Maartje1990 schreef:Er is over een nog onbepaalde tijd (lees jaren) een mogelijkheid dat ik een (kleinschalige) pensionstalling zal oprichten (samen met mijn vader).
Als dit ooit daadwerkelijk verwezenlijkt gaat worden zal dit een stalling zijn waarop de paarden altijd 24/7 buiten staan en is er ook simpelweg geen mogelijkheid om de paarden binnen te stallen (medische noodzaak uitgezonderd ).
Naast dat ik pro 24/7 buiten ben, ben ik ook pro-blootsvoets. Wat niet hetzelfde is dat ik geen hoefijzers op mijn pension wil dat moeten de klanten in principe zelf weten (al hoop ik dat ze bij mij tot een ander inzicht komen, maar dat terzijde). Het enige waar ik wel mee zit is die achterijzers ik heb al teveel nare wonden en kreupelheden gezien doordat een ander paard getrapt was. Natuurlijk kan een trap gebeuren, maar met ijzer kan de schade gewoon meteen een stuk ernstiger zijn en ik ben er nog niet over uit of ik dat (risico) zou willen.
Waarom dan dit topic? Ben benieuwd hoe mensen er tegenover staan als een pensionhouder (voor dergelijke redenen) achterijzers zou verbieden?
Als jij dat wil doen, knock yourself out.
Door de hele aanpak selecteer je toch al aan de deur: ik/wij hebben een (toekomstig) springpaard. Die moet dus op enig moment op ijzers, tenzij ik niet aan wedstrijden op gras zou willen deelnemen. Maar dat paard plaats ik toch al niet bij jou want ik wil haar niet 24/7/365 buiten hebben staan. Niet omdat ik iets tegen je idee heb, maar omdat ik dat niet wil voor een sportpaard.
Maar volgens mij krijg je je stalling prima gevuld met blootvoeterige paarden. Dus waarom niet. Als dat is wat JIJ wil.....