Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gijsenkim schreef:Het is helemaal niet erg om dingetjes met je paard te doen....... dat zegt niemand!
Wat wel erg is, zijn mensen die met een jong ongecontroleerd paard langs een drukke weg gaan lopen....... voor hun niet zo hoor maar wat denk je dat er gebeurt als het paard losschiet (en dat is niet geheel ondenkbaar) en de weg oploopt..... in het minste geval heb je wat blikschade in het ergste geval vallen er doden....... en waarom, omdat er iemand zo nodig met het veulen moest wandelen, die niet de capaciteit heeft om een veel voorkomend probleem met paarden op een makkelijke manier op te lossen
typo
gijsenkim schreef:Ok hartstikke gezellig........ als je weet wat je doet! En dat is een leuk stuk..... Ik ga van mn lang zal ze leven niet de abwoudseweg over...... echt niet... maargoed ik zit aan de kant van delft...........
Marreke schreef:Inderdaad, veiligheid voor alles...
Daarom vraagt de Pocahontas wat ze volgende keer anders kan doen.
Blijkbaar liep het beessie altijd braaf mee en één keer niet.
Hoeveel mensen zouden er niet doorklooien op dat moment?
Pocahontas vraagt raad, geen commentaar.
Laten we blij zijn dat ze zo verstandig is om raad te vragen. Niet iedereen durft dat, als het een keer minder goed gaat tussen mens en paard.
Het enige wat ze hiervan leert is om haar mond te houden: als je iets vraagt doe je blijkbaar alles verkeerd. Zo komt het iig over.
Pocahontas: lees alles wat hier staat, kijk wat voor jou zou kunnen werken en beleef veel plezier aan je paard.
Dat is alles wat ik je mee kan geven.
henk_001 schreef:draumpje !!!!
ik kan wel zien dat jij op zn minst 110 jaar ervaring met paarden hebt he.......
nou weet je wat
ik ga gewoon samen met mijn vriendin duivelintje 3 a 4 keer per week naar onze veulens om dingetjes met ze te gaan doen
en weet je wat
het intreseert mij eigenlijk helemaal niets wat mensen zoals jij daar van vinden ik doe het toch omdat ik denk dat dat het beste voor mijn paard is ondanks dat ik pas een half jaar ervaring met paarden heb

gijsenkim schreef:Ben het met draump eens........ ook ik heb positievere ervaringen met paarden die niet meer dan hoogst noodzakelijk in handen zijn geweest, meestal zijn de paarden die wel veel in handen zijn geweest en zogenaamd opgevoed de grootste lastpakken
gijsenkim schreef:Ben het met draump eens........ ook ik heb positievere ervaringen met paarden die niet meer dan hoogst noodzakelijk in handen zijn geweest, meestal zijn de paarden die wel veel in handen zijn geweest en zogenaamd opgevoed de grootste lastpakken
Ik zou het zelf ook niet kunnen om m'n paard daar te dumpen. Misschien ligt het voor mij nog iets anders omdat er geen opfokmogelijkheden zijn in m'n regio
... Als het in je omgeving is kan ik dat beter begrijpen, maar m'n dier voor maanden niet zien?
... Ik wil m'n dier van nabij kunnen volgen. 

goede raad sla ik nooit in de wind..