Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biscaya schreef:Wat gek dat mijn pensionhouder dan nog niet failliet is. Hij heeft al meer dan 20 jaar pensionklanten en voert altijd onbeperkt.Uiteindelijk bepaald de pensionhouder lijkt me! Onbeperkt hooi/kuil is absoluut niet haalbaar! Qua kosten kan de pensionhouder dan absoluut niet uit..
smurffie schreef:Wij zien dat hier niet anders. Eigenlijk ieder nieuw pensionpaard eet de eerste paar weken veel en stopt daarna vanzelf. De enkeling die zich blijft overeten, wordt ingeperkt (maar dat is dan om gezondheidsredenen, en niet om de euro's).Verder eet mijn pony nu ze onbeperkt heeft dus 2 kilo minder dan toen ze porties in pension kreeg. Daar ze nu dus ook een stabieler gewicht heeft. Het is even 2 a 3 weken verschrikkelijk hoe snel je spul erdoorheen vliegt, daarna is het heerlijk.
vrouwke schreef:Ik denk dat het ook niet zo'n vaart loopt. Ik ken een stal en daar krijgen ze maar 1x per dag voer en hooi en dat is om 1700 uur s'avonds. S'morgens gaan de paarden zonder eten het zand op en dit doet hij al een jaar of 40 en er is nog nooit iemand ziek geweest. Dus dat ze niet met lege maag mogen staan dat het niet goed is geloof ik niet zo erg.
Ik heb ze thuis staan en ze krijgen van mij smorgens als ik ze buiten zet een speciekuip met hooi en als ze naar binnen gaan 1900 uur nog een speciekuip met hooi en wat brok.
smurffie schreef:Weet je zeker dat je paard 1/3e plak krijgt? Ik heb net voor het eerst sinds de winter een grote baal open gemaakt en allebei de paarden 1/4e plak gegeven... Is alleen hetgene wat op de grond ligtniet in de zak ;
[ [url=m/VKi3YT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat heeft toch niet 1 paard in 2 uur op?