pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 07:31

smurffie schreef:
1 keer per dag ruwvoer? Komen ze dan wel aan de 16 uur eten wat ze horen je doen?

Ik vraag me altijd af als je wil dat je paard 16 uur eet wat de pensionhouder dan wel niet moet rekenen.. ??
Ik werk op mijn stal met slowfeeders en of haybarren hier gaan megaporties in en daar zullen ze het toch echt mee moeten doen! Nu in de winter krijgen ze in de ochtend buiten op de paddock ook een portie maar dit portie vervalt wanneer het weideseizoen is begonnen, ze krijgen dan alleen 1 goed portie in de netten/haybar. Ze zijn daar een fiks aantal uren mee in de weer maar 16 uur eten lijkt me niet. Echter omdat ik regelmatig nog wat kuil zie liggen in de ochtend weet ik dat ik meer dan afdoende voer! Paarden allemaal in topconditie!! Goed voordroog is peperduur dat wordt helaas vergeten door de meeste pensionklanten.. Ik bied echter de mogelijkheid tot bijkopen kost 25 euro extra en er is maar 1 klant die hier gebruik van maakt dus denk dat de meeste dan toch meer dan tevreden zijn..

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:17

Een pensionhouder is afhankelijk van de mestophaal-, stro- en hooiprijzen.... Het kost mij elke 2 maanden 100 euro mest ophalen, stro was dit jaar erg duur, evenals het hooi ivm dat het melkquotum eraf is... De vraag naar hooi en stro is groot.
Dat betekent voor mij 1100 euro aan hooi, 600 euro aan stro.

1100 hooi
600 stro
600 mest
350 krachtvoer
2650 op jaarbasis : 12 = 220 euro per maand : 2 pony's = 110 per pony ( IJslanders)
Een paard wat op stal staat en wat uurtjes buiten komt, kost al snel 150/ 160 EUR Pm

Dan reken je nog geen mestwerk, faciliteiten, schade aan boxen, palen etc , water , land zaaien, rijbak goed houden en onderhoud erf....en dergelijke niet mee.
Het feit dat de pensionhouder van smorgens vroeg tot s'avonds laat bezig is, grote verantwoordelijkheid draagt en weinig echt weg kan, of alles moet tot in de puntjes geregeld zijn....

Een pensionstalling die 200 of minder kost is echt hobby van de pensionhouder.. Je houdt er dan niets of nauwelijks iets aan over... Behalve dat je eigen paard gratis... Staat.
Wil iemand eraan verdienen.... Dan moeten ze wel richting de driehonderd gaan.

Natuurlijk is het een hoop geld, maar we willen allemaal het beste voor ons paard, box groot, land en het liefst een binnenbak.... Maar dat kost geld.... Je kunt ze ook 24/7 buiten zetten en je ' s nachts afvragen of hij/ zij het niet koud heeft, voldoende kan schuilen, zijn benen niet breekt omdat het zo glad is geworden op het land... Ergens schoon en droog kan liggen.

Bah... Zorgen die ik niet wil

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:26

En zo is t mon master!!! Alleen een hoop mensen hier vinden t doodnormaal om voor een dubbeltje op de eerste rij te http://zitten..De prijzen die hier voorbij komen vind ik ronduit belachelijk! Ik heb geïnvesteerd in een overdekte trainingsmolen/ agterberg buitenbak/ agterberg longeerton. Biedt volledige service aan..mensen hoeven vrijwel niet eens te komen..Mag ik aub ook nog wat verdienen dan!! Duurt nog zeker 10 jr voordat ik ergens wat kosten eruit heb verdiend!! En zelfs dat ga ik niet redden als ik alles meereken! Wat denk je van een trekker, heftruck voor de grote balen, silo's die we moesten aanschaffen ect ect ect..Kan nog wel een pagina volschrijven met kosten die we hebben gemaakt.. no way dat ik stalling aan zou bieden voor bijvoorbeeld 220 euro! Denk er niet aan!

