooie, strakke vlecht in maken zonder dat het armtierig wordt. Hij is lang hengst geweest, misschien speelt dat ook een rol.
Das eer van je werk hoor! Die heeft een staart waar je bang van wordt, zo dik.

miss_lizje schreef:Hier ook een tut! Vorige paard vond het ook heerlijk. Enige nadeel waren zijn witte knieën, die waren moeilijk schoon te houden.
[ Afbeelding ]
Nieuwe paard heeft minder wit, vind het tutten ook nog niet leuk. Maar met mijn eerste knotjes was ik niet ontevreden. (stilstaan was best moeilijk voor hem)
[ Afbeelding ]
Ik kan er ook echt niet tegen als ik haar vies of met opgedroogde zweetvlekken terugzet. Haar staart was ik 1x in de maand en kam ik dan voorzichtig helemaal uit. Haar manen was ik niet, die blijven wel mooi wit. Haar hele lichaam wassen doe ik alleen heel soms in de zomer. Haar benen hou ik bij met mijn SE mini-clipper, maar die is al een tijdje kapot dus de benen zijn aardig ontploft
Wel was ik af en toe dr hoeven met groene zeep.
Wel is ze nog wat voller dan normaal omdat ze net ziek is geweest en stil heeft gestaan.