Getup

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:50

ik vind het schandalig, dat mensen jouw service voor € 300.00 te duur vinden, Biscaya ( om maar een voorbeeld te noemen). Ik vind het namelijk een erg nette prijs.
De enige stal hier in de buurt, waar ik mijn paard wel eens een paar nachten neerzet ( kennissen), kost normaalgesproken € 550 per maand! Incl goede binnenbak, waar meestal ma 4 mensen tegelijk rijden en alle services ( tot aan deken wisselen etc). Maar in de winter is er geen weidegang en de buitenbak is nu al niet meer goed, dus altijd binnen rijden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:12

Getup schreef:
ik vind het schandalig, dat mensen jouw service voor € 300.00 te duur vinden, Biscaya ( om maar een voorbeeld te noemen). Ik vind het namelijk een erg nette prijs.
De enige stal hier in de buurt, waar ik mijn paard wel eens een paar nachten neerzet ( kennissen), kost normaalgesproken € 550 per maand! Incl goede binnenbak, waar meestal ma 4 mensen tegelijk rijden en alle services ( tot aan deken wisselen etc). Maar in de winter is er geen weidegang en de buitenbak is nu al niet meer goed, dus altijd binnen rijden.

_/-\o_

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:24

Ik sta nu op 2 minuten van mijn huis in noordwijkerhout.
Op een stalletje met 7 mensen en ik betaal € 265,00 voor:
- grote buitenbak
- goede grote longeerkraal
- stapmolen
- solarium
- Altijd snachts binnen
- overdag Zomer land per koppel en winter grote paddocks met koppel
- Iedereen haalt per box 2 x binnen of zet buiten per week
- ze krijgen sochtends, smiddags(bij binnenkomst) en savonds hooi en op de paddock onbeperkt uit slowfeeder.
- 2 x per dag hardvoer(zelf kopen)
- 4 balen vlas in de maand, zelf uitmesten!
- 15 minuten van bos en 30 minuten van strand
- binnen 10 minuten een wedstrijdbaan

Ik vind dit zeer redelijk!

Ik heb op verschillende stalen hier in de buurt gestaan en dit is z'n beetje de goedkoopste. Maar de prijs maakt mij niet zoveel uit, ik vind het genoeg buitenkomen, minimaal 3x per dag hooi en een goede/regelmatig gesleepte baan veel belangrijker. Ook ben ik geen voorstander van all in dus ik zou ook niet op een all in stal gaan staan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:44

biscaya schreef:
smurffie schreef:
1 keer per dag ruwvoer? Komen ze dan wel aan de 16 uur eten wat ze horen je doen?

Ik vraag me altijd af als je wil dat je paard 16 uur eet wat de pensionhouder dan wel niet moet rekenen.. ??
Ik werk op mijn stal met slowfeeders en of haybarren hier gaan megaporties in en daar zullen ze het toch echt mee moeten doen! Nu in de winter krijgen ze in de ochtend buiten op de paddock ook een portie maar dit portie vervalt wanneer het weideseizoen is begonnen, ze krijgen dan alleen 1 goed portie in de netten/haybar. Ze zijn daar een fiks aantal uren mee in de weer maar 16 uur eten lijkt me niet. Echter omdat ik regelmatig nog wat kuil zie liggen in de ochtend weet ik dat ik meer dan afdoende voer! Paarden allemaal in topconditie!! Goed voordroog is peperduur dat wordt helaas vergeten door de meeste pensionklanten.. Ik bied echter de mogelijkheid tot bijkopen kost 25 euro extra en er is maar 1 klant die hier gebruik van maakt dus denk dat de meeste dan toch meer dan tevreden zijn..

de Eerste 2 a 3 weken eten paarden heel veel, nadat ze gewend zijn dat er steeds eten ligt is dat weg.
Ik heb mijn shet, paint en kwpn'er alle 3 op onbeperkt hooi (en dik zijn ze allemaal niet) waar ik nu 30 kilo per dag aan voer en dat is onbeperkt.
Voorheen stond mijn merrie (de paint) in pension, kreeg 14 kilo op een dag verdeeld over porties, had voernijd en was aan de magere kant(ribben lagen er op). Nu hebben ze 1 grote bak waar altijd in ligt (wordt vaak Maar 2 keer per dag gevuld) en een zak in hun boxen die overdag open staan. Geen voernijd en een paardop goed gewicht (in beweging zie je net de ribben).
Voor mijn vlas rekende ik toen ik pension had 40 euro en voor hooi 70 per maand. Daarmee kwam ik gemakkelijk uit. totaalprijs kwam op 250 niet meer dan normaal hier in de regio.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:49

Wow wat een prijzen zeg..

Ik sta op een 24/7 buitenstal, met top verzorging, onbeperkt goed hooi in de wintertijd, een grote en nette buitenbak en ook nog erg leuke stalgenoten (waar je in nood goed op kan rekenen) voor iets meer dan 100 euro.

Wel in oost-groningen en ik moet zelf krachtvoer kopen.

Paard is nog nooit zo tevreden en gezond geweest (en baasje ook niet haha)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:52

Wij betalen 285 aan de rand van de Veluwe (regio Arnhem). Inclusief binnenbak, 2 goede buitenbakken, paddock, longeercirkel, dagelijks weidegang (wordt verzorgd), uitmesten, stro, hooi en brok. Daarnaast zit de stal direct aan de veluwetrail waarmee er mooie uitrijmogelijkheden zijn. Ik vind dit een nette prijs voor wat je ervoor terugkrijgt en in deze regio is het normaal/wat voordeliger. Een stal met uitsluitend een buitenbak zou ik wel aanzienlijk minder voor neerleggen. Evenals een stal waar je zelf moet uitmesten.

De jonge hengst staat voor 150 euro ergens anders, wordt dagelijks naar binnen en buiten gezet, uitgemest en krijgt brok en hooi. Hier is alleen een buitenbak aanwezig maar daar maak ik niet echt gebruik van nog.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:03

smurffie schreef:
de Eerste 2 a 3 weken eten paarden heel veel, nadat ze gewend zijn dat er steeds eten ligt is dat weg.
Ik heb mijn shet, paint en kwpn'er alle 3 op onbeperkt hooi (en dik zijn ze allemaal niet) waar ik nu 30 kilo per dag aan voer en dat is onbeperkt.

Mijn ervaringen zijn anders. Ik heb ook een half - drie kwart jaar onbeperkt hooi gevoerd, maar een heel aantal paarden vraten zich letterlijk te barsten. Dat zijn dan mn de Haflingers, IJslanderc, Friezen etc, maar ook sommige KWPN-ers kunnen er wat van. Ik ben er weer van af gestapt.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:15

Ik sta in noord brabant op een pensionstal.

Mijn paard staat 24/7 buiten voor 125 euro per maand incl onbeperkt ruwvoer op een gedraineerde wei die ook in de winter mooi droog blijft.

Stalhuur en overdag op de paddock kost hier 200 euro in de maand all in. Dus mocht ik in de winter alsnog een stal willen huren kan dit altijd.

Verder hebben we voor deze bedragen beschikking over 1 binnenbak 20x60, 1 binnenbak 20x40, 1 buitenbak 20x40, stapmolen wasplaats, sollarium (hier moet je geloof ik wel geld ingooien, maar heb hem nog nooit gebruikt)
En we staan met de stal tegen de bossen aan en hebben dus een super mooi buitenrij gebied.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:15

marionblo schreef:
smurffie schreef:

Mijn ervaringen zijn anders. Ik heb ook een half - drie kwart jaar onbeperkt hooi gevoerd, maar een heel aantal paarden vraten zich letterlijk te barsten. Dat zijn dan mn de Haflingers, IJslanderc, Friezen etc, maar ook sommige KWPN-ers kunnen er wat van. Ik ben er weer van af gestapt.

ik blijf dat toch raar vinden, ik heb het namelijk bij echt veel paarden gezien en slechts 1 die door bleef eten (een tinker). Wel zie ik het bij onvoldoende voedzaam ruwvoer. Wellicht een betere kwaliteit waar ik het mee doe? Vol gevoel laat ze stoppen met eten, maar als de kwaliteit slechter is komt dat volle gevoel niet ondanks de hoge kwantiteit.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:21

Op mijn huidige stal sta ik nog maar een kleine drie maanden.
Ik moest op zoek naar iets anders vanwege hoestklachten op mijn oude stal. Op min oude stal betaalde ik zonder luxe maar wel dagelijks weidegang 150 euro. Hier meste ik zelf en kocht ook de brok zelf.

Op mijn nieuwe stal betaal ik 280 euro.
Hier heb ik een binnenbak buitenbak longeercirkel maar vooral dagelijkse weidegang. Dat is voor mij erg belangrijk.
Er wordt gemest en binnen en buiten gezet.
Zelf koop ik brok omdat de basisbrok voor mijn pony iets teveel van het goede is.

In mijn omgeving was het lastig om een plek te vinden voor een pony met hoestklachten.Onze huidige plek dacht met mij mee wat betreft Ty zijn klachten en bood een stal aan in de loods die minder stoffig is dan de andere stallen. We zijn nu nog maar drie maanden verder maar toch lijkt het hier met zijn longen goed te gaan. De dierenarts maar ook ik zijn erg tevreden.
Ik vond het veel geld maar het is het echt waard. En het is als je kijkt qua plek en voorzieningen ook heel netjes.
Dit is in Overijssel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:21

Of prijzen redelijk zijn is erg persoonlijk.
'Wat de gek ervoor geeft'.
Laat ik mezelf verduidelijken: een aantal zaken die genoemd worden als faciliteit of service zijn mooi en luxe maar voor mij niet relevant.
Ik doe graag zoveel mogelijk zelf omdat dat de band met mijn dieren ten goede komt, bovendien kan ik veel beter monitoren wat erin gaat en wat eruit komt.
Ik koop ook alles zelf in, wel vaak voor een half jaar tegelijk en ik heb het duurste ruwvoer.
Omdat ik alles zelf doe en graag zelf een plek huur daarvoor kost het me redelijk wat tijd, maar wanneer ik ze op een pensionstal zou zetten kan ik ze niet dezelfde kwaliteit van leven geven.
Soms zou ik het fijn vinden, iets meer tijd en vrijheid voor mezelf.
Maar dan komen ze minder buiten en is de kwaliteit van het ruwvoer vaak minder.
Dan zit ik mezelf thuis op te vreten dat ze slecht hooi eten of dat ze maar 5 uur buiten komen, dat vergalt mijn hobbyplezier :-( (bovendien betaal ik dan ook nog veel meer, en waarvoor nu dan toch eigenlijk?)

Maw: een faciliteit biedt niet altijd meer kwaliteit of plezier voor paard en mens, maar kost altijd meer.
Een faciliteit die mens en paard blij maakt (ik heb 1 plek in gedachten die werkelijk fenomenaal is) kost hier € 350,-
Daar komt het aanvullend voer en alle overige zaken nog bij.
Ik heb 2 paarden, dus reken maar uit.... bovendien minimaal 30 minuten in de auto.

Dus: ik blijf het lekker zelf doen en lever een beetje in op luxe voor mezelf maar zie zeer tevreden en blije dieren.

In mijn regio betaal je overigens minimaal € 260,- bij pensionstallen (half pension) en dat wordt alleen maar meer.
Bij de meeste stallen is de kwaliteit van leven voor de dieren matig tot slecht.
Veel eigenaren zien of merken dat niet. Zij hebben het kader van een pensionhouder ook vaak nodig omdat ze hopeloos zouden stranden wanneer ze alles zelf zouden moeten doen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:23

Ik vind het niet duur TS, hier zit je met een binnenbak toch ook tussen de €315 en €400 in.
Je zou kunnen kijken of je kan besparen op je brok door bijvoorbeeld een ander merk te nemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:28

Marusch25 schreef:
Even voor de duidelijkheid. Mijn vraag ging over pension stalling. Niet of ik teveel of te weinig voer. Ik kan evt incl voer gaan staan dan ben ik voor 290 klaar maar krijg ik masters basisprijs. Waar ik dus absoluut niet over te spreken ben. Daarnaast kreeg mijn paard daar juist darmproblemen van.
Sinds ik pavo Voer is dit over. Hij krijgt inprincipe 3 kg brok per dag. En per voer beurt een schep muesli. Dit is een experiment wat lijkt te slagen. Hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien en mest is uitstekend. Als ik muesli blijf voeren gaat hij ook iets terug in brok. Overigens is dit in overleg met dierenarts/voerexpert dus ik doe niet zo maar wat. Zou hem ook liever op onbeperkt ruw voer en minder krachtvoer hebben maar dat is niet mogelijk aangezien ze kuil krijgen en als je dat onbeperkt geeft krijgt hij veel te veel eiwitten binnen. Maar om de energiebalans goed te houden moet je wat....

Ik vind het nog wel meevallen. Mijn hengst kreeg bijna 8 kilo krachtvoer van Mijten per dag en dat had hij echt nodig. En geen grammetje vet.
Afbeelding

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:33

Ik sta in Enschede en betaal 175 P.m
Daar bij in zit :
-vlas/krul
-onbeperkt hooi
-elke dag zomers en swinters hele dag weidegang
-2 buitenbakkken met goede verlichting
-longeercirkel
-binnenbak 5 min met de trailer

Ik vindt dit wel een mooie prijs voor wat je krijgt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:41

Ik zit in de Noordoostpolder en betaal 155 per maand per paard.
Dit is exclusief bodembedekking en exclusief krachtvoer.

Voor deze prijs heb ik:

Een box (4x4)
Springweide met eb en vloed bodem (dus altijd berijdbaar)
Een buitenpiste
Een grote overdekte rijhal (60x30)
Groot weiland voor de zomermaanden
Paddocks voor de wintermaanden
4 keer per dag ruwvoer (vrijwel onbeperkt)

Ik vind dit een zeeeeeer schappelijke prijs (misschien zelfs te laag! :D ) voor deze faciliteiten.

We moeten hier wel zelf mesten en krachtvoer aanschaffen, dit kan op de pensionstal zelf.
s'ochtends vroeg, s'middags rond de lunch en s'avonds laat wordt er voor je gevoerd. Het hooi tussen 5 en 7 en eventueel krachtvoer moet je zelf geven.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:19

janderegelaa schreef:
Marusch25 schreef:
Even voor de duidelijkheid. Mijn vraag ging over pension stalling. Niet of ik teveel of te weinig voer. Ik kan evt incl voer gaan staan dan ben ik voor 290 klaar maar krijg ik masters basisprijs. Waar ik dus absoluut niet over te spreken ben. Daarnaast kreeg mijn paard daar juist darmproblemen van.
Sinds ik pavo Voer is dit over. Hij krijgt inprincipe 3 kg brok per dag. En per voer beurt een schep muesli. Dit is een experiment wat lijkt te slagen. Hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien en mest is uitstekend. Als ik muesli blijf voeren gaat hij ook iets terug in brok. Overigens is dit in overleg met dierenarts/voerexpert dus ik doe niet zo maar wat. Zou hem ook liever op onbeperkt ruw voer en minder krachtvoer hebben maar dat is niet mogelijk aangezien ze kuil krijgen en als je dat onbeperkt geeft krijgt hij veel te veel eiwitten binnen. Maar om de energiebalans goed te houden moet je wat....

Ik vind het nog wel meevallen. Mijn hengst kreeg bijna 8 kilo krachtvoer van Mijten per dag en dat had hij echt nodig. En geen grammetje vet.
[ [url=m/S8g7zt.jpg]Afbeelding[/url] ]

vet krijgen ze in principe niet van krachtvoer. Daarbij kan een paard 1 kilo tot max 1,5e kilo per voerbeurt verteren en ik gok zomaar dat jou paard geen 5 krachtvoer momenten per dag had? ( al zijn er plekken waar dat wel gebeurt).
Als er te weinig energie in een brok/muesli zit moet je verder kijken, of kijken of het paard zijn energie behoefte wel paardwaardig is of wellichtovervraagd wordt.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:27

smurffie schreef:
marionblo schreef:

ik blijf dat toch raar vinden, ik heb het namelijk bij echt veel paarden gezien en slechts 1 die door bleef eten (een tinker). Wel zie ik het bij onvoldoende voedzaam ruwvoer. Wellicht een betere kwaliteit waar ik het mee doe? Vol gevoel laat ze stoppen met eten, maar als de kwaliteit slechter is komt dat volle gevoel niet ondanks de hoge kwantiteit.

Dat was prima hooi wat ik had.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:31

Dan is het toch heel vreemd dat het bij jou niet lukt om ze onbeperkt te krijgen en heel veel andere wel? Jij toevallig allemaal vreetzakken?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:09

smurffie schreef:
vet krijgen ze in principe niet van krachtvoer. Daarbij kan een paard 1 kilo tot max 1,5e kilo per voerbeurt verteren en ik gok zomaar dat jou paard geen 5 krachtvoer momenten per dag had? ( al zijn er plekken waar dat wel gebeurt).
Als er te weinig energie in een brok/muesli zit moet je verder kijken, of kijken of het paard zijn energie behoefte wel paardwaardig is of wellichtovervraagd wordt.

Krachtvoermomenten 4 x. Hooi 3 x.

Ik geloof nooit dat een paard niet meer dan 1,5 kilo kan verteren per voerbeurt. Ze staan bij mij ook de hele dag hooi te eten. Dat verteert ook.

Overigens zegt de Pavo voedingswijzer dat voor een recreatief gereden paard het krachtvoer tot 0,5 kg per 100 kg lichaamsgewicht is en voor een paard die zwaar werkt tot 1 kg per 100 kg is dus TS zit niet raar met het voer.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:26

Doe het zelf stal (echt alles ZELF doen). Met merrie en veulen. Ruime paddock met grote inloopstal en zomers "eigen" land. Betaal 120 per maand, met veulen erbij 180. Er is stromend water en elektra, redelijke buitenbak met verlichting en hoekje voor je spullen. Je doet alles zelf, alle voerbeurten, binnen en buitenzetten (indien geen inloopstal) mesten etc. Alleen stro zoveel als nodig en mestafvoer zit er bij in. Hooi en krachtvoer regel je zelf. Ben nog het meeste kwijt aan voer eigenlijk, ik voer wel kwaliteit(dorrel&hodson) en , goed, geanalyseerd hooi praktisch onbeperkt (heel soms is het op maar bijna nooit) en krachtvoer merrie s ochtends en savonds anderhalve kilo, veulen 2x 0,5 kg. Zelf paddock/stal/weiland schoon en netjes houden. 0 voorzieningen voor eigenaren, geen toilet, geen stoeltjes o.i.d. maar paarden zijn er heul happy en dus ik ook :) .

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:28

smurffie schreef:
Dan is het toch heel vreemd dat het bij jou niet lukt om ze onbeperkt te krijgen en heel veel andere wel? Jij toevallig allemaal vreetzakken?

Er zijn wel meer anderen bij wie het ook niet kan hoor; ik hoor en lees het vaker.
Maar idd staan er bij mij een aantal vreetzakken tussen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:46

Hier betaal ik 285 per maand.

Box van 3.5 bij 3.5
Ruime hoge stallen, veel ramen en deuren.
Weidegang in de zomer
paddock in de winter (wordt beide geregeld)
Overdekte stapmolen
Overdekte longeerkraal (heel fijn hier in de polder)
Super buitenbaan 20x 60
Super binnenbaan van 20x 70 ongeveer
Warm/koud stromend water
trailerstalling
verwarmde kantine
en zo'n flex ding van Anky in de kantine om je zit te verbeteren
3 x krachtvoer
4 x hooi (met eigen hapje komt dat op 8x per dag wat te eten)
Ze staan op vlas
Behalve op zondag worden ze alle dagen dus voor je buiten gezet.
Zadelkastje en opbergbox voor dekens.

Ook erg netjes zijn de afgesloten kluisjes voor het paspoort. Kan zowel staleigenaar als ik met een sleutel.

Ben super tevreden en mijn merrie muts heeft hier de rust gevonden die ze nodig heeft.

Als ik kijk naar de faciliteiten en wat het me kost..........ben ik meer dan dik tevreden